צילום: דוברות דרך אמונה

"דרך אמונה בחרתי": על שם מרן הגרח"ק – היישוב החרדי שהוקם בלילה • תיעוד

על שם מרן הגרח"ק: היישוב החרדי החדש שהוקם באישון לילה • "דרך אמונה - בחרתי": ישוב חדש בהרי יהודה • אישון לילה שבין יום ראשון ליום שני, התאספו כ-100 אברכים ובחורי ישיבות, הנמצאים עכשיו בימי בין הזמנים

כתבות נוספות בנושא:

קרני השמש הזורחת ביום שני בבוקר חשפו תגלית מפתיעה: על גבעת הטרשים השוממת (המכונה בעגה המקומית "גבעת הטילים") שעליה היו רועים כמה בדואים את צאנם, צץ ישוב יהודי חדש, בין לילה.

רק שהפעם, מדובר דווקא בהתארגנות חרדית. קבוצת תושבים במיצד הסמוכה, שקצה נפשם במחירי הדיור ההולכים ומאמירים, החליטו לקום ולעשות מעשה, ופשוט להקים בידים עיר חדשה. באישון לילה שבין יום ראשון ליום שני, התאספו כ-100 אברכים ובחורי ישיבות, הנמצאים עכשיו בימי בין הזמנים.

אותם כמאה אברכים ובחורי ישיבות עלו על הגבעה, כשעד אור הבוקר כבר עמדו הכן מבני היישוב, בתים למגורים ומבני ציבור. לצורך בית כנסת הוקם אהל רחב ידים, ובו מתקיימים תפילות ושיעורי תורה מפי רבנים.

בניית הישוב נמשכת כל העת ע"י בחורים מתנדבים, שבאו להטות שכם בהקמת עיר חדשה בארץ הקודש, וזאת במקביל להתאכלסותן של המשפחות שבאו להתגורר במקום.
נמשיך לעקוב ולעדכן על התתפתחויות.


צילום: דוברות דרך אמונה

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

48 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

חילול ה'

מה בדיוק חילול ה'??!!
וירישתם אותה וישבתם בה

נודניק

מה נודניק

מי שאומר דעת תורה הוא נודניק ??

תיצפה מהצד כיצד אבותינו יישבו את ארץ ישראל אולי תילמד משהו. ותילמד מהו באמת חילול השם לפני שאתה אומר כך.

נכון!

שיביאו לי אדם גדול אחד (!) מגדולי ומנהיגי הדור שליט’’א שמסכים איתם !!! !!! !!! !!!

תעסוקה לא רעה . וסוג של אמירה על מצב הדיור

חזקקקקקק

כן, גם אני חשבתי על התעסוקה הזאת… באמת יש מצוקת דיור, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, כמו בכל נושא. הכל בהשגחה פרטית. אבל ממש מוזר שחרדים עושים דברים כאלה. לפחות בעיני.

זה לא חילול ה' זה ישוב ארץ ישראל

נכון מאוד!

תעדכנו אותי כשמנהל אזרחי יבא לפנות אותם
מה הם חושבים שהם ערבים שיתנו להם לבנות כל מקום שבא להם?

יישר כח גיבורי החיל!
מקימים מצוות יישוב ארץ ישראל!

זה קידוש ה' לראות את הציבור החרדי מקים ישובים בארץ

השאלה בעיניים של מי!?
אפשר לומר שכלכלי זה משתלם להם
אבל זה לא הדרך שלנו.

איזה מגניבים!
הם ממש צודקיםצוגם עשו מעשה!
כל הכבוד

ישוב הארץ אינה מצווה בפני עצמה אלא כול המצוות כרוכים בה (עין רמב"ן בפרשת קדושים)
מחוץ מזה יש את הענין הפולטי שזה ודאי חשוב ואולי מר זעליג יועיל בטובו להסביר
איזה חילול השם יש?

סוכה ולולב לעם סגולה

אהבתי את הרעיון, אבל לדעתי המאמץ לשווא, זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן

מה אהבת בזה הארץ לא שלנו ..??

זה נראה כמו קעמפ של מחנה בני תורה…

התגרות באומות אסורה בתכלית

זה מדרש. זה לא נפסק להלכה בשום מקום.
מה שכן נפסק להלכה זה שיש מצוות ישוב הארץ בכל הדורות, וכל אחד ואחד מחוייב בזה.
ספר המצוות רמב"ן מצוות עשה ד 

איסור שהמצאת !!
מאיפה הבאת את האיסור הזה?!

זה לא התגרות באומות זה להראות לערבים שאנחנו שם ולהרתיע

בלי קשר לאיסור,
זה שכל ישר לא להתגרות…

בושה ר' חיים זצ"ל לא הקים יישובים הוא ישב ולמד כמה דפי גמ' היו נלמדים בזמן המבוזבז הזה .?.?

די לבניה ביהודה ושומרון .למה צריך להרוס כל אופציה לשלום? תנו לערבים הזדמנות לא צריך להתגרות

אני מקווה שאתה צוחק בזמן שאתה כותב את זה….

כל הכבוד!

רמב"ן ספר המצוות מצווה עשה ד':
שנצטווינו לרשת הארץ אשר נתן הא-ל יתברך ויתעלה לאבותינו, לאברהם, ליצחק וליעקב, ולא נעזבה ביד זולתנו מן האומות או לשממה. והוא אומרו להם: "והורשתם את הארץ וישבתם בה, כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה", "והתנחלתם את הארץ"…
…הכול הוא ממצות עשה הזה, שנצטווינו לרשת הארץ ולשבת בה. אם כן, היא מצות עשה לדורות, מתחייב כל יחיד ממנו, ואפילו בזמן גלות, כידוע בתלמוד במקומות הרבה.

יישר כוח!!

יפה ששמת רר צד אחד של המחלוקת.
מה עם הצד השני,לגבי העניין שישוב הארץ
הוא לאו דווקא במקום חדש, הוא שיש מצווה להיות בארץ הקודש. ולא בהכרח להשתלט על שטחים..
אגב מאוד מגניב מה שהם עשו, וכל הכבוד להם
אבל לא כל מעשה מגניב צריך להרכיב על מצווה!

נכון. מחלוקת. אבל לא הבנתי אותך, כשיש מחלוקת במצוות דאורייתא, אתה באופן עקבי הולך אחר הדעה המקילה? במיוחד איפה שלא פסקו בפירוש לנהוג כדעה המקילה.

נראה שהם בונים רק בשביל הקיץ לפי הסוכות הרעועות בחורף הם יבנו איגלו

זה שאתה חי כיהודי ומתפלל על ביהמ"ק זה גם מתגרה באומות.
וגם כשטראמפ הכיר בגולן ובירושלים, אמרו שהוא מתגרה באומות.
החילול ה' הכי גדול זה שלא מעניין הרבה מהציבור החרדי ממצות ישוב א"י שנוהג היום לפי כל הראשונים.

ישוב א"י זה בכל מקום אפילו בבני ברק…
לא רק בגדה המערבית,
(אין איסור להגיד הגדה המערבית,
לכל הצדיקים שיחרדו..)

ודאי שאין איסור לומר 'הגדה המערבית'. אלא שלא ידעתי שבני ברק היא בגדה המזרחית…

אשרינו

"איסור" התגרות באומות אינו מוזכר בשום מקום בדברי חז"ל, אפשר לבדוק בגמ' כתובות (קי קיא).
את ה"איסור" הזה חידש ר' יואל מסאטמאר מדעתו.

גם ר' יואל לא השתמש ב"איסור" זה. זו המצאה של הגראמ"מ שך זצללה"ה.

איזה חילול השם יש כאן
אם יצליח והיה שכרם
ואם לא יצליח לא נורא כמו כל המאחזים
אבל לפחות הרווחו תעסוקה מלאה לבין הזמנים ולא להסתובב בכל מיני מקומות

חבל שהאתר מוחק תגובות שנותנות ביקורות על הכתבה.
לא מאפשר לכם השתפר, ופוגע באמינות של האתר.

חברים השתגעתם החילול ה' האמיתי זה שאנחנו מפחדים ללכת בארץ שלנו
והמחבלים מסתובבים בהתנשאות עלינו בכל מקום

לדעתי צריך לשלב, תורה, ומצוות ישוב הארץ

הרב שך סבר שעצם הקמת המדינה זה דבר לא טוב לעם ישראל אע"פ שמצות ישוב א"י ודאי מצוה גדולה כפי שמפורש בכל הש"ס עד שהגמ’ אומרת שכל הדר בחול דומה שאין לו אלו-ה והגמ בג'לטין אומרת שבשביל מצות ישוב אי כותבים עי נוכחי אונו ואפי בשבת כיון שעד שקמה המדינה כל יהודי שהיה "חילוני" והיה חוטא זה היה חטא פרטי של אותו יהודי ואחרי שקמה מדינת היהודים כחוקי הגוים זה כבר חטא כללי של עם ישראל ולפיכך היה עדיף שלא היתה כמה המדינה כלל ולפיכך כ"ש שאיןלהקים מאחזים שיש בזה חשש גם של התגרות באומות איברא שהרבה פוסקים (אני כותב פוסקים חרדים אבל כך סבורים גם כמעט כל רבני הציונות הדתית ובראשם הרב קוק) חלקו על הגישה הזאת ובראשם הרב עובדיה שלא היה אומר תחנון ביום העצמאות (כך ראתי לתלמידו הרב של נשר הרב יצחק לוי שכתב) והרב מזוז שעוד הוסיף אומר ואמר בשיעורו השבועי שמי שאומר תחנון ביום ירושלים הוא כפוי טובה וכופר בטובתו של מקום מסקנא גם מי שחושב שאינם עושים בסדר בכל אופן לא יוציא את דיבתם רעה במיוחד אחרי תשעה באב כי יש להם על מי שיסמכו.

כבר לא חרדים. ומרן ר’ חיים זי’’ע ממש לא אשם בשיגעונות שלהם.

כתבות חדשות באתר

דרמה במעונו של פוסק הדור: נחשף סיפורו הכאוב של החתן שנותר חסר כל לקראת חופתו
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
רעידת אדמה בבלקן: ידיד ישראל המובהק באירופה, הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ', הודיע על התפטרותו
רעידת אדמה בעוצמה 6 בסולם ריכטר היכתה מאפגניסטן ועד פקיסטן
מבתי כנסת ועד להיכלי הענק: אימפריית הריהוט של רהיטי לביא כובשת את בתי הכנסת בארץ ובעולם
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
מרוץ נגד השעון בוונצואלה: "חלון הזהב" נסגר, תושבים חופרים בידיים בין ההריסות
חשש כבד לחייו: מאות מתנדבים סרקו את השטח במהלך השבת בחיפושים אחר ישראל מרדכי שטרן
נחשף הסוד של מועדון הצרכנות המוביל בציבור החרדי: כך אלפי משפחות חוסכות מאות שקלים בחודש!
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
אזהרה ממלחמת אחים: מזכיר הממשלה תומך בחוק להקפאת מעצרי חרדים
הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון: עיקרי ההסכם ההיסטורי
סוד הניסים הגלויים של ג' תמוז!
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
בחריין תחת אש: גל התקיפות החשאי של איראן
בן גביר נגד נתניהו: "ההסכם עם לבנון טעות גדולה; אדרוש הצבעה בקבינט"

הכתבות המעניינות ביותר

אבל בעולם החינוך: הלך לעולמו הרב שלמה בנימין שרייבר ז"ל
השיר החדש של הקיץ: חיים ישכיל מוציא את "טאטע שכוייח"
הפגנת ענק בצפת: מאות מחו נגד חילול שבת בתחבורה הציבורית
המשטרה עצרה 4 חשודים בתקיפת חסידי גור במחאת הרכבים בערד
עצרת הענק בירושלים בוטלה: תלמיד ישיבת "מיר" שוחרר מהכלא הצבאי
נתניהו מזהיר: "רדיפת בני הישיבות היא טירוף שמוביל לתוצאה הפוכה"
מעמד חיזוק בישיבת "תורה ואמונה" של ארגון הקירוב "צהר" בשילוב שמחת שבע ברכות
בניגוד למגמה בענף: קפיטל גולד רכשה את מתחם "ירמיהו 23" בירושלים ב-123 מליון ש"ח
"לא רוצים מאבק, רוצים פתרון למען התושבים": סגר"ע ב"ב בראיון נוקב על משבר התחבורה
וואטסאפ

חדש באתר

נר_נשמה-768x551
אבל בעולם החינוך: הלך לעולמו הרב שלמה בנימין שרייבר ז"ל
555609040_1348048606908282_3708644666651254086_n
רעידת אדמה בבלקן: ידיד ישראל המובהק באירופה, הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ', הודיע על התפטרותו
.
רעידת אדמה בעוצמה 6 בסולם ריכטר היכתה מאפגניסטן ועד פקיסטן
מלבן - טאטע שכוייח (1)
השיר החדש של הקיץ: חיים ישכיל מוציא את "טאטע שכוייח"

המיוחדים

צילום מסך 2026-06-18 022446
הרבי מליובאוויטש עצר אותי ושאל שאלה ששינתה את חיי | ראיון מרתק
WhatsApp Image 2026-06-11 at 09.35
בוגרת הפרקליטות יוצאת למלחמה: "המדינה מענישה נשים חרדיות בגלל בעליהן"
WhatsApp Image 2026-06-08 at 10.08
רעידת אדמה משפטית: בוגרת הפרקליטות יוצאת למאבק נגד סנקציות הדיור - ומאיימת בבג"ץ
קיפקעס | פיצוץ השיחות עם צה"ל ומכה קשה לדרייברים
קיפקעס | פיצוץ השיחות עם צה"ל ומכה קשה לדרייברים

גלריות

חתונה שבט הלוי שאץ צילום שוקי לרר (51)
שמחת החתונה בחצרות שבט הלוי - שאץ
שבע ברכות לנין מרן הגר''ד לנדו צילום שוקי לרר (30)
שבע ברכות לנין מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו
חתונה לנין רבי יעקב מאיר שכטער אצל נכדו ר' יוסף בלומנטשאק צילום יחיאל רייכמאן (41)
שמחת החתונה לנין מרן הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר
שבת התאחדות בחצר הקודש מודזיץ צילום שוקי לרר (37)
חסידי מודז'יץ התכנסו לשבת התאחדות במצפה יריחו בראשות האדמו"ר

עיתוני היום

וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"א בתמוז ה'תשפ"ו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"א בתמוז ה'תשפ"ו

ברוכים הבאים!

לגלישה באתר נקי מפרסומות קופצות ובאנרים, היכנסו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
Hide picture