היום 6 ימים לעומר

צילום: יעקב כהן

חולון: בברכת גדולי ישראל איחוד היסטורי בין בתי הכנסת ורבני העיר

התרגשות גדולה במעמד חסר תקדים ורב רושם בעיר חולון בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל • צילום: יעקב כהן
  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

  • המשקה בכשרות המהודרת לפסח שיכניס לכם המון טעם לחג>>

    תוכן מקודם

  • "הם חרדים שנראים בדיוק כמוך ויש להם השפעה מכרעת על הביטחון של כולנו, מי הם?

    תוכן מקודם

  • כמה מנהגים של פסח יש לכם במשפחה?

    תוכן מקודם

  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

  • "נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לאור הריבוי הגדול של ציבור בני התורה בעיר יחד עם ציבור ענק של עמך בית ישראל, התאגדו עשרות מרבני העיר חולון בכינוס חסר תקדים ורב רושם, אשר בו הוחלט ע”י רבני העיר להקים בית דין ובתי
הוראה נוספים בעיר.
במעמד הגדול טרחו ובאו מרנן ורבנן גדולי ישראל, ועשרות רבני קהילות ושכונות בעיר, בראשם השתתפו הגאון הגדול רבי דוד עטיה, חבר ביה”ד הגדול ובנו של רשכבה”ג רב רבנן מרן ראש הישיבה רבינו עזרא עטיה זללה”ה. הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון רבה של העיר בני ברק וראש ישיבת אור אליצור. הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני , גאב”ד כתר תורה ונשיא קהילות האברכים בארה”ק. הגאון הגדול רבי ירמיה מנחם הכהן , גאב”ד פריז ומח”ס והרים הכהן. זקן רבני חולון הגאון הגדול רבי נתן נטע לנדמן . בנוסף השתתפו רבנים ודיינים מהעיר ומחוצה לה, הגאונים הגדולים הרב חיים רבי ראש מוסדות עטרת חכמים ומדמויות ההוד של העיר, הרב יצחק דיין רב שכונת קריית בן גוריון ורו”מ גנזי המלך ומהרבנים המרכזיים בעיר, הרב אופיר אלבז רב שכונת נווה ארזים וראש בית ההוראה טהרת הבית, הרב ציון כהן רבה של העיר אור יהודה, הרב יצחק זר אב”ד בירושלים, ועוד.
הכינוס נערך בבית מדרשו של הגאון הגדול רבי יצחק דיין שליט”א, אשר פתח בדברי ברכה לרבנים ואמר בהתרגשות “מי פילל ומי מילל, לראות את גדולי ישראל, רבנים, דיינים וראשי הכוללים מגיעים בשמחה ובאהבה לכינוס כזה שכל עניינו להגדיל תורה ולהאדירה, ‘שאי סביב עינייך וראי, כולם נקבצו ובאו לך, בניך מרחוק יבואו’. זכינו כולנו להיות תלמידים של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל, שלולא הוא נשתכחה תורה מישראל, כולנו מכוחו הגדול, כולנו מחוייבים לילך בארחותיו, שכמה זעק והתריע לרדת אל העם לשמוע את כאבם, להיות צר בצרתו של השני, למסור נפש למען העם הצמא לדבר ה’, הנה ימים באים נאום ה’ והשלחתי רעב בארץ, לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דבר ה”,
עוד הוסיף כי לפני הכינוס נכנס קמיה גדולי התורה וקיבל את ברכתם להתאגדות הרבנים והקהילות, ובראשם הגאון הגדול רבי משה מאיה זקן מועצת החכמים, הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין חבר מועצת גדולי התורה וראש כולל בית דוד בחולון, הגאון הגדול רבי אברהם סלים ראש ישיבת מאור התורה וחבר מועצת חכמי התורה, והראש”ל הגאון רבי יצחק יוסף, שאמנם נבצר ממנו להגיע לעיר, אך בירך את באי הכינוס החשוב ואף חתם על מגילת
היסוד.
בנאומו של הגר”מ בן שמעון , בירך וחיזק את כל באי הכינוס, תלמידי החכמים ומנהיגי הקהילות, ואמר בדבריו שכל העשיה התורנית של הרבנים בעיר זה לשם שמים לקרב את עם ישראל לה’ ולתורתו, ועוד מעט לא יקרא שם העיר חולון, אלא תורון, מלשון תורה. ובירך את כלל הרבנים שהגיעו לכינוס שחפץ ה’ בידם יצלח ויהיו כלי קודש מלא ברכת ה’ לקרב ליבם של ישראל לאבינו שבשמים.
לאחר מכן נשא דברים הגר”ש זעפראני שסיפר על ילדותו בצילו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ”ל בשכונת התקוה בתל אביב, שהיה רואה את מרן זצ”ל יורד מן ההר אל העם ומסתובב למסור שיעורים יחד עם הגאון רבי משה דיין זצ”ל (אביו של יבלחט”א הגר”י דיין), וכעת הרב דיין ממשיך בדרכו של מרן ואביו זצ”ל לזכות ולחזק את הרבים להגדיל תורה ולהאדירה בעיר חולון.
כן נשא דברים זקן וראשון רבני חולון הגר”נ לנדמן, שזה כבר למעלה מחמישים שנה מקים עולה של תורה בעיר, ואמר כי חייבים לחזק ולקרב את ישראל לצור מחצבתם, וכינוס כזה אדיר של כל רבני הקהילות וראשי הכוללים בעיר יכול להביא תנופה אדירה של חיזוק חומות היהדות בעיר חולון, שלא יהיה מצב שיש בחולון כשבעה חנויות שכתוב עליהם 24/7 ה’ ירחם, ואמר בדבריו כי ליסוד בית דין ובית הוראה מרכזי בעיר צריך יד חזקה, הי”ד החזקה (ראשי תיבות הרב יצחק דיין), וכה לחי להמשיך לפעול ולעשות לחיזוק התורה וקהילות הקודש בחולון.
לאחר מכן נשא דברים הגר”ח רבי שליט”א שאמר בדבריו כי כינוס כזה עוצמתי של כל הרבנים בעיר צריך להיערך מידי חודש עם נציגי הציבור, שיבואו לשמוע את צרכי כל רבני הקהילות החשובים ולעמוד עליהם שיתוקנו הדברים הטעונים שיפור, כשבראש הכינוס יעמוד איגוד הרבנים והקהילות שכבר החל לעשות דברים גדולים וחשובים מאוד. ואכן לרוב השמחה וההצלחה בהיענות הגדולה והאדירה של כל הרבנים היקרים שהוזמנו, הוחלט לאמץ את הכינוס באופן שיגרתי מידי חודש בחודשו, למען הרבות התורה והקדושה בעיר, ולעקוב באופן תמידי אחר הדברים הטעונים שיפור, שיתוקנו בצורה נכונה כפי הנדרש בע”ה.
הגאון הרב אופיר אלבז רבה של שכ’ נווה ארזים, בנאומו סיפר כי הינו יליד חולון, והראשונים שהפיחו יהדות בעיר היו הגאונים הרב לנדמן והרב חיים, ובאמת זכו ועשו רבות ונצורות, ובלעדיהם איני יודע אם כך הייתי זוכה לעמוד לפניכם היום, אולם ברצוני להסביר לתלמידי החכמים שנמצאים כאן את מטרת הקמת בית הדין ובית ההוראה המרכזי של איגוד רבני הקהילות: לפני עשרים וחמש שנה התמנינו אני והרב דיין ועוד לרבני השכונות בעיר, ולאחר שנים בודדות קיבלנו מכתב פיטורין, כך שכיום אנחנו עובדים בהתנדבות מלאה ללא משכורת , אך זה לא משנה משכורת או לא, זה דורש אחריות כבידה ביותר בהלכות שבת ונדה החמורות גם בשעות הלילה המאוחרות, ולדוגמא לאחרונה נודע במקרה כי יש מקווה שעובר שיפוץ וכשר רק בדיעבד, וכלל לא הודיעו לציבור, לא מעדכנים אותנו שום דבר, לא יתכן כדבר הזה, ולכן בעצת גדולי ישראל הוחלט לחזק את התורה בעיר ולגבש את הרבנים כאשר הכול בהכוונת גדולי ישראל בדרכו של מרן זצ”ל.
בסיום המעמד,הגר”ד עטיה ערך מי שברך בהתרגשות מיוחדת להצלחת המערכה להרבות כבוד שמים, כאשר רטט עבר בין כל הקהל עת ענו כולם אמן כברכה היוצאת מפי כהן גדול בקודש הקודשים.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

הגיע הזמן באמת להקים לתחייה את העיר, כבר לפני עשר שנים מינימום היה צריך להקים איגוד רבנים כזה, לתת ביטוי לכל מורי ההוראה בעיר, חולון לא יכולה להישאר במונופול של פוליטיקאיים שמאיימים על רבנים במאפיות, תם העידן הזה, כל הרבנים בחולון עכשיו יהיו חזקים מתמיד בעזרת השם.
חולון על המפה!

כתבות חדשות באתר

הגדולה התגרשה – הקטנה חלתה באסטמה. ואז הגיעה הגאולה הפרטית שלהן
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
כשתשב סביב שולחן החג ולא יחסר לך כלום, מה יהא עליהם?
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture