מרן רה"י הגר"ג אדלשטיין זצוק"ל, לן בבחרותו בבית מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצוק"ל (נלב"ע כ"ו סיון תשע"א).
הוא היה מספר על מידותיו הנעלות של רבי מיכל יהודה, כפי שנכח לראותו רבות מקרוב. לא אחת הייתי שומע את הגרמי"ל אומר לעצמו: "היום אני צריך להתחזק ביראת שמים". פעם שאלתי אותו למה אומר כך. ענה הגרמי"ל :ראיתי שהתלמידים לא כ"כ ממושמעים היום, והרי חז"ל אומרים כל מי שיש בו יראת שמים דבריו נשמעים, אז למה לא כל כך הקשיבו לי? זה סימן שחסר לי ביראת שמים!".
אמר על כך מרן רבי גרשון "אלו הן מחשבות של אדם גדול!"
עוד היה מספר רבי גרשון על אותם ימים: הייתי חוזר מהישיבה לבית הגרמ"י, והוא מיד היה מכבד אותי בארוחה טובה והציע את מיטתי בעצמו. אמרתי לו שאין זה לפי כבודו ואני אעשה זאת. הוא ענה לי" אתה רוצה שאוותר על מצוות הכנסת אורחים?!




















