מהי האבילות הנדרשת מאיתנו, לשם מה תיקנו את כל מנהגי האבילות בימים אלו, טעות נפוצה לחשוב שהאבילות היא כהשתתפות בצער ובסבל הגדול שסבלו אבותינו בתקופה זו, ההבדל העצום בין אבילות פרטית שאנו מצווים לשוכחה לאחר שנה, ולא לבכות יותר מידי על המת, ןמאידך על בית המקדש אנו מוזהרים ומצווים לזוכרה תמיד ולא לשוכחה כלל, מדוע מנחמים ב'שבעה דנחמתא' מיד לאחר ט' באב הרי לא השתנה מאומה ממצב החורבן וממה שאנו אבלים בתשעה באב על חורבן הבית, הרי בית המקדש עדיין לא נבנה, אז על מה כל שבעת הנחמות, ומהו כוחו העצום של כל יחיד ןיחיד לגרום לבנין בית המקדש השלישי במהרה בימינו, אמן




















