הרבנית הצדקנית מרת הינדא קאהן נולדה בארצות הברית לאביה הגאון הצדיק רבי נפתלי צבי לאבין מזידיטשויב שבוויליאמסבורג. בהגיעה לפירקה היא נישאה לבעלה כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שיבחלט"א כאשר יחד עם עברו לגור בארצות הברית שם הם הקימו את ביתם על אדני התורה והיראה.
כל ימיה עמדה הרבנית לימינו של בעלה הצדיק בכדי שזה יכול להנהיג את צאן מרעיתו ביד רמה וללא טרדות הבית. כבר לפני שנים רבות היא הייתה עושה הכל בכדי שהרבי יוכל לשבת ולהגות בעסק התורה יומם ולילה לא ישבותו.
הרבנית הייתה אישה צדקנית עד למאוד אשר הקדישה את כל חייה למען האחר. חסידים מספרים על רבנית אשר הייתה מסייעת לנזקקים באים רואים ובנפש חפצה. שמה הטוב יצא לפניה כאישה גדולה וצדיקה, תפילותיה וברכותיה היו לשם דבר בחסידות ואף מחוצה לה.
בשנה האחרונה חלתה הרבנית במחלה הקשה ל"ע ומאז היא אושפזה פעמים רבות בבתי חולים שונים בישראל ובארצות הברית. בשבוע האחרון מצבה הידרדר במהירות וכפי שכבר פורסם כאן ב'חדשות JDN' בעלה הרבי נכנס לראשונה בחייו בשערי בית החולים 'הדסה עין כרם' וזאת בעקבות מצבה הקשה על אך היותו כהן שכל חייו נמנע מלהיכנס לבתי החולים מחשש לטומאת מת.
בשעות האחרונות מצבה הידרדר שוב במהירות ובני משפחתה נקראו לחדרה שבבית החולים בכדי להיפרד ממנה. המדדים עלו וירדו עד שהיא השיבה את נשמתה הטהורה ליוצרה למגינת ולדאבון לב. זכתה והותירה אחריה דורות ישרים ומבורכים ההולכים בדרכה, דרך התורה והחסידות.
תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

























אאל"ט היא נולדה בלאנדאן.