זמן קצר לאחר שדיווחנו אתמול (שלישי) בהרחבה על "סחיטת החסידים" שמגיעים מכל רחבי העולם לחסות בצל האדמו"רים לרגל ראש השנה – הציגו בחצרות בעלזא ובאיאן יוזמות חדשות שנועדו להוריד את מחירי השכירות באזורים הסמוכים למרכזי החסידות.
בבאיאן הטילו איסור גורף לשכור דירות, ובבעלזא הקימו ועדה בראשות הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, ובברכת אביו כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא.
הוועדה החדשה בבעלזא חתכה את המחירים בחצי, ופרסמה מחירון מפורט, עם מחירים מדויקים לכל רחוב, חדר ומיטה, כפי שמצורף כאן בכתבה.
בנוסף לכך, הוועדה, בניהולו של הרה"ח רבי דוד יונה קליין מאשדוד, פועלת ליצור הסכמים שבמסגרתם תעמיד לרשות הציבור מבני מגורים להשכרה ב"מחיר שפוי", על מנת להקל על העומס בשוק.





















ומה עם המשכירים? במקרים רבים מדובר באברכים שגרים בשכירות בדירה קטנה וצפופה ןמשלמים כל חודש הון עתק, פעם אחת בשנה הם יכולים לנשום לרווחה ולהוריד קצת מהלחץ הכלכלי, ואז קוראים להם סחטנים??
מנהלי החסידויות שרוצים להקל על החסידים צריכים לחשוב גם על האברכים שגרים בירושלים ומשכירים את הדירות. עניי עירך קודמים.
בנוסף מי שלא רוצה לשלם לא חייב לבוא לרבי לר"ה, הקב"ה שומע תפילותינו בכל מקום שאנו נמצאים, מי שבכ"ז רוצה שישלם!!!
תתבייש לך
טיפה ערבות הדדית והתחשבות בזולת
אני לא אומר לך אל תשכיר-אפילו במחיר יותר גבוה מהרגיל- אבל מותר שיהיה קצת שפיות במחירים
כי גם המחירים המעודכנים כאן הם סכומים יפים מאד
למשל באזור של הרבי שלי המחירים השנה(3 ימים)-800 שח לזוג וכל מיטה נוספת 200
ובשנה רגילה זה600 שח
אז קצת צניעות בבקשה
העניין הוא שהמחיר של השכירות בירושלים כל השנה גבוה, הוא ביגלל המחירים בחגים, כי שוכר מסכים לשלם מחיר גבוה ביגלל שהוא יודע שבחגים זה קצת מתכסה, אבל אם הוא ידע שבחגים הוא לא מכסה את השכירות של כל השנה הוא לא ישכור דירה במחיר גבוה, ואז יש אולי סיכוי לשמור על הייציבות של המחירים של השכירות כל השנה
שטיות ומיץ עגבניות
זה לא מתחיל להיות נכון
הסיפור מורכב, גם אני הייתי רוצה לגור בירושלים, אבל המצב הכלכלי שלי לא מאפשר לי כרגע, אז מישהו היה רוצה לחזק את הכלל של 'בתר עניא אזלא עניותא' ולהשית עלי עוד הוצאה?
מנהלי החסידויות אחראים גם על דיירי הפריפריה.
אמנם לא מחייבים אף אחד להגיע, אבל יש כן סוג של לחץ חברתי, וכדי לשחרר אותו באה ההתאגדות הזאת.
בנוסף, בטוחני שההחלטות היו לנגד האדמורי"ם לפני פרסומן, ולאחר ששקלו את כל השיקולים שהועלו כאן הכריעו מה שהכריעו.
דווקא נאי חושב שהמחירים הוגנים לחלוטין
2000 שח על יחידונת זה סביר לגמרי
יש הבדל אחד מהותי.
מי שיש לו כסף לגור בירושלים – שיגור, ומי שלא – לא. משא"כ ר"ה כל אחד חייב להגיע, ככה זה [לא חייבים שאם לא אתה לא חסיד, אבל אתה מבין]
ושנית, אני חושב שהירושלמים גם צריכים לארגן ועד או משהו ולעמוד על זכיותיהם משך כל השנה ולהוריד את השכירות שלהם!
יש הבדל אחד מהותי.
מי שיש לו כסף לגור בירושלים – שיגור, ומי שלא – לא. משא"כ ר"ה כל אחד חייב להגיע, ככה זה [לא חייבים שאם לא אתה לא חסיד, אבל אתה מבין]
ושנית, אני חושב שהירושלמים גם צריכים לארגן ועד או משהו ולעמוד על זכיותיהם משך כל השנה ולהוריד את השכירות שלהם!
הגיע הזמן לטפל במחירי השכירות במשך כל השנה, לא רק בחגים!!!
המחירים יצאו מכל פרופורציה!!
יש הבדל אחד מהותי.
מי שיש לו כסף לגור בירושלים – שיגור, ומי שלא – לא. משא"כ ר"ה כל אחד חייב להגיע, ככה זה [לא חייבים שאם לא אתה לא חסיד, אבל אתה מבין]
ושנית, אני חושב שהירושלמים גם צריכים לארגן ועד או משהו ולעמוד על זכיותיהם משך כל השנה ולהוריד את השכירות שלהם!
ברור שצריך הגיון……..
וטוב שחסידויות דואגות לחסידים שלהם
בנוגע לכל השנה אין סיכוי כי המחיר גבוה……….