המיוחדים

.

אֵלֶּה אֶזְכְּרָה: שנה אחרי – JDN חוזר לדמויות של 45 הקדושים שהסתלקו בחטף

שנה לאחר האסון המחריד שהתרחש בהר מירון שבנו לכתבה בה הגשנו את שמות ההרוגים וקווים לדמותם של הקדושים • היום, ל”ג בעומר תשפ”ב זהו יום היארצייט הראשון של הקדושים אשר הסתלקו בחטף סמוך ונראה לציון התנא הקדוש
  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

  • נחשף המדריך לגיוס כספים של המנטור העולמי

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • הכסף שיעשה לכם פירות

    תוכן מקודם

  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לפני שנה בדיוק, בליל ל”ג בעומר, הלכו לעולמם ארבעים וחמישה קדושים אשר נמחצו למוות סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע”א. כיממה לאחר האסון כבד פרסמנו כאן את שמותיהם של הרוגי האסון אשר קיפחו את חייהם בטרגדיה הנוראה. כעת, שנה אחרי, אנו שבים לכתבה הזו ומגישים שוב קווים לדמותם של ארבעים וחמישה הקדושים שהיום חל יום היארצייט הראשון שלהם.

הרה”ג רבי שמואל צבי קלגסבלד זצ”ל מצא את מותו במעלה הר מירון סמוך ונראה לציון הרשב”י זיע”א. המנוח היה בשנת הארבעים ושלוש לחייו. במהלך חייו שימש המנוח כראש כולל של חסידות רחמסטריווקא ומרביץ תורה בישיבת מאור עינים של החסידות בעיר ביתר. למרבה הצער הוא הותיר אחריו שמונה יתומים אשר ביכו את לכתו הטראגית.

הרב משה צרפתי זצ”ל בן 65 אשר היה מגדולי תלמידי המשפיע הגה”צ רבי שלום ארוש מחסידות ברסלב. במסע ההלוויה הספיד בבכי תמוררים המשפיע הגר”ש ארוש וביכה את לכתו של תלמידו המובהק. המנוח הותיר אחריו ארבעה ילדים ועשרים וחמישה נכדים ונכדות ההולכים בדרכו.

הבה”ח יוסף קאהן ז”ל נהרג אף הוא באסון המחריד. המנוח תושב קליוולנד שבארצות הברית. הוא הגיע לישראל בתקופה האחרונה בכדי ללמוד בישיבת מיר. לפני מספר שנים הוא התייתם מאב שנהרג ל”ע בתאונה קשה בארצות הברית.

האברך הרב החסיד רבי דוד קרויס ז”ל בן ה-33. המנוח היה מחשובי חסידי תולדות אהרן והוא התגורר בקריית החסידות בעיר בית שמש. המנוח ז”ל הותיר אחריו תשעה ילדים. מכריו מספרים ל’חדשות JDN’ על אברך מתמיד ותלמיד חכם בקנה מידה שלא ניתן למצוא בכל מקום. גם ברגעיו האחרונים דקות ספורות לפני שנמחץ למוות הוא למד מתוך ספרון קטן שהביא עמו מביתו בכדי ללמוד בזמן הפנוי.

הזמר הנודע בארצות הברית ר’ שרגא גשטטנר ז”ל בן ה-35 אשר התגורר בעיר מונסי. המנוח היה בעל לב רחב כאולם שעזר לרבים ושימח לבבות שבורים ונדכאים. מכריו מספרים על אדם עם יראת שמים מיוחדת, “תמיד הוא ניסה לעזור לעוד ועוד אנשים, גם כשהיה לו קשה, באמצע הלילה הוא היה הולך לשמח אנשים חולים ומסכנים”.

האברך הרב מרדכי יואל פעקטע ז”ל בן 24. המנוח היה מהאברכים החשובים והתלמידי חכמים בחסידות סאטמאר. במש שעות הוא היה יושב והוגה בתורה באופן מעורר השראה. הותיר אחריו אלמנה ו-2 ילדים יתומים.

האברך הצעיר הרב מנחם זקבך ז”ל בן 24 אשר התגורר באחוזת ברכפלד שבעיר מודיעין עילית. המנוח למד בישיבת ‘תורת זאב’ של ראש הישיבה הגר”ב סולובייצ’יק. לאחר נישואיו הוא החל ללמוד כאברך בכולל ‘עטרת שלמה’ של הגרש”ב סורוצקין בעיר.

הרב אליעזר צבי יוזעף ז”ל מחסידי סאטמאר אשר התגורר במונורו שבארצות הברית. אביו הוא שיבחלט”א ר’ יו”ט אשר התגורר בעבר ברחוב דובב משרים בירושלים. מכריו סיפרו על אדם שתמיד האיר פנים לכל אדם באשר הוא.

האברך הצעיר רבי שמחה בונים דיסקינד ז”ל מחשובי חסידי גור אשר התגורר בעיר בית שמש. המנוח הוא חתנו של הרב צבי בינקה מחסידי גור בירושלים אשר משמש כשדכן בחסידות.

הרב החסיד רבי חנוך סלוד ז”ל נהרג באסון הנורא. המנוח היה מחשובי חסידי גור ומחנך ידוע בחסידות. הוא התגורר בעיר אשדוד והיה אדם מוכר מאוד בחסידות.

האברך החשוב הרב יהודה לייב רובין ז”ל בן ה-27. המנוח הוא תושב העיר בית שמש אשר עמל בעסק התורה בהתמדה מופלאה.

האברך הרב חיים עוזר סלר ז”ל בן 24 תושב שכ’ נווה יעקב בירושלים חתן הגאון הרב יצחק לופליאנסקי ראש ישיבת נחלת יאיר. כשבועיים לפני פטירתו נולדה לו בתו היחידה. בבחרותו למד בהיכל ישיבת פוניבז’ שם זכה לקרבה יתירה אצל ראש הישיבה הגר”ש מרקוביץ שליט”א.

הרה”ח שמעון מטלון ז”ל אשר היה מגדולי המחנכים בת”ת נתיבות שלום ומחסידי ברסלב. מכריו מספרים על אדם שהיה מלא באמונה ובביטחון. “תמיד הוא היה מעורר את תלמידיו להאמין בבורא עולם, אמונה זה היה הצד החזק שלו”, הם מספרים.

הרה”ח אלעזר מרדכי גולדברג ז”ל מטובי המחנכים בת”ת אדרת אליהו ומחשובי חסידי שידלובצא נהרג אף הוא בטרגדיה המזעזעת בהר מירון.

הרה”ח אלעזר גפנר ז”ל מחשובי חסידי דז’יקוב ויז’ניץ בן 52. המנוח היה מקורב לכ”ק האדמו”ר מסאסוב שליט”א אשר חיבבו והעריצו עד למאוד. ל’חדשות JDN’ נודע כי בליל שבת ניגש הרבי מסאסוב למסור את שיעורו הקבוע בהלכה אלא שקולו נשנק מבכי והשיעור בוטל. במסע ההלוויה השתתף גם הרבי אשר הגיע ממעונו להר המנוחות.

האברך הרב יוסף גרינבוים ז”ל מחשובי אברכי ויז’ניץ בחיפה. בן 22 בנו של הרה”ג ר’ ברוך צבי יבדלחט”א מאלעד וחתן הרה”ג שמואל וייס שליט”א מאשדוד נכד הגר”א וייס רב חסידי ויז’ניץ בלונדון. הותיר אחריו אישה וילד בן שנה. במהלך השנה החולפת רעייתו שתחי’ חבקה בן זכר.

הרב אריאל צדיק ז”ל בן 56 מחסידי חב”ד תושב בית וגן בירושלים. ילדיו סיפרו במהלך ימי השבעה על אב מופלא שתמיד חיבק ואהב. לדבריהם, הוא היה מחזקם ומעודדים ותמיד מפיח רוח של חיים בבית.

האברך הרב משה ברגמן זצ”ל. המנוח הגיע לישראל, הוריו מתגוררים באנגליה. ההלוויה יצאה מיד במוצאי השבת שלאחר האסון ללא השתתפות בני המשפחה הקרובה אבל מאות אנשים הגיעו למקום בכדי לחלוק כבוד אחרון למי שנהרג באסון המזעזע בהר מירון.

הרב ישראל אלנקווה ז”ל בן 24. המנוח התגורר בעיר אופקים בקרייה החרדית. הוא הותיר אחריו שני יתומי קטנים. מכריו מספרים על אדם שעסק בחסד והיה שקוע כל ימיו באוהלה של תורה.

הילד משה מרדכי אלחדד ז”ל בן ה-12 הוא הרוג נוסף מהאסון הקשה בהר מירון. אביו הקדיש את השנה החולפת בכדי להנציח את זכרו וזכר אחיו בצורה מעוררת השתאות.

אחיו הבחור יוסף דוד אלחדד ז”ל בן 19. בני הרב נחמן אלחדד שליט”א. הלוייתם התקיימה בבית העלמין במירון שם הם ניטמנו. המשפיע הגה”צ רבי אלימלך בידרמן שליט”א הגיע למקום ונשא הספד מרטיט וקורע לב.

הבחור החשוב יוסף עמרם טאובר ז”ל נמחץ אף הוא למוות באסון מירון אמש. אביו הוא הגאון רבי צבי טאובר שיבחלט”א אשר משמש כראש כולל במונסי שבארצות הברית. הבחור ז”ל, תלמיד ישיבת ‘יד הלוי’ של בריסק המתגורר בניו יורק.

הבחור ידידיה אשר פוגל ז”ל מתלמידי ישיבת ההסדר ברמת גן. ראש הישיבה הרב יהושע שפירא הזמין את כלל תלמידי הישיבה לשבות את השבת בהיכל הישיבה ב”דיבוק חברים”.

הרוג נוסף באסון הר מירון המזעזע הוא הרב יהונתן חברוני ז”ל מבני הציונות הדתית. בן 27 תלמיד בית המדרש גבעת שמואל, אב לשלושה ילדים. אחד מידידיו אומר ל’חדשות JDN’, “לא מאמין שיהונתן איננו, הוא היה איש מלא שמחת חיים שתמיד עשה טוב לאנשים אחרים, אני לא מצליח לעכל את עומק הטרגדיה הנוראית”.

הבחור החשוב יוסף מסטורוב ז”ל אשר התגורר בעיר רמלה. בשנה האחרונה הוא נכנס ללמוד בהיכל ישיבת ‘רינה של תורה’ בכרמיאל. בני הישיבה התבשרו על פטירתו סמוך לכניסת השבת ממשגיח הישיבה אשר מסר את דבר פטירתו בשיחת חיזוק מרטיטה בהיכל הישיבה.

הבחור החתן מנחם קנובלוביץ ז”ל אשר התגורר בניו יורק שבארצות הברית. כשבועיים לפני האסון הנורא הוא התארס עב”ג. במהלך ההלוויה השתתף כ”ק האדמו”ר שליט”א אשר ביכה את לכתו הטראגית.

הבחור החשוב שלמה זלמן ליבוביץ ז”ל אשר התגורר בעיר צפת. למד בישיבת ‘כנסת יחזקאל’ באלעד. אחד מבני משפחתו מספר ל’חדשות JDN’: “הוא היה בחור משכמו ומעלה, מהמעט שהכרתי אותו הוא שקע באוהלה של תורה באופן מעורר השראה, הוריו תמיד סיפרו במשפחה כמה כשרוני ומתמיד הילד שלהם”.

הבחור יעקב אלחנן סטרוקובסקי ז”ל בן 20, תלמיד ישיבת באר ישראל תושב העיר אלעד. המנוח היה בחור משכמו ומעלה שתמיד חייך והאיר פנים לחבריו הרבים.

הבחור דובי שטיינמץ ז”ל תלמיד ישיבת מיר בירושלים בן 21. תושב מונטריאול שבקנדה, הודעה נמסרה לבני משפחתו. מכריו מספרים בשיחה ל’חדשות JDN’, “רק בערב ל”ג בעומר הוא הגיע כשכולו מאושר להר מירון, שעות לפני שהתרסק למוות הוא למד עם חברותא בדירה שהם שכרו בהר מירון, אנחנו מתקשים לעכל שדובי איננו”.

הבחור אליהו כהן ז”ל מחסידי ברסלב תלמיד ישיבת לעלוב ביתר. למרות הקשיים שחווה כנער הוא היה דבק ברבותיו והשקיע את כוחותיו בעסק התורה וביראת שמים.

הבחור יוסף יהודה לוי ז”ל בן 17 וחצי בן זקונים להוריו תושב רכסים. ההורים סיפרו לאחר הטרגדיה הקשה כי בנם מחמדם היה כל חייהם והאסון הנורא שבר את שגרת יומם בצורה נוראה. “אין יום שאנו לא חושבים עליו”, הם אמרו.

הבחור ישי מועלם ז”ל בן 17 וחצי תושב רכסים. ישי ז”ל נולד להוריו וכבר מילדותו הם ראו בו יראת שמים מיוחדת כאשר הוא הלך בדרך ישראל סבא על פי מסורת התימנים.

 

הבחור משה בן שלום ז”ל התגורר בעיר בני ברק ובן עשרים היה בפטירתו. במסע הלוויה רווית כאב שיצאה משכונת מגוריו בעיר ספדו לו מכריו אשר ביכו את לכתו של הבחור שתמיד היה שקוע בלימוד.

הבחור חיים ראק ז”ל בן 18. חיים ז”ל למד בישיבת מיר שם הוא קנה תורה ויראה מרבותיו ראשי הישיבה. חברעם רבים סיפרו על דמות עמקנית כאשר תמיד הוא השקיע את כל כוחותיו לברר כל סוגיא לעומקה.

הבחור חן דורון ז”ל בן 41 משכונת תל גיבורים בחולון השתייך לקהילתו של הגר”ח רבי בחולון. במהלך שנות בחרותו הוא למד לימודי הוראה בישיבה ולאחר מכן יצא לפרנס את הוריו.

הבחור דניאל אמבון ז”ל היה אזרח מארגנטינה בן 21. כשהוא הגיע ארצה הוא נכנס ללמוד בישיבת היכל יצחק בשכונת קריית יובל ירושלים שם הוא היה אהוב על כל מכריו וחבריו.

הנער ידידיה חיות ז”ל. אביו שניצל בנס ספד לו תמרורים ואמר “הלוואי ונגיע לעשירית מהמעלות שהשגת, היית נער קדוש, תמיד למדת בקדושה”.

הבחור משה נתן אנגלרד בן 14. ואחיו יהושע אנגלרד בן 12 ז”ל ניני כ”ק בעל העטרת משה ממאקאווא זצ”ל ונכדי הגאון הגדול רבי נפתלי פרנקל זצ”ל חבר הבד”ץ. ובני הרב יצחק מנדל אנגלרד יבלחט”א בן גאב”ד דאברא זצ”ל.

הבחור אלקנה שילה ז”ל, בן 28 תושב שכונת נווה יעקב בירושלים שלמד בישיבת תפארת הלוי וישיבת קיבוץ חנניה. אלקנה היה דמות שכולם אהבו ושתמיד ראה את החיובי באחרים.

הבחור דני מוריס ז”ל. בן 19 מניו גרז’י תלמיד שיעור א’ במסלול בני חו”ל בקרית חינוך שעלבים. בישיבת שלעבים ספדו לו בבכיות לאחר פטירתו והתקשו להיפרד מהבחור שהגיע מארצות הברית אך היה עם אהבה עצומה למקומות הקדושים בארץ.

הבחור משה לוי ז”ל בן 14 מבני ברק בנו של האברך הרב דוד לוי שיחי’ תלמיד בתלמוד תורה ‘אמרי דוד’ בני ברק. מאז האסון אביו שיחי’ יצא לחזק המונים בדרכיו של בנו שנקטף ממנו בחטף.

הבחור נחמן קירשבוים ז”ל נהרג אף הוא באסון הר מירון. המנוח התגורר בעיר בית שמש והשתייך לחסידות ברסלב ברסלב. והוא בן 16. בנו של הרב אליהו קירשבוים שליט”א.

הבחור אליעזר יצחק קולטי ז”ל בן 13. המנוח התגורר בשכונת הר נוף בירושלים. תקופה קצרה לפני האסון הוא חגג את הבר מצווה שלו. מכריו מספרים על ילד מיוחד שכבר בגיל כזה ניכר היה במידות יוצאות דופן ובשאיפה לגדול לצדיק ולעובד השם אמיתי.

הבחור אריאל אחדות ז”ל בן 21 מתל אביב. המנוח למד בהיכל ישיבת יסודות התורה בתל אביב. ובישיבה קטנה למד בישיבת תפארת הלוי ירושלים. מכריו מספרים על בחור אציל מידות אשר השקיע את כל כוחותיו בעסק התורה במסירות מופלאה.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

3 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

קשה לראות את כל זה…

אני מאמין באמונה שלימה שכל מה שה’ עשה עושה ויעשה בכל ממנו והכל לטובה!!!!!!!

הרב מטלון לא היה בת”ת נתיבות שלום אלא בת”ת חניכי הישיבות.

כתבות חדשות באתר

הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

"אנטישמיות דומה לשנות ה-30 בגרמניה": גינויים להתפרעויות של פרו פלסטינים
מטוסי קרב תקפו אמש מטרות טרור של חיזבאללה במרון א-ראס ובמרכבא • צפו
מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

משפחות חטופים ופעילים חסמו הלילה את מעבר משאיות הסיוע לרצועת עזה
בהסכמה אמריקנית: בית הדין הבינ"ל שוקל הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים
למעלה מ-90 אלף נפש: עשרות מיליונים בקמחא דפסחא הגדולה בעולם
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

צה"ל מגיב לסרטון התעמולה של חמאס: "נמשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה"
בעקבות הלחץ של ביידן: אופי התקיפות ברפיח יהיה שונה; צה"ל יפעל בהדרגתיות
שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

95 מיליארד דולר: ארה"ב אישרה את חבילת הסיוע לאוקראינה, ישראל והפלסטינים
השרב נמשך: טמפרטורות גבוהות ויבש מהרגיל לעונה; התחזית המלאה • האזינו

הכתבות המעניינות ביותר

80 שנה לחיבור התפילה שקודם אכילת חמץ במחנה 'ברגן בלזן' | והיא שעמדה
המגמגם שהפך למרצה פופלרי: שיחת חג מרתקת עם הרב שבתי סלבטיצקי
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד
איראן חוששת מתקיפה ישראלית: בכירים במשמרות המהפכה הוצאו מדרום סוריה
השלכת חזיזים בוערים: התפרעויות אלימות סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים • צפו
החוקר של סינוואר מסביר את הפרסומים של חמאס: "הם בלחץ מכניסת צה"ל לרפיח"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-25 at 02.30
80 שנה לחיבור התפילה שקודם אכילת חמץ במחנה 'ברגן בלזן' | והיא שעמדה
WhatsApp Image 2024-04-24 at 09.17
המגמגם שהפך למרצה פופלרי: שיחת חג מרתקת עם הרב שבתי סלבטיצקי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.36
איך נערכים ביישוב שאוסר כניסת ערבים לתרחיש של מתקפת פתע | כתבת שטח
WhatsApp Image 2024-04-21 at 23.08
אחת ולתמיד: מדוע המוסלמים שונאים אותנו, והאם יש פתרון לסכסוך? | ראיון חג

חדש באתר

photo1713985066
"אנטישמיות דומה לשנות ה-30 בגרמניה": גינויים להתפרעויות של פרו פלסטינים
WhatsApp Image 2024-04-25 at 02.30
80 שנה לחיבור התפילה שקודם אכילת חמץ במחנה 'ברגן בלזן' | והיא שעמדה
צילום מסך 2024-04-25 074009
מטוסי קרב תקפו אמש מטרות טרור של חיזבאללה במרון א-ראס ובמרכבא • צפו
WhatsApp Image 2024-04-25 at 00.05
משפחות חטופים ופעילים חסמו הלילה את מעבר משאיות הסיוע לרצועת עזה

גלריות

סטריקוב ברכת האילנות (9)
וְחָזֵי אִילָנֵי דְּקָא מְלַבְלְבִי • האדמו"ר מסטריקוב בברכת האילנות
נדבורנא באניא ברכת האילנות (17)
לֵיהָנוֹת בָּהֶם בְּנֵי אָדָם • האדמו"ר מנדבורנא באניא בברכת האילנות
זוטשקא ירושלים ברכת האילנות (13)
אִילָנוֹת טוֹבוֹת • האדמו"ר מזוטשקא ירושלים בברכת האילנות
לעלוב בראנוביץ ברכת האילנות (6)
וְכָל עֲצֵי הַשָּׂדֶה • האדמו"ר מלעלוב בראנוביץ בברכת האילנות

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture