משלחת של רבנים ועסקנים מחצר הקודש צאנז קלויזענבורג נכנסו הערב לחדר הלימוד המפורסם ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק שם הם הגישו מכתב ניחומים מהאדמו"ר אשר נבצר ממנו להגיע מפאת מגוריו בארצות הברית. את מכתב הניחומים הם הגישו לבנו, מרא דאתרא שבית המדרש 'לדרמן' הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט"א.
במכתב הניחומים שהגיע לידי 'חדשות JDN' כותב הרבי: "בתוך כלל ישראל הנני משתתף בצערכם, על שהורם הנזר והוסרה העטרה מעל כל בית ישראל, ניצחון האראלים על המצוקים, בהסתלקותו לשמי רום של אביכם מרן הגאון האדיר הצדיק שר התורה והיראה זיע"א, מרא דכולא תלמודא אשר כל רז לא אניס ליה, זקן ויושב בישיבה אשר מעודו לא פסק פומיה מגרסתו ולא מש מאהלה של תורה והאיר לכל העולם כולו באור תורתו וקדושתו".
עוד כותב הרבי מצאנז קלויזענבורג: "כל בית ישראל היה נשען עליו וכל דבר קשה הביאו אליו והיה כל מבקש השם וכל צמא למים בא אל אוהלו לשמוע את דבר השם וזיכה רבים בחיבוריו הנפלאים ונהנו ממנו רבבות ואלפים עצה ותושיה ובתורתו ובתפילתו הגן על כל ישראל ובלבו הרחום נשא עיניו לכלל ולפרט, אוי מי יתן לנו תמורתו".
במכתב הניחומין ששוגר היישר מארצות הברית מוסיף הרבי: "בנחמת ציון וירושלים, תנוחמו בכפליים, מה כאן עומד ומשמש אף שם עומד ומשמש. אך טוב וחסד ששון ושמחה ישמע במעוניכם ובחודש הזה אשר נהפך מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב נשמע ונתבשר בשורות טובות, בשמחתן ובישועתן של ישראל בביאת גואל צדק במהרה בימינו".
המשלחת ציינה בפני בנו של מרן שר התורה כי ביום שישי כשהודיעו לרבי על פטירתו של רשכבה"ג הורה הרבי לבטל באופן מיידי את טיש שושן פורים שהיה אמור להיערך בחסידות בהשתתפות אלפים וזאת מפאת האבל הכבד ששרר בעולם היהודי.
























