הבוקר יצא מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן באופן חריג לעבר העיר ירושלים לניחום אבלים אצל מקורבו נגיד עולם התורה הרב ראובן וואלף, היושב שבעה על פטירת אביו הרה"ח ר' שמואל וואלף זצ"ל.
בתום ניחום האבלים המתין כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא למרן שליט"א לקבל את ברכתו. משהציגו למרן שליט"א את האדמו"ר מדושינסקיא, התפתחה שיחה קצרה ולהפתעת הנוכחים חשף בפני האדמו"ר עובדה לא ידועה משנות ילדותו, על כך שהיה פוקד כמידי שבת את מעונו של סבו גאב"ד ירושלים המהרי"צ דושינסקיא זי"ע, להיבחן על תלמודו.
התיעוד והתמלול המלא: "מרן שליט"א: אני יספר לכם סיפור שהוא בן קרוב לתשעים שנה… האדמ"ר מדושינסקיא: שתוכלו לספר את הסיפור עוד שנים רבות בבריאות טובה. מרן שליט"א: הייתי יתום בגיל 7 בזמן שהשתוללה מגפת הטיפוס, אמי נפטרה בגיל 27 ואני נותרתי…
ומידי שבת הייתי בא להיבחן אצל הסבא שלכם, והיה זה בזמן שהסבא היה באמצע סעודת שבת בבוקר, והרב ישראל משה (המהרי"מ דושינסקיא גאב"ד ירושלים זיע"א) היה בחור והיה מוציא גמרא קטנה ואני הייתי נבחן על הגמרא הנלמדת. והרבנית היתה מוציאה כיבוד לקח עם ריבה, או משהו כזה, זה מה שאני זוכר. שהשי"ת יעזור שנהיה בריאים וחזקים האדמו"ר מדושינסקיא: לקיים בנו חכמי ישראל, שנים בריאות".





















עוד ינובון בשיבה עד 120
מדהים ! כמה נקיות הדעת, כמה טהרה, כמה חכמה. דור דעה שהולך ונעלם. גדולי הדור עברו המון קשיים-יתמות, עניות ודלות ובכל זאת גדלו לתפארה. לא ויתרו לעצמם והגיעו להשגות גדולות והרבצת תורה מופלאה. אשריהם ואשרינו שזכינו למאורי הדור ועיני העדה.
מה מרן הגרמ’’צ ברגמן בגיל 97 ? מה הוא הכי מבוגר במועצת ??