"הרב מאזוז זצ"ל היה מופת של 'לא תגורו מפני איש'. דרכו בקודש היא עמוד אש עבור כל רב ומנהיג קהילה בישראל, ללכת בדרכו, ולהשמיע קול רם וברור למען ארץ ישראל ועם ישראל". את העדות הזו, משתפים ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', המאגד למעלה מארבע-מאות רבני ישראל החתומים על איסור מסירת שטחי ישראל לנכרים.
"הרב היה מגדולי התומכים בפעילות שלנו", סיפרו הרבנים, שביקשו לבטא את כאבם הגדול על הסתלקותו לשמי רום של הגאון הגדול. "במשך למעלה משלושים שנות קיומו, והיה לעזר ולאחיסמך לרבנים במאבקם העיקש למען שלימות הארץ".
"כפי שכבר סופר במעמד הלוויה של הגאון הרב מאזוז זצ"ל", סיפר הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז ת"א ויו"ר קונגרס הרבנים, "הרב מאזוז היה מהראשונים שלחם כארי יחד איתנו עוד בשלב המשא-ומתן על הסכמי אוסלו, וראה במו"מ זה אם כל חטאת ופתח לסכנה נוראה לעם ישראל. כמו רבים מאיתנו בקונגרס הרבנים, גם הוא שילם מחירים אישיים על מלחמתו זו, בפרט במעמדו הרם כמנהיגם של רבבות יהודים.
"אך הוא לא נשא פנים ולא חת מפני איש, כאשר מדובר בהלכה בשולחן-ערוך העוסקת בשלומם ובטחונם של יהודים, הוא היה נאבק עד מסירות נפש".
דלתו של הרב מאזוז זצ"ל היתה פתוחה תמיד לפני ראשי קונגרס הרבנים, הרב גרליצקי, הרב אברהם לוין מנכ"ל הקונגרס, ועוד, שהיו נפגשים עימו לעיתים תכופות להתייעצויות ולקבלת החלטות כיצד להגביר תדיר את המאבק הרבני-תורני למען שלימות הארץ.
הרב מאזוז מצידו היה מדרבן שוב ושוב את הרבנים לפרסם את דעת-התורה, ולהיאבק בפומבי בכל טענה שכביכול ניתן לוותר על שטחי ארץ-ישראל על-פי התורה. "הרי אתם הולכים בכוחו ובהוראותיו של הרבי מליובאוויטש", היה חוזר ואומר לרבנים.
"מפליא לציין שלמרות לוח-הזמנים העמוס של הגר"מ מאזוז זצ"ל, שהיה עונה לדורשיו ומרביץ תורה ברבים בכל שעות היום, מעולם לא אירע שלא נענה להזמנתנו להשתתף עימנו בכינוס מחאה נגד מסירת שטחים", מספר מנכ"ל הקונגרס הרב אברהם לוין.
"בכל כינוס ואירוע טרח והגיע ונשא דברים מעומק ליבו. רק פעם אחת בעת כינוס גדול של הרבנים בירושלים לא חש בטוב ונבצר ממנו מלבוא, ואז כתב מכתב התנצלות יחד עם דברים חריפים נגד אלו שנתנו ידם לפשע ההתנתקות, וביקש שיקריאו זאת בכינוס".





















זכר צדיק לברכה
זכר צדיק וקדוש לברכה. עליו השלום. היה רב צדיק וקדוש. איש של אמת. הכל היה אומר על פי התורה הקדושה. לא פחד מכלום. העמיד תלמידי חכמים רבנים גדולים וצדיקים. כאב לרב מאוד מאוד על החזרת שטחים ופינוי התושבים. עבירה חמורה מאוד מאוד. השם ישמור וירחם