ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שיבא' בתל השומר מגיעה הידיעה הקשה על פטירתו בקיצור ימים ושנים של הגאון רבי חיים יהודה לייב הלוי פראג זצ"ל, והוא בן 68 בפטירתו.
ר' חיים לייב היה דמות מוכרת מאוד בירושלים, והותיר חותם משמעותי בעיר ובעיקר בשיכון פאג"י בשכונת סנהדריה בעיר, שם התגורר.
הוא נולד לאביו הגאון רבי משה מאיר הלוי פראג זצ"ל, שהיה ראש כולל שומרי החומות בירושלים, ולאמו מרת שרה הינדא, בת המקובל רבי חיים יהודה לייב אויערבך זצ"ל. היה מתלמידיו האחרונים של ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל.
בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בת רבי שמחה בונים שטרן זצ"ל. אחותו, הרבנית רחל לאה שפירא ע"ה, הלכה לעולמה בחודש סיון השנה.
במשך שנותיו שימש כר"מ בישיבת חסידות ערלוי בשכונת קטמון בירושלים, וכן שימש גם כמשגיח בישיבת ברכת אריה (פרשבורג) בשכונת גבעת שאול בירושלים שם הנחיל לתלמידיו ערכים של אהבת תורה, יראת שמיים ומידות טובות בשיחותיו הידועות שהיה מוסר.
בשנים האחרונות שימש כמפקח בתלמוד תורה דרך הקודש במודיעין עלית שעומד תחת נשיאותו של רה"י רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק שליט"א.

היה ידוע כאיש חסד גדול, שבמשך חייו דאג לעזור לכל יהודי שפנה אליו. הוא הקדיש מזמנו המשך היום לביקור חולים והציע תמיכה רבה לאנשים במצוקה.
ר' חיים לייב היה מארגן את תפילות 'נשמת' בכותל המערבי מידי מוצאי שבת, יחד עם הגאון רבי אביעזר שפירא שיבלט"א. המנוח זצ"ל עזר וסייע רבות בענייני ד' מינים לקראת חג הסוכות, והיה ידוע ברגישותו ובמסירותו לכל ענייני הציבור..
לאחרונה עבר ניתוח לב, ולאחריו חל סיבוך רפואי. בעקבות כך הידרדר מצבו עד שהיום, לדאבון לב, נלקח לבית עולמו. הוא הותיר אחריו דור ישרים ומבורך.
במסע הלוויתו, שיצא אחר הצהריים מביתו ברחוב אחינועם 5 בירושלים, לעבר הר המנוחות, שם נקבר למנוחת עולמים, השתתפו מאות רבות של ידידיו ותושבי שיכון פאג"י. בשל ר"ח אלול שחל היום, קוצרו ההספדים.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים





















ברוך דיין האמת
אדם יקר שביקרים
פעם נסעתי איתו באטובוס והנהג התעצבן
ורציתי להגיב. ואז אמר לי לא להגיב
הנהג פשוט מזכיר לנו שאנחנו בגלות….
מי יצעק נשמת בכותל…