מאות הגיעו הערב, על רקע הדיווחים על התנהלות המשא ומתן, לעצרת מול ביתו של ראש צוות המו״מ רון דרמר בירושלים וקראו: השר דרמר – 59, או תתפטר. "עד כה, לא שב ולו חטוף אחד בזמן כהונתך כראש צוות המו״מ. תביא להסכם שיחזיר את כולם, בפעימה אחת ומידית, ולא – פנה את מקומך", קראו המפגינים.
עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר אמרה: ״השר דרמר, לפני כחודשיים קיבלתי אות חיים ממתן. האות חיים הזה הוא אמירה חד משמעית: הזמן של החטופים החללים אזל והזמן של מתן והחטופים החיים אוזל; חזרנו למלחמה במקום להמשיך בעסקה ולהתקדם לשלב ב' בהסכם שממשלת ישראל חתמה עליו. אתמול כשישבת עם משפחתך סביב שולחן החג ושפע האוכל, קראתם בהגדה על לחמא עניה – תנאים טובים יותר מלחטופים שהדבר היחיד שיש להם זה רבע פיתה מיובשת ומלאה בעובש. תביא את כל ה-59 בהסכם אחד כולל, בלי סלקציות, וזה אפשרי רק אם נסיים את המלחמה. לא איראן, לא סעודיה, לא סוריה, לא לבנון עניי עירך קודמים ו-59 חטופים חיים וחללים הם עניי עירך. תחזיר את כולם או שתתפטר״.
איריס שוורץ, דודתו של עידן אלכסנדר: ״אמש, בזמן שמשפחות בישראל ישבו סביב שולחן הסדר, חוגגות את חג החירות — אצלנו בבית לא הייתה חגיגה. הייתה רק זעקה.
ראינו אותו חד וברור במסר שלו: הוא התחנן — תשחררו אותי. תשחררו את כולם. הסרטון הזה התפרסם בדיוק בליל הסדר — החג שבו אנחנו מציינים את יציאת מצרים. אבל אנחנו שואלים את עצמנו: האם אנחנו באמת בני חורין?
השר דרמר — אנחנו עומדים כאן מול הבית שלך, ואפילו פגישה לא קיבלנו. אפילו לא תשובה. אני קוראת לך עכשיו: תמלא את תפקידך. יש הסכם. יש חלון הזדמנויות. והבחירה עכשיו בידיים של הממשלה, של הקבינט, של הצבא — של כולנו. אנחנו כאן כדי לומר — אל תחמיצו את הרגע הזה. כי בליל הסדר הבא, ובעוד עשרים שנה, ישאלו אותנו הילדים והנכדים: איפה הייתם? מה בחרתם?
ואנחנו נבחר — לשחרר את עידן. לשחרר את כולם. בלי פחד. בלי תירוצים. בלי דחיות״.




















