מניעת כניסת כוחות צה"ל לג'נין, הבוקר
יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקר היום (רביעי) בג'נין לראשונה מזה עשור שנים. הביקור לא גרר כותרות רבות, אבל מאחורי הקלעים מתחוללת דרמה של ממש בתוך הפלסטינים. מאז יצא צה"ל ממחנה הפליטים ג'נין, בתום מבצע "בית וגן", חל שינוי במדיניות הממשלה לגבי הרשות הפלסטינית – כאשר הממשלה מעוניינת לחזק את הרש"פ 'על חשבון' ארגוני הטרור. תיעודים שונים שהופצו מראים שהמהלך מצליח בינתיים.
בישראל הבינו שיש צורך לחזק את הרשות הפלסטינית על פני ארגוני הטרור ששלטו בשנים האחרונות ביד רמה בג'נין, והרש"פ מצידה משתפת פעולה ומגבירה נוכחות במחנה הפליטים. תיעודים שונים מהימים האחרונים מראים שאנשי הרשות הפלסטינית חזרו להסתובב בגלוי ברחובות ג'נין, כולל טיפולים 'שגרתיים' שמחובתם לעשות, כגון זרימת ביוב ומים, וחשמל תקין עד כמה שמתאפשר.
פינוי המטענים
תיעוד אחד שהופץ בכלי התקשורת הפלסטינים מראה כיצד עיריית ג'נין, שבעיקרון שייכת לרשות הפלסטינית אך הייתה משותקת בשנים האחרונות בעקבות פעילות ארגוני הטרור, שלחה חבלן מטעמה לכניסה למחנה הפליטים, כדי שינטרל מטען רב עוצמה שהוטמן מתחת לאספלט בכביש על ידי מחבלים. המטען הוטמן במטרה לפגוע בכוחות הביטחון.
כוחות הביטחון הישראלים שפועלים במקום הופתעו הבוקר אף לראות כיצד אנשי הרשות הפלסטינית חזרו, לפחות על פני השטח, לשלוט בג'נין – עד כדי כך שהבוקר כאשר ניסו לוחמי צה"ל להיכנס לשטח ג'נין, הם נבלמו על ידי אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ששייכים לאבו מאזן. כמה שעות אחר כך כבר הגיע כאמור אבו מאזן לביקור רשמי ברחובות ג'נין.
פינוי המטענים. צילומים: פלסטיני, רשתות חברתיות





















נתנו לחתול לשמור על החלב
אשכרה
למה אתה רוצה לשמור על ג'נין?
כן כי כל תושבי תל אביב יוכלו לישון בשקט
משחק מכור
ג'נין זו עיר – מספיק להשתמש בביטוי מחנה פליטים!!
כאילו שהרשות הפלסטינית היא לא אירגון טרור…
היא ממנת מחבלים בנשק כסף ודירות, מלכלכת על ישראל בכל העולם, ועכשיו אחרי המבצע שישראל עזרה לה, אפילו חסמו את הצבא שלא יכנסו.
בושה בושה בושה.