המיוחדים

JDN

פרויקט ענק: אנשי תעשיית המוזיקה בוחרים את השיר האהוב עליהם | חלק ב’

בחלק השני בסדרת הכתבות “השיר האהוב עלי”: ההרגשה העילאית של הזמר, השיר שמחזיר את השדרן לימי המחלה של חברו, השיר שפותח את חודש אלול, המילים עם הסגולה שהולחנו במיוחד, ומי שלא רצה לבחור שיר – עם הסבר של שלמה קרליבך
  • השקעות יוקרה לא לעשירים בלבד>>>

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

  • עם כל הידרדרות במצבו – חלה הידרדרות במצב הבית; הוא נפטר והבית התמוטט

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מגזין חג הסוכות של ‘חדשות JDN’ פנה לאנשי תעשיית המוזיקה החסידית, זמרים, מלחינים, מעבדים, אמרגנים, יחצ”נים והאנשים שמגישים לכם את המוזיקה ברדיו על מנת לשמוע מהם, מהו השיר האהוב עליהם.

יש שבחרו שיר שהם עצמם מבצעים, אחרים העדיפו דווקא שיר נוסטלגי ויש שהתמקדו ביצירות חדשות. התוצאה לפניכם, בסדרת הכתבות הייעודיות. התשובות לפי סדר אותיות הא’ ב’. הפרק השני:

לחלק הראשון לחצו כאן >

הרשי ויינברגר, מלחין ויוצר

השיר האהוב: "שלום עליכם" של חסידות סאטמר

הנימוק: אבא שלי לא שר את זה, אבל אני כן. יש המון רגש בשיר הזה, וכשאני שר את אותו, אני מרגיש הרגשה עילאית שאני לא מרגיש בשירים אחרים.

play-rounded-fill

משה דוד וייסמנדל, זמר

השיר האהוב: היה עם פפיות של חסידות סקווירא

הנימוק: שיר קדוש ונשגב שמאוד מעורר ומצמרר אותי. שיר של פעם עם פירוש המילות תוך כדי המנגינה.

אהרלה וינטרוב, גראמער, ומגיש "שאבעס טיש" ברדיו קול פליי

השיר האהוב: "מה אהבתי תורתך" של סקולען

הנימוק: כל לחני הרבי מסקולען זצ"ל מותאמים לפירוש המילים, ולחן זה טומן בחובו, גם רגש, גם קצב ובעיקר שמחה. לחן ממש פשוט ונוגע ללב, כולל שני בתים עוקבים וסיומת שיכולה לרומם גם נער וגם מבוגר. בטוחני שבקרוב נשמע אותו בכל "מסיבות החומש" בחיידרים ובבתי הספר.

play-rounded-fill

Video: Engel Studios

אייל טויטו, זמר

השיר האהוב: לא לבד, אייל טויטו

הנימוק: יש בשיר מסר חזק מאב לבנו שתמיד תמיד מלווה ודואג לו, וכך הקב"ה איתנו תמיד גם כשזה לא נראה לנו במבט שלנו. הלחן והעיבוד הנפלא של האחים שריקי נותן לשיר תוספת משמעות להאמין בכך שיש מישהו מלמעלה שדואג לנו תמיד.

play-rounded-fill
תסריט, בימוי וצילום: חיים עטון

מנחם טוקר, שדרן

השיר האהוב: "רחם" של מרדכי בן דוד. הלחן: הרב ברוך צייט.

הנימוק: שיר מושלם שמחזיר אותי לימי המחלה של חברי הטוב מנחם ארנטל ז"ל, כשמרדכי בן דוד והרב צייט שרו לו את זה בלי סוף.

play-rounded-fill
Video Production: Morag - Moshe Gelber

שימי יונייב, בעל תזמורת

השיר האהוב: "לא אבוא", אברהם פריד

הנימוק: השיר הזה לדעתי הוא יחיד מסוגו, שיר מז'ורי ושקט ומיותר לציין שמז'ור ושקט הוא תמיד מרגש. ובנוסף הטקסט היחודי שלא הולחנו עליו לחנים נוספים, והתוכן המיוחד על ירושלים והביצוע של פריד שמרים אותו לגבהים אחרים לא מותיר לי ספקות ואני מבצע אותו בכל ערב בחתונות עם כל זמר וזמר שאני מלווה.

play-rounded-fill

שמואל יפת, קלידן

השיר האהוב: הנה ימים באים בביצוע יעקב שוואקי

הנימוק: שיר המבטא את פירוש המילות ומביא את המשמעות שלהן על ידי התנועות בלחן, בפרט בפזמון. ובכלל יש לא מעט שירים כאלה כמו אפשר לתקן של מ.ב.ד או עד הנה של אברהם פריד.

play-rounded-fill

יעקב ישראל, זמר

השיר האהוב: באין מליץ יושר, מרדכי בן דוד

הנימוק: השיר האהוב עלי והמרגש ביותר עד דמעות, שלא הרבה זכו להכירו... יש בו הכל. יש בו עומק ונשמה, ופירוש המילות שמשתלב יחד עם המוזיקה והמלודיקה בצורה הכי מושלמת שיש! שיר שכל כולו לב ונשמה!

play-rounded-fill

גיל ישראלוב, זמר ויוצר

השיר האהוב: "דע בני אהובי", שולי רנד

הנימוק: עם שיר זה אני פותח את חודש אלול בכל שנה ושנה, זה שיר שתמיד תמיד פותח את הלב כיוון שהוא נותן במה לקשיים של האדם, לנפילות של האדם וגם לרחמים של הקב"ה, הכתיבה ההלחנה והעיבוד יוצרים מתכון מושלם לפתיחת הלב והרגש שכ"כ מתאימה לימים אלו.

אורי כהן, שדרן

השיר האהוב: ירא שמיים בביצוע שמילי אונגר

הנימוק: השיר האהוב עלי הוא תלוי סיטואציה, זהו גם האתגר בתכנית שלי, להתאים את השיר הנכון לכל רגע. אבל יש שיר אחד שמלווה אותי בשלש השנים האחרונות, ירא שמים ששר שמילי אונגר.

הערשי וויינברגר מלחין השיר מסביר ואצטט את דבריו. "הכל בידי שמיים, חוץ מיראת שמים" כך נכתב בגמרא. ובעצם, על מה עוד נשאר לנו להתפלל, לבקש עזרה, על יראת שמים! הרי כל השאר בידי שמים.

המילים "טאטע איך וויל זיין א ירא שמים" - אבא אני רוצה להיות ירא שמים, בשילוב הלחן שזועק את האמת הזאת, נכנסו בלב כל יהודי. ומה יותר מרגש מלראות יהודים שרים בצוותא ומבקשים: אבא אני רוצה להיות ירא שמים! לעולם יהא אדם ירא שמים. חג שמח.

play-rounded-fill

אלעד כהן, שדרן וזמר

השיר האהוב: מזמור לתודה

הנימוק: שיר זה קיים במגוון גדול של לחנים ובס"ד זיכה אותנו השי"ת גם לחבר על מילות הפרק הזה את לחנו של ר' שלמה קרליבך ז"ל, וב"ה הלחן הזה שהוצאנו לאור תפס בהמון קהילות קודש מעם ישראל, ולא בגלל שאני נוגע בדבר חלילה, אני מחובר ואוהב את השיר בעצם מילות הקודש שבו (הלחן לא כזה משנה). העיקר כפי שכותב מרן השו"ע שירגיל אדם עצמו לומר מזמור לתודה בניגון ובנעימה..

בנוסף לכך, במזמור לתודה טמון המון כוח עוצמה וסגוליות.. וזאת תרופת הפלא לדעתי של הדור הזה.. לדעת לעצור כמה פעמים ביום להתבונן, ופשוט לומר תודה, על הכל, כן גם כשקשה לי ואני לא מבין כלום, גם על זה תודה !!! טעמו וראו כי טוב..

play-rounded-fill

ישראל כהן, שדרן

השיר האהוב: אהבת תורה, ארי גולד ומוטי וייס

הנימוק: את השיר "אהבת תורה" אהבתי מיד, מורגש שהוא הולחן (ע"י אלחנן אלחדד) מתוך כוונה אמיתית, ושגולד ווייס (בחיבור יוצא דופן) מצליחים להעביר את הבקשה הכנה "שתהא בנו אהבת תורה ויראת שמיים".

בעידן הלהיטים העכשוויים, לא טבעי שהשיר הזה יצליח לבלוט, אבל "אהבת תורה" חצה מגזרים, ואף מבוצע כמעט בכל אירוע. איזה כיף לראות שהמוזיקה החסידית האמיתית עדיין נוגעת ושהלב לא משקר. חג שמח.

play-rounded-fill

אלי לאופר, מלחין ומעבד

השיר האהוב: והיו למשיסה. של אברהם פריד, הלחין אבי משה לאופר וגם עיבד

הנימוק: אין שמחה יהודית כמעט שלא שרים את השיר הזה, השיר הזה מבטא רגש שמחה והתעלות יחדיו. את הפתיח אגב הוא הלחין על המטוס בדרכו לאמריקה וכך נולד השיר. כל פעם שאני מבצע אותו בחתונות אני מתרגש מאוד כיון שאני זכיתי שאבי הוא המלחין של השיר וזה חלק ממני.

השיר הזה מורכב משלוש קטעים הפתיח הבית והפזמון וכל חלק מיוחד יותר מהשני. אני מאמין שהשיר הזה ישאר לדורי דורות, ואני מאחל לכל עם ישראל לשיר אותו רק בשמחות. חג שמח.

יענקי לנדאו, מוזיקאי

השיר האהוב: אדרבה. יוסי גרין על הלחן, ועל הביצוע אברהם פריד

הנימוק: כל פעם שאני שומע או שר את השיר הזה אני מתרגש מחדש. הלחן מבטא בצורה כל כך אמיתית ופשוטה את המילים הכ"כ העוצמתיות שכתב הרה"ק רבי אלימלך מליז'נסק ומרגיש שיוצא מהמקום הכי עמוק ואמיתי, שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם... ותחזק אותנו באהבה אליך...

play-rounded-fill

אושי לנדסמן, קלידן ומעבד

השיר האהוב: השיר שלי, "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים"

הנימוק: שיר שמשמח במיוחד כי זה מייחד את כל עם ישראל עם הקב"ה לממלכה אחת. ועוד כי זה בא ללמד על ניצול הזדמנויות נכונה בחיים. הניגון הזה כבר קיים שנים, וברגע שיואלי דוידוביץ חיבר את המילים לניגון הצטרפו אליו בדרך טבעית יואלי קליין מוטי גולדמן ומקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר והפקתו של אברהם יצחק שידלא המשותף בניהם זה הקליטה המהירה של ההזדמנות לחבר לרגש ולשמח.

play-rounded-fill

אבי לרנר, זמר

השיר האהוב: ושלמו, שהלחין ר׳ הלל פלאי ומבצע מרדכי בן דוד

הנימוק: השיר הזה עם כל מה שנמצא בתוכו מצליח להגיע למקומות כל כך עמוקים אצלי, שאני לא מצליח נפשית לבצע אותו.

play-rounded-fill

אביגדור מאיר, הפקה וייצוג אמנים

השיר האהוב: אהבת תורה של ארי גולד ומוטי וייס, ושיר פשוט של משה קליין.

הנימוק: אין הנחתום מעיד על עיסתו. יש הפקות של שירים שהחשיבה מאחוריהן היא יותר מסחרית - לרקוד לפי מה שהקהל הצעיר יקנה, למרות שזה לא תמיד לטעמי ורוחי.

יש שתי הפקות מוסיקאליות שיש לי קשר וחיבור מיוחד אליהן כבר מהרגע ששמעתי את הלחן (של אלחנן אלחדד): "שיר פשוט" של משה קליין, ו"אהבת תורה" של ארי גולד.

הלל מאיר, זמר ומלחין

השיר האהוב: ונא אל תצריכנו, יעקב שוואקי

הנימוק: האמת שאין באמת שיר אחד הכי אהוב, כיון שבכל מצב שאתה נמצא יש שיר שונה שמתאים למצב ההוא, אבל אם צריך לבחור שיר אחד, השיר הזה, גם במילים וגם במנגינה שכל כך מתחברת למילים, מבטא כמיהה עמוקה לקשר ישיר עם בורא עולם בלי להצטרך לשום אמצעי אחר.

יצחק מאיר, זמר

השיר האהוב:

הנימוק: שאלו פעם את ר' שלמה קרליבך מה השיר האהוב עליו? והוא ענה תשובה: "שיר שלו שהוא שר אותו ברגע השירה, זהו השיר האהוב עליו". כך גם אני השיר כשאני שר באמצע הופעה שיר אז אותו שיר הוא הכי אהוב עלי.

וזהו הסגולה המיוחדת של ניגון שגם אם לפעמים אתה מתחיל אותו בחוסר חשק ובעיפות, ברגע כשהניגון מתחיל להתנגן הוא לוקח אותך כמו עגלה לאזורים אוהבים יותר, בטוחים יותר ומחוברים יותר, ולכן אתה אוהב דווקא אותו.

דובי מייזלעס, זמר וקומזיצר

השיר האהוב: למען אחי, שלמה קרליבך

הנימוק: אני שר אותו כמעט כל ערב. אני מחובר מאד לשיר משני סיבות. הראשונה והעיקרית הם המילים המרגשות והוא מעין תפילה "למען בית ה' אלוקינו", ומסביר בפשטות את הפירוש של המילים. עוד סיבה שזהו שיר סוחף ומרגש שכמעט כל אחד מכיר.

play-rounded-fill

אלי מילר, זמר

השיר האהוב: מתוך הפיוטים של יום הכיפורים, פנה לעלבון

הנימוק: זה שיר שמלווה אותי באירועים רבים, ואני מרגיש שהציבור מאוד אוהב את השיר הזה במהלך כל השנה בכלל ובימים הנוראים בפרט , ובנוסף בבתי חולים שהחולים מאוד מתרגשים ומרגישים מחוברים לטקסט,

רק לפני ראש השנה יצא לנו לנגן כמידי שבוע עם ארגון החסד עזר מציון לאישה שחולה מאוד במחלה קשה , שרנו את השיר הזה והדמעות וההתרגשות שהיתה שם בחדר קשה לתאר, האישה נטלה איתנו חלק בשירה ושיתפה פעולה בהתרגשות רבה, לצערנו האישה נפטרה לאחר יום אחד בלבד. אבל הזיכרון מהסיטואציה היה ונשאר, וזה רגע שיחרט שזכינו לשיר ברגעיה האחרונים של חייה קולי שמע וראה דמע עיני.

שנזכה לשיר רק בשמחות ובלב שמח. חג שמח.

עמי מימון, שדרן

השיר האהוב: תודה, יניב בן משיח

הנימוק: כאחד שמשדר שמחה ואנרגיות ומופיע באירועים ושמחות דווקא בחרתי בשיר שקט שמאד מאד חדר לי ללב. אמנם זה שיר שאיננו חדש אבל תמיד שאני שומע אותו זה עושה לי טוב, כמה יהודי צריך להכיר ולהתחבר לבית. יש קריריה עבודה תמונות פלאשים אבל בסוף תודה על הבית.

play-rounded-fill

רפאל מלול, זמר

השיר האהוב: "אמר רבי יוחנן", שלום למר

הנימוק: בגלל משמעות המילים שם יש כאן טקסט עצום מתוך הגמרא שאומר, שבכל מקום שאתה מוצא גדולתו של הקב״ה שם אתה מוצא את ענוותנות של הקב"ה, בעיניי זה פשוט מדהים. במיוחד הפזמון של השיר הזה הכי מרגש זה המילים שם ביידיש שמסבירות כביכול את דברי הגמרא, שעבור כל העולם, אתה מלך לבד, ובשבילי אתה אבא. ובכלל הלחן האדיר של הרשי ויינברגר בביצוע המדהים של שלום למר.

play-rounded-fill

צילום: Ben Norman

אבי מן, זמר

השיר האהוב: מחשבות לשלום. אברהם פריד

הנימוק: חשבתי על השיר ומצאתי שאני גם מאד אוהב ומחובר אליו, וגם כולל במילותיו הרבה נקודות. ואני אסביר, הרבה פעמים בחיים אנחנו חווים חויות פחות נעימות ותקופות לא קלות, ולרוב (מדבר על עצמי כמובן) הכי קל זה לברוח מהסיטואציה, וליפול או להישבר. אבל כבן אדם שאוהב לפתור בעיות ולא לברוח השיר הזה תופס אותי בהרבה נקודות, ומהניסיון האישי שלי מה שאתה מכניס למחשבה שלך זה האנרגיות שלך, אז גם שאני במצבים לא פשוטים השיר הזה תמיד מזכיר לי שמחשבות לשלום ולא לרעה זה מה שנותן אחרית ותקווה.

play-rounded-fill

יהודה מנהיים, זמר

השיר האהוב: "עוד יזכור לנו", ויז'ניץ

הנימוק: שיר קדוש שתמיד מחבר אותי לאווירה של הימים הנוראים, לקשר של עם ישראל לקב"ה ובכל מצב מרגש אותי מחדש כשאני שומע אותו. לא משנה באיזה אירוע אני ישיר את השיר הזה וכל הלבבות יתחברו.

play-rounded-fill

אפרים מרקוביץ, קלידן ומעבד

השיר האהוב: "שמע בני". על הביצוע המקורי מרדכי בן דוד. ועל הלחן יוסי גרין

הנימוק: לעניות דעתי אין דבר כזה השיר הכי טוב כי פעם אתה אוהב זה ופעם זה, אבל אני כן יקח פה את השיר הזה שאני מאוד אוהב ומתחבר משום שהחידוש בו עצום, גם העדינות של הלחן וגם המוזיקליות שבו, ונקודה מאוד חשובה בשיר הזה זה המילים שיושב מאוד טוב עם הלחן, הלחן ממש פירוש המילות וזה עושה שיר למושלם ומדבר מאוד לנשמה שלי.

play-rounded-fill

צילומים: משה גולדשטיין, יוסי אפללו, דוידי נחשון, יניב יצחק, צבי לאופר, ישי מכבי, אביהו יצחק, שרון גבאי, דניאל אלחרר, מנדי הכטמן, חיים אטון, הערשי סגל ובאדיבות המצולמים
הרשי ויינברגר, מלחין ויוצר

השיר האהוב: "שלום עליכם" של חסידות סאטמר

הנימוק: אבא שלי לא שר את זה, אבל אני כן. יש המון רגש בשיר הזה, וכשאני שר את אותו, אני מרגיש הרגשה עילאית שאני לא מרגיש בשירים אחרים.

play-rounded-fill

משה דוד וייסמנדל, זמר

השיר האהוב: היה עם פפיות של חסידות סקווירא

הנימוק: שיר קדוש ונשגב שמאוד מעורר ומצמרר אותי. שיר של פעם עם פירוש המילות תוך כדי המנגינה.

אהרלה וינטרוב, גראמער, ומגיש "שאבעס טיש" ברדיו קול פליי

השיר האהוב: "מה אהבתי תורתך" של סקולען

הנימוק: כל לחני הרבי מסקולען זצ"ל מותאמים לפירוש המילים, ולחן זה טומן בחובו, גם רגש, גם קצב ובעיקר שמחה. לחן ממש פשוט ונוגע ללב, כולל שני בתים עוקבים וסיומת שיכולה לרומם גם נער וגם מבוגר. בטוחני שבקרוב נשמע אותו בכל "מסיבות החומש" בחיידרים ובבתי הספר.

play-rounded-fill

Video: Engel Studios

אייל טויטו, זמר

השיר האהוב: לא לבד, אייל טויטו

הנימוק: יש בשיר מסר חזק מאב לבנו שתמיד תמיד מלווה ודואג לו, וכך הקב"ה איתנו תמיד גם כשזה לא נראה לנו במבט שלנו. הלחן והעיבוד הנפלא של האחים שריקי נותן לשיר תוספת משמעות להאמין בכך שיש מישהו מלמעלה שדואג לנו תמיד.

play-rounded-fill
תסריט, בימוי וצילום: חיים עטון

מנחם טוקר, שדרן

השיר האהוב: "רחם" של מרדכי בן דוד. הלחן: הרב ברוך צייט.

הנימוק: שיר מושלם שמחזיר אותי לימי המחלה של חברי הטוב מנחם ארנטל ז"ל, כשמרדכי בן דוד והרב צייט שרו לו את זה בלי סוף.

play-rounded-fill
Video Production: Morag - Moshe Gelber

שימי יונייב, בעל תזמורת

השיר האהוב: "לא אבוא", אברהם פריד

הנימוק: השיר הזה לדעתי הוא יחיד מסוגו, שיר מז'ורי ושקט ומיותר לציין שמז'ור ושקט הוא תמיד מרגש. ובנוסף הטקסט היחודי שלא הולחנו עליו לחנים נוספים, והתוכן המיוחד על ירושלים והביצוע של פריד שמרים אותו לגבהים אחרים לא מותיר לי ספקות ואני מבצע אותו בכל ערב בחתונות עם כל זמר וזמר שאני מלווה.

play-rounded-fill

שמואל יפת, קלידן

השיר האהוב: הנה ימים באים בביצוע יעקב שוואקי

הנימוק: שיר המבטא את פירוש המילות ומביא את המשמעות שלהן על ידי התנועות בלחן, בפרט בפזמון. ובכלל יש לא מעט שירים כאלה כמו אפשר לתקן של מ.ב.ד או עד הנה של אברהם פריד.

play-rounded-fill

יעקב ישראל, זמר

השיר האהוב: באין מליץ יושר, מרדכי בן דוד

הנימוק: השיר האהוב עלי והמרגש ביותר עד דמעות, שלא הרבה זכו להכירו... יש בו הכל. יש בו עומק ונשמה, ופירוש המילות שמשתלב יחד עם המוזיקה והמלודיקה בצורה הכי מושלמת שיש! שיר שכל כולו לב ונשמה!

play-rounded-fill

גיל ישראלוב, זמר ויוצר

השיר האהוב: "דע בני אהובי", שולי רנד

הנימוק: עם שיר זה אני פותח את חודש אלול בכל שנה ושנה, זה שיר שתמיד תמיד פותח את הלב כיוון שהוא נותן במה לקשיים של האדם, לנפילות של האדם וגם לרחמים של הקב"ה, הכתיבה ההלחנה והעיבוד יוצרים מתכון מושלם לפתיחת הלב והרגש שכ"כ מתאימה לימים אלו.

play-rounded-fill

אורי כהן, שדרן

השיר האהוב: ירא שמיים בביצוע שמילי אונגר

הנימוק: השיר האהוב עלי הוא תלוי סיטואציה, זהו גם האתגר בתכנית שלי, להתאים את השיר הנכון לכל רגע. אבל יש שיר אחד שמלווה אותי בשלש השנים האחרונות, ירא שמים ששר שמילי אונגר.

הערשי וויינברגר מלחין השיר מסביר ואצטט את דבריו. "הכל בידי שמיים, חוץ מיראת שמים" כך נכתב בגמרא. ובעצם, על מה עוד נשאר לנו להתפלל, לבקש עזרה, על יראת שמים! הרי כל השאר בידי שמים.

המילים "טאטע איך וויל זיין א ירא שמים" - אבא אני רוצה להיות ירא שמים, בשילוב הלחן שזועק את האמת הזאת, נכנסו בלב כל יהודי. ומה יותר מרגש מלראות יהודים שרים בצוותא ומבקשים: אבא אני רוצה להיות ירא שמים! לעולם יהא אדם ירא שמים. חג שמח.

play-rounded-fill

אלעד כהן, שדרן וזמר

השיר האהוב: מזמור לתודה

הנימוק: שיר זה קיים במגוון גדול של לחנים ובס"ד זיכה אותנו השי"ת גם לחבר על מילות הפרק הזה את לחנו של ר' שלמה קרליבך ז"ל, וב"ה הלחן הזה שהוצאנו לאור תפס בהמון קהילות קודש מעם ישראל, ולא בגלל שאני נוגע בדבר חלילה, אני מחובר ואוהב את השיר בעצם מילות הקודש שבו (הלחן לא כזה משנה). העיקר כפי שכותב מרן השו"ע שירגיל אדם עצמו לומר מזמור לתודה בניגון ובנעימה..

בנוסף לכך, במזמור לתודה טמון המון כוח עוצמה וסגוליות.. וזאת תרופת הפלא לדעתי של הדור הזה.. לדעת לעצור כמה פעמים ביום להתבונן, ופשוט לומר תודה, על הכל, כן גם כשקשה לי ואני לא מבין כלום, גם על זה תודה !!! טעמו וראו כי טוב..

play-rounded-fill

ישראל כהן, שדרן

השיר האהוב: אהבת תורה, ארי גולד ומוטי וייס

הנימוק: את השיר "אהבת תורה" אהבתי מיד, מורגש שהוא הולחן (ע"י אלחנן אלחדד) מתוך כוונה אמיתית, ושגולד ווייס (בחיבור יוצא דופן) מצליחים להעביר את הבקשה הכנה "שתהא בנו אהבת תורה ויראת שמיים".

בעידן הלהיטים העכשוויים, לא טבעי שהשיר הזה יצליח לבלוט, אבל "אהבת תורה" חצה מגזרים, ואף מבוצע כמעט בכל אירוע. איזה כיף לראות שהמוזיקה החסידית האמיתית עדיין נוגעת ושהלב לא משקר. חג שמח.

play-rounded-fill

אלי לאופר, מלחין ומעבד

השיר האהוב: והיו למשיסה. של אברהם פריד, הלחין אבי משה לאופר וגם עיבד

הנימוק: אין שמחה יהודית כמעט שלא שרים את השיר הזה, השיר הזה מבטא רגש שמחה והתעלות יחדיו. את הפתיח אגב הוא הלחין על המטוס בדרכו לאמריקה וכך נולד השיר. כל פעם שאני מבצע אותו בחתונות אני מתרגש מאוד כיון שאני זכיתי שאבי הוא המלחין של השיר וזה חלק ממני.

השיר הזה מורכב משלוש קטעים הפתיח הבית והפזמון וכל חלק מיוחד יותר מהשני. אני מאמין שהשיר הזה ישאר לדורי דורות, ואני מאחל לכל עם ישראל לשיר אותו רק בשמחות. חג שמח.

יענקי לנדאו, מוזיקאי

השיר האהוב: אדרבה. יוסי גרין על הלחן, ועל הביצוע אברהם פריד

הנימוק: כל פעם שאני שומע או שר את השיר הזה אני מתרגש מחדש. הלחן מבטא בצורה כל כך אמיתית ופשוטה את המילים הכ"כ העוצמתיות שכתב הרה"ק רבי אלימלך מליז'נסק ומרגיש שיוצא מהמקום הכי עמוק ואמיתי, שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם... ותחזק אותנו באהבה אליך...

play-rounded-fill

אושי לנדסמן, קלידן ומעבד

השיר האהוב: השיר שלי, "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים"

הנימוק: שיר שמשמח במיוחד כי זה מייחד את כל עם ישראל עם הקב"ה לממלכה אחת. ועוד כי זה בא ללמד על ניצול הזדמנויות נכונה בחיים. הניגון הזה כבר קיים שנים, וברגע שיואלי דוידוביץ חיבר את המילים לניגון הצטרפו אליו בדרך טבעית יואלי קליין מוטי גולדמן ומקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר והפקתו של אברהם יצחק שידלא המשותף בניהם זה הקליטה המהירה של ההזדמנות לחבר לרגש ולשמח.

play-rounded-fill

אבי לרנר, זמר

השיר האהוב: ושלמו, שהלחין ר׳ הלל פלאי ומבצע מרדכי בן דוד

הנימוק: השיר הזה עם כל מה שנמצא בתוכו מצליח להגיע למקומות כל כך עמוקים אצלי, שאני לא מצליח נפשית לבצע אותו.

play-rounded-fill

אביגדור מאיר, הפקה וייצוג אמנים

השיר האהוב: השיר האהוב: אהבת תורה של ארי גולד ומוטי וייס, ושיר פשוט של משה קליין.

הנימוק: אין הנחתום מעיד על עיסתו. יש הפקות של שירים שהחשיבה מאחוריהן היא יותר מסחרית - לרקוד לפי מה שהקהל הצעיר יקנה, למרות שזה לא תמיד לטעמי ורוחי.

יש שתי הפקות מוסיקאליות שיש לי קשר וחיבור מיוחד אליהן כבר מהרגע ששמעתי את הלחן (של אלחנן אלחדד): "שיר פשוט" של משה קליין, ו"אהבת תורה" של ארי גולד.

הלל מאיר, זמר ומלחין

השיר האהוב: ונא אל תצריכנו, יעקב שוואקי

הנימוק: האמת שאין באמת שיר אחד הכי אהוב, כיון שבכל מצב שאתה נמצא יש שיר שונה שמתאים למצב ההוא, אבל אם צריך לבחור שיר אחד, השיר הזה, גם במילים וגם במנגינה שכל כך מתחברת למילים, מבטא כמיהה עמוקה לקשר ישיר עם בורא עולם בלי להצטרך לשום אמצעי אחר.

יצחק מאיר, זמר

השיר האהוב:

הנימוק: שאלו פעם את ר' שלמה קרליבך מה השיר האהוב עליו? והוא ענה תשובה: "שיר שלו שהוא שר אותו ברגע השירה, זהו השיר האהוב עליו". כך גם אני השיר כשאני שר באמצע הופעה שיר אז אותו שיר הוא הכי אהוב עלי.

וזהו הסגולה המיוחדת של ניגון שגם אם לפעמים אתה מתחיל אותו בחוסר חשק ובעיפות, ברגע כשהניגון מתחיל להתנגן הוא לוקח אותך כמו עגלה לאזורים אוהבים יותר, בטוחים יותר ומחוברים יותר, ולכן אתה אוהב דווקא אותו.

דובי מייזלעס, זמר וקומזיצר

השיר האהוב: למען אחי, שלמה קרליבך

הנימוק: אני שר אותו כמעט כל ערב. אני מחובר מאד לשיר משני סיבות. הראשונה והעיקרית הם המילים המרגשות והוא מעין תפילה "למען בית ה' אלוקינו", ומסביר בפשטות את הפירוש של המילים. עוד סיבה שזהו שיר סוחף ומרגש שכמעט כל אחד מכיר.

play-rounded-fill

אלי מילר, זמר

השיר האהוב: מתוך הפיוטים של יום הכיפורים, פנה לעלבון

הנימוק: זה שיר שמלווה אותי באירועים רבים, ואני מרגיש שהציבור מאוד אוהב את השיר הזה במהלך כל השנה בכלל ובימים הנוראים בפרט , ובנוסף בבתי חולים שהחולים מאוד מתרגשים ומרגישים מחוברים לטקסט,

רק לפני ראש השנה יצא לנו לנגן כמידי שבוע עם ארגון החסד עזר מציון לאישה שחולה מאוד במחלה קשה , שרנו את השיר הזה והדמעות וההתרגשות שהיתה שם בחדר קשה לתאר, האישה נטלה איתנו חלק בשירה ושיתפה פעולה בהתרגשות רבה, לצערנו האישה נפטרה לאחר יום אחד בלבד. אבל הזיכרון מהסיטואציה היה ונשאר, וזה רגע שיחרט שזכינו לשיר ברגעיה האחרונים של חייה קולי שמע וראה דמע עיני.

שנזכה לשיר רק בשמחות ובלב שמח. חג שמח.

עמי מימון, שדרן

השיר האהוב: תודה, יניב בן משיח

הנימוק: כאחד שמשדר שמחה ואנרגיות ומופיע באירועים ושמחות דווקא בחרתי בשיר שקט שמאד מאד חדר לי ללב. אמנם זה שיר שאיננו חדש אבל תמיד שאני שומע אותו זה עושה לי טוב, כמה יהודי צריך להכיר ולהתחבר לבית. יש קריריה עבודה תמונות פלאשים אבל בסוף תודה על הבית.

play-rounded-fill

רפאל מלול, זמר

השיר האהוב: "אמר רבי יוחנן", שלום למר

הנימוק: בגלל משמעות המילים שם יש כאן טקסט עצום מתוך הגמרא שאומר, שבכל מקום שאתה מוצא גדולתו של הקב״ה שם אתה מוצא את ענוותנות של הקב"ה, בעיניי זה פשוט מדהים. במיוחד הפזמון של השיר הזה הכי מרגש זה המילים שם ביידיש שמסבירות כביכול את דברי הגמרא, שעבור כל העולם, אתה מלך לבד, ובשבילי אתה אבא. ובכלל הלחן האדיר של הרשי ויינברגר בביצוע המדהים של שלום למר.

play-rounded-fill

צילום: Ben Norman

אבי מן, זמר

השיר האהוב: מחשבות לשלום. אברהם פריד

הנימוק: חשבתי על השיר ומצאתי שאני גם מאד אוהב ומחובר אליו, וגם כולל במילותיו הרבה נקודות. ואני אסביר, הרבה פעמים בחיים אנחנו חווים חויות פחות נעימות ותקופות לא קלות, ולרוב (מדבר על עצמי כמובן) הכי קל זה לברוח מהסיטואציה, וליפול או להישבר. אבל כבן אדם שאוהב לפתור בעיות ולא לברוח השיר הזה תופס אותי בהרבה נקודות, ומהניסיון האישי שלי מה שאתה מכניס למחשבה שלך זה האנרגיות שלך, אז גם שאני במצבים לא פשוטים השיר הזה תמיד מזכיר לי שמחשבות לשלום ולא לרעה זה מה שנותן אחרית ותקווה.

play-rounded-fill

יהודה מנהיים, זמר

השיר האהוב: "עוד יזכור לנו", ויז'ניץ

הנימוק: שיר קדוש שתמיד מחבר אותי לאווירה של הימים הנוראים, לקשר של עם ישראל לקב"ה ובכל מצב מרגש אותי מחדש כשאני שומע אותו. לא משנה באיזה אירוע אני ישיר את השיר הזה וכל הלבבות יתחברו.

play-rounded-fill

אפרים מרקוביץ, קלידן ומעבד

השיר האהוב: "שמע בני". על הביצוע המקורי מרדכי בן דוד. ועל הלחן יוסי גרין

הנימוק: לעניות דעתי אין דבר כזה השיר הכי טוב כי פעם אתה אוהב זה ופעם זה, אבל אני כן יקח פה את השיר הזה שאני מאוד אוהב ומתחבר משום שהחידוש בו עצום, גם העדינות של הלחן וגם המוזיקליות שבו, ונקודה מאוד חשובה בשיר הזה זה המילים שיושב מאוד טוב עם הלחן, הלחן ממש פירוש המילות וזה עושה שיר למושלם ומדבר מאוד לנשמה שלי.

play-rounded-fill

צילומים: משה גולדשטיין, יוסי אפללו, דוידי נחשון, יניב יצחק, צבי לאופר, ישי מכבי, אביהו יצחק, שרון גבאי, דניאל אלחרר, מנדי הכטמן, חיים אטון, הערשי סגל ובאדיבות המצולמים

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

8 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

חמודדד

יפההה

והיו למשיסה של פריד הלחין ר’ שלמה קרליבך ז”ל ולא משה לאופר כפי שטוען כאן בנו

הוא מתכוון לשמח כנראה

דיברתי עם אלי לאופר הוא טוען שאתה מדבר שטיות, בקטע הזה מסתמא אלי יודע ומבין קצת יותר ממך…

שוב הוכח שה’מלך’ הבלתי מעורער של המוזיקה החסידית הוא מרדכי בן דוד. הוא ולא אחרצ

שמע בני זה לא לחן של גרין אלא של מונה רוזנבלום ומבד ביחד

עוד יזכור זה של מודז’יץ ולא של ויזניץ זה טעות של אלפי אנשים

כתבות חדשות באתר

ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture