מסמך רשמי שפורסם בעזה בימים האחרונים מעורר סערה פוליטית וציבורית, לאחר שהוא מצביע לכאורה על מעורבות של הרשות הפלשתינית בהפעלת מעבר רפיח – בניגוד להצהרות פומביות של הדרג המדיני בישראל שלפיהן הרש״פ לא תהיה חלק מניהול רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.
המסמך פורסם על ידי גוף המכנה עצמו “הוועדה הלאומית לניהול עזה”, ומודיע על פתיחה ניסיונית של מעבר רפיח לשני הכיוונים. אולם עיקר תשומת הלב הופנתה לנוסח ההודעה בערבית, שבה מציין יו״ר הוועדה, ד״ר עלי שעת׳, כי המהלך מתבצע בתיאום עם מספר גורמים – ובהם הרשות הפלשתינית.
לפי לשון ההודעה, הפעלת המעבר נעשית “בשיתוף פעולה עם המתווכים, הרשות הלאומית הפלשתינית ומועצת שלום בהובלת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ”, כחלק ממה שמכונה במסמך “תוכנית ה־20”. בדברים נטען כי המהלך נועד לייצב את המצב ברצועה ולהשיב שירותים בסיסיים לתושביה.
הפרסום עורר תגובות נזעמות בקרב תנועת המילואימניקים “דור הניצחון”, שחשפה את המסמך. לטענת התנועה, מדובר במהלך שמעניק לרש״פ דריסת רגל בנקודה אסטרטגית ברצועת עזה, בניגוד מוחלט ליעדי המלחמה ולמסרים שהועברו ללוחמים ולציבור בישראל.
יו״ר התנועה, גלעד אך, מסר כי “בזמן שמבטיחים לציבור ולחיילים שהרש״פ לא תחזור לעזה – בפועל מתקיים תיאום שמכשיר את חזרתה בדלת האחורית”. לדבריו, הכנסת גורמי רמאללה למוקדי השפעה בעזה מהווה פגיעה בביטחון ישראל ובאמון הלוחמים.
בתנועה קוראים לממשלה להבהיר לאלתר את היקף המעורבות של הרש״פ בניהול המעבר, ולהציג לציבור תמונת מצב מלאה בנוגע להסדרים המתגבשים ברצועה.




















