בשכונת רמה ד' 3 בבית שמש חנכו השבוע "בית הוראה", בהוראת כ"ק האדמו"ר מבראד, שהורה לבני קהילתו "מעשה חושב" בעיר לייסד תחילה "בית הוראה", ורק לאחר מכן את בנין בית המדרש ומקווה טהרה. בית ההוראה יעמוד בראשות הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ.
בית ההוראה, בו ישבו מורי הוראה נודעים ויענו לשאלותיהם של הפונים, נפתח לאחר שבפתיחת זמן הלימודים הנוכחי הקימו מוסדות בראד את כולל האברכים הראשון בשכונה בו לומדים טובי האברכים בשכונה בראשות ראש הכולל הגה"ח ר' לייבל שרשבסקי, מייסדים את "בית ההוראה".
המעמד התקיים ביום שני בהשתתפות מרנן ורבנן אשר פיארו את המעמד, בראשות הגאון רבי נתן קופשיץ, הגאון רבי קלונימוס קלמן וייס רב קהילות ויזניץ ומרבני רמב"ש ב', והגאון רבי יצחק ברנסדרופר מרבני רמב"ש ד'3, ובהשתתפות רבני בית ההוראה הרבנים הגאונים, רבי יחיאל יהושע שיינפלד רב ביהמ"ד 'מעשה חושב' דחסידי בראד ובעל "אש המועדים", רבי יחיאל יהושע רבינוביץ רב קהילות החסידים רמב"ש ג'2, רבי אהרן אריה כ"ץ בעמח"ס פסקים ותשובות, רבי אהרן יוסף לוריא מו"ץ בשערי הוראה ב"ב, רבי שמעון הלברשטאם מחשובי המוצי"ם בעיר, ורבי אברהם יהודה רבינוביץ מו"ץ בשערי הוראה ב"ב.
את המעמד פתח בטוב טעם ראש הכולל הגה"ח ר' לייבל שרשבסקי , שציין את פרשת ירידת יעקב אבינו למצרים, כאשר 'את יהודה שלח לפניו' ופירש רש"י 'לתקן לו בית תלמוד שמשם תצא הוראה', ומכאן יש סימוכין לחזונו של כ"ק האדמו"ר, אשר תחילה הורה להעמיד בית הוראה, ותיכף לאחר מכן לגשת למלאכת בנין ביהמ"ד ומקווה טהרה.
עוד הוסיף, ששמו של ביהמ"ד ובית ההוראה שנקרא "מעשה חושב", שכך הוא גם שם ספרו של האדמו"ר, הכולל בתוכו את שני החלקים, הן את חלק המחשבה ואת חלק המעשה, ועל כך מיוסדת קהילת 'מעשה חושב', לשלב בין שני החלקים, כפי שרואים עתה בסייעתא דשמיא.
במעמד נשמעו דברותיו של הגאון רבי נתן קופשיץ שהאציל ברכת כהן על כל הנאספים, ובירך את הרבנים הגאונים שיצליחו להורות דת ודין, ואת אברכי קהילת 'מעשה חושב' שימשיכו ליהנות לאורו הגדול של האדמו"ר.
בית ההוראה ייפתח בינתיים במרכז הזמני של קהילת 'מעשה חושב' דחסידי בראד ברח' נהרדעא 20 רמב"ש ד'3, שם שוכן כולל האברכים, וכן מתקיימים בו שיעורי תורה וחסידות, ולאחרונה נפתח שם 'היכל התורה' לציבור אברכי הקהילה ותושבי השכונה.
יצוין כי ממש בימים אלה ממתינים לקבלת האישורים האחרונים הנדרשים לצורך התחלת בניית מבנה בית המדרש והמקווה טהרה שישרתו את קהילת 'מעשה חושב' דחסידי בראד ואת כלל תושבי השכונה המעטירה, כאשר לימינם ניצב שלוחא דרבנן שמעון גולדברג הפועל רבות למען קהילת בראד. ותוך חודש מקווים לראות את המבנה עומד על תילו ברוב פאר והדר.
בהנהלת המוסדות זוקפים את הצלחת "בית ההוראה" לזכותם של 'ועד ידידי בית בראד' בברוקלין, ניו יורק, אשר נתנו מהונם ומאונם להקמת בית הוראה זו, יחד עם שאר פעליהם הברוכים הנעשים על ידם לטובת המוסדות בבית שמש.




















