הכרת הטוב. איגרת מיוחדת שיגר ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א לנגיד ר' לב לבייב, לקראת חג הפסח, בעקבות תמיכתו באברכים בני תורה.
"להנגיד המפורסם, מגדולי בעלי החסד, הר' לב לביוב שליט"א", פותח הגר"ד את מכתבו.
"שמעתי שהנך תומך בעין טובה באברכים, בני ישיבות, ממשפחות של עדות המזרח, לקראת החגים ומקבל עליהם מעול ההוצאות לחג".
עוד הוסיף הגר"ד וכתב: "ובזה אני לאחל לך שתמשיך הלאה במצוות נכבדות ונצרכות מאוד אלו ותזכה בכל אשר תפנה בהצלחה רבה ותרווה נחת מכל אשר לך מתוך בריאות ושלוות חיים – לאורך ימים ושנים טובות".
הגר"ד חותם את מכתבו: "בברכה נאמנה והוקרה ובברכת חג שמח וכשר, דוב לנדו".
בתוך כך, ביוזמת קונגרס יהודי בוכרה, בנשיאות לבייב, נערכים למעמד השנתי "כתר תורה" – חלוקת מלגות לאברכים בני העדה הבוכרית.
תחת הכותרת "עולם התורה הבוכרי מתאחד", יתכנס הציבור התורני, בני העדה – ובהם רבנים, אברכים, גבאים ובני ישיבות, לכנס אחדות ענק וחלוקת מלגות לבני תורה. המעמד ייערך בבנייני האומה, ביום רביעי, י"ח ניסן.






















וואו איזה זכות
חבל שאני לא בוכרי……….
טוב שאתה לא בוכרי אתה רוצה להיות ניצרך תודה לה' שאתה לא בוכרי ולא ניצרך לנדבות
לא הבנתי את ההחרגה" לעדות המזרח " בני תורה או אברך רואי ולא צריך להזכיר מוצא
ראש הישיבה התכוון לרמוז לו שיתרום גם לאברכים אשכנזים ושלא יעשה אפליה, אך קודם כל שהאשכנזים יקבלו את הבנות של המזרחים לסמינרים ואת הבחורים לישיבות האשכנזיות ולא יעשו אפליה