המיוחדים

פלאש 90, JDN

קיפקעס | השר החרדי שכמעט נמנע בהצבעה על עסקת החטופים והתדהמה בלשכת דרעי

שיחות האדמו”רים עם פרוש וגודלקנופף טרם ההצבעה על עסקת החטופים והשינוי בעמדות • ההתרגשות בבעלזא • ליפא חוזר לארה”ב, שם “הכוכבים” מפחדים מקהילות הקנאים ולמה בצה”ל פנו לבדחן • יוסי שטארק עם דיוני ה’קיפקעס’ במלחמה
  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • 2024, אנשים מממנים שכר דירה עם נכס דיגיטלי

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

חשיפת ‘קיפקעס’: בניגוד לש”ס שהודיעה מראש על תמיכה, ביהדות התורה התלבטו עד הרגע האחרון. לאחר השיחות הראשוניות עם האדמו”רים, השר מאיר פרוש שקל להימנע מההצעה על עסקת החטופים. רק לאחר שהעביר להם את דברי ראשי מערכת הביטחון, הוא קיבל אישור לתמוך. השר התייעץ עם מרבית האדמו”רים במועצת ועם פוסקי הלכה, אך לא היה סבב רשמי דרך מזכיר המועצת.

*

יש לכם תיעוד או מידע שמעניין את ‘קיפקעס’? שלחו אלינו: [email protected]

*

חשיפת ‘קיפקעס’: השר יצחק גולדקנופף התייעץ עם האדמו”ר מגור, ויז’ניץ ואדמו”רים נוספים, בעניין ההצבעה על עסקת החטופים. השרים גולדקנופף ופרוש היו מתואמים במהלך ישיבת הממשלה, והעבירו ביניהם את הוראות האדמו”רים איתם התייעצו.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: היו שרים שהשאירו פתק בעד עסקת החטופים, ונמנעו מהצבעה שמית – שר בליכוד שאל את השר גולדנופף מדוע הוא אינו נוהג כך. הוא השיב כי כל רגע שהוא נמצא בישיבת הממשלה הוא מקיים 2 מצוות: פדיון שבויים ו’ועשית ככל אשר יורוך’. “אני רוצה לאשר בפה שלי את מה שגדולי ישראל הורו לי”, אמר.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: בלשכת דרעי נדהמו מהודעת השר ארבל, שלא תואמה לפני כן, נגד ראש ישיבה חשוב שהביע דעה חריגה בעניין צה”ל והחטופים בעזה. ביהדות התורה אומרים: “האירוע התקדימי, בו שר חרדי תוקף ראש ישיבה, עלול להיות מדרון חלקלק שאחריתו מי ישורנה”.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: יועץ השר החרדי עליו דיווחנו בשבוע שעבר כי נצפה כאחד האדם בתחבורה ציבורית, עבר השבוע טסט בהצלחה. עם זאת, כנציג ירושלמי נאמן, הוא לא מתכוון לוותר כליל על המפגש עם הציבור בתחבורה ציבורית.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: איש תקשורת חרדי בכיר תקף השבוע פומבית את החלטת ש”ס לתמוך בעסקת שחרור החטופים תמורת מחבלים והפסקת אש. אחרי פרסום פסק הדין של הראשון לציון הגר”י יוסף שליט”א, הוא מחק את ההודעות והתנצל על דבריו.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: איש תקשורת חרדי מוכר ערך השבוע מעמד חנוכת הבית, והזמין רבים מהקולגות שלו, העובדים בכלי תקשורת חרדים שונים. מי שלא הוזמן, הוא העורך הראשי שלו. ב’קיפקעס’ תהו מדוע.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: התרגשות אדירה בבעלזא, כאשר לראשונה מזה כמה חודשים, הרבי חזר לקבל קהל באופן פרטני (ולא רק קבוצות כנהוג בתקופת החגים). בחסידות מתפללים שתימשך התחזקותו של הרבי לאוי”ש.

*

ואם בבעלזא עסקינן. ב’קיפקעס’ ראו השבוע את מתנדבי זק”א חסידי בעלזא, בראשם סגן ניצב מחוז צפון אנשיל פרידמן והעסקן מוטי פריד, נכנסו לברכה אצל כ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא שחילק להם מטבעות לשמירה ובירך אותם שיחזרו הביתה לשלום.

שיחת היום ב’קיפקעס’ הייתה ההתמוטטות של כ”ק האדמו”ר רבי משה בן מרים מערלוי בחתונת נכד אחיו בירושלים. ב’קיפקעס’ סיפרו כי לפני כן רקד האדמו”ר שלא כהרגלו, כדי לשמח חתן וכלה, והיה נראה שמשוטט בעולמות עליונים, ואף הצביעו על הסרטון הזה.

play-rounded-fill
באותו זמן של ההתמוטטות בירושלים, הצלם הצעיר בתבל איתי קצב הצליח ללכוד תמונה מיוחדת שבה נראה כ”ק האדמו”ר מסטריקוב כשהוא הוגה בתורה ברכבו מחוץ לשמחת סטריקוב בני ברק.

ומהמרכז לצפון. כ”ק האדמו”ר מקאליב, עצר בשולי הדרך לעודד ולברך חיילים, בעת שובו מדרשת חיזוק בקרב מפוני קריית שמונה הנמצאים בקיבוץ חפץ חיים. ב’קיפקעס’ סיפרו כי האדמו”ר אמר להם שלמרות שחמאס עשה לכולנו חור בלב – רק נתחזק מזה ויהיה לנו יותר אור. צילום: באדיבות ישראל כהן.

play-rounded-fill
במהלך השבוע דנו ב’קיפקעס’ על המעורבות ההולכת וגוברת של גדולי ישראל בעניין נפגעי המלחמה והחטופים בעזה. אחרי ביקורי נציגי משפחות החטופים אצל מרנן ראשי הישיבה הגר”ד לנדו והגרמ”ה הירש – נציגי המשפחות הגיעו לקבל עצה וברכה מראש ישיבת פוניבז’ הגר”ש מרקוביץ. ראש הישיבה בירכם שיראו ישועה בקרוב.

שורה של תיעודים מרגשים ומטלטלים יצאו השבוע מביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו. אחד מהם הוא תיעוד שבו נראה מרן – לאחר תפילה מיוחדת שהתקיימה בראשותו, יחד עם אדמורי”ם וראשי ישיבות, להצלחת עם ישראל בימים קשים אלו ולהשבת החטופים והשבויים – כשהוא מאחל ומקבל את ברכותיו של מרן האדמו”ר מויז’ניץ.

play-rounded-fill
לפני כן ראו את את ח”כ משה גפני בשיחה נרחבת ומקיפה בעניינים העומדים על הפרק עם מרן הגר”ד לנדו בשמחת שבע ברכות לנכדתו. ב’קיפקעס’ הסתקרנו מאוד לדעת על מה שוחחו.

play-rounded-fill
את האדמו”ר רבי ברוך אבוחצירא ראו ב’קיפקעס’ כשהוא מביע קורת רוח נוכח רוח האחדות השוררת בעם, כאשר שדרן חרדי, עמי מיימון, שר יחד עם המפכ”ל קובי שבתאי.

play-rounded-fill
ההתרגשות ב’קיפקעס’ בעולם החסידות נמצאת בשיאה לקראת ביקורו של כ”ק האדמו”ר מויז’ניץ ויליאמסבורג. הם אף לחשו לעצמם “ההרים והגבעות יפצחו רינה” כאשר ראו את התיעוד מהבוקר הסגרירי והחורפי ברחובות ויליאמסבורג, בו נראים בחורי החסידות מלווים את האדמו”ר בשירה לקראת צאתו למסע המלכות בארה”ק.

play-rounded-fill
הגה”צ ר’ גמליאל רבינוביץ הגיע השבוע לתפילה במירון ושיגר מסר לחסידיו, בעניין המלחמה.

play-rounded-fill
חתונת השנה, לפי מה שנטען ב’קיפקעס’, הייתה חתונת היוקרה של בן האדמו”ר המקובל הרה”צ רבי יצחק מאיר מורגנשטרן, שבירך את האלפים, בהם רבים שהגיעו מארה”ב לאור הבטחתו שלא יינזקו. החופה הייתה בכפר חב”ד ולא באבניו, במיקום של החתונה, כדי שלא לכתוב ‘בן גוריון’ בכתובה.

play-rounded-fill
אחרי נישואי ה’הויז בחור הקודם’, כ”ק האדמו”ר מסאטמר נצפה מלווה ב’הויז בחור’ החדש, יצחק מיכאל ענגלענדער שסחב לו את תיק התפילין.

רגע לפני חזרתו לארה”ב, כוכב הזמר ליפא שמלצר הספיק להגיע לכמעט כל בסיס אפשרי וכל בית חולים בשטח ישראל, כדי לשמח חיילים וחולים. הריקודים הסוערים שלו עשו קצת לא נעים בעין…

play-rounded-fill
אבל לפני שרצו למתוח עליו ביקורת ב’קיפקעס’, הגיע מוטק’ה בלוי והשמיע דעת תורה ברורה בעניין: אשריך ליפא!

ולא רק ליפא. גם רזיאל יפרח הפיק לחיילים אירוע ריקוד סוער.

play-rounded-fill
גם את יצחק מאיר שר ראו השבוע ב’קיפקעס’ כשהוא מעודד חיילים על צריח הטנק, עם השיר “אחינו כל בית ישראל”.

play-rounded-fill
אבל ב’קיפקעס’ בארה”ב המצב יותר מתוח ופחות צוהל. כמו למשל ההתנצלות וההסבר המעניין של הזמר בערי וובר לתפילת ההלל שלו מול הבית הלבן בזמן ההפגנה בעד ישראל, לאחר איומים של חצרות הקנאים לא להזמין אותו לאירועים. בערי טוען שרק עודד את תפילת הוותיקין ולא חלילה עידוד ציונות.

play-rounded-fill
הזמר גד אלבז הגיע להתפלל באוהל הרבי מליובאוויטש זי”ע ופגש שם את המרצה הרב מאניס פרידמן.

וגם הבדחן העולמי אברהם מרדכי מלאך חושש מקהילות הקנאים, ולכן מספר שקיבל שיחת טלפון מצה”ל אך ניתק מיד מחשש הקנאים. חזרו אליו והסבירו לו שלא רוצים אותו כחייל, אלא כטנק… ב’קיפקעס’ טוענים כי מלאך מסביר את השיחה בצורה יותר טובה אז תקשיבו לו.

play-rounded-fill

ואם אנחנו כבר עם דוברי האידיש, אז הסרטון הבא גם מיועד עבורכם – רק שימו לב לאזעקה המוקלטת מהשיגורים לגוש דן השבוע.

play-rounded-fill
החיילים עצמם ממשיכים לעודד את עצמם. כמו הריסוס הזה על בניין בעזה שפרסם ינון מגל.

או תפלת שחרית זו באוניברסיטת אל אזהר ששימשה פעילי חמאס. ב’קיפקעס’ הבחינו בחיילים חרדים שריססו תמיכה בחבריהם ממוסדות הממ”ח על הקיר האחורי.

והעידוד הכי גדול הוא כמובן קביעת מזוזה מרגשת בעזה.

play-rounded-fill
ויש חיילים שהתלהבו ממש מהמושג “טקטי”, ולכן הסבירו ל’קיפקעס’ איך מקפידים על נטילת ידיים “טקטית” בעזה.

play-rounded-fill
ויש כאלה שמעודדים את עצמם, כמו הרקדן החרדי יענקלה קורנבליט שכבר מתכונן לחנוכה.

play-rounded-fill
ובינתיים, עולם כמנהגו נוהג. ב’קיפקעס’ בבית שמש סיפרו כי המועמד לראשות העיר בית שמש שמוליק גרינברג בחר להישאר בעיר ולא לחזור לעיריית ירושלים עד הבחירות, ובמקביל ממשיך להדק את השותפות עם ‘שלומי אמונים’, כמו למשל באמצעות השתתפות בשמחת האירוסין לבנו של חבר המועצה האהוד של בית שמש, אברהם פרנקל.

רמ”ט מנכ”ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, רב סרן גולן קריגר, המשמש במילואים כמפקד פלוגת טנקים, נפצע בשבת האחרונה במהלך לחימה בעומק רצועת עזה. גולן, שלחם בגבורה ביישובי עוטף עזה בשמחת תורה ומאז הכניסה הקרקעית הוביל באומץ את לוחמיו בקרבות עם מחבלי ארגון הטרור חמאס, נפגע מרסיסי נ”ט בעיניו. שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיע לבקר את העובד הבכיר וחיבקו בהתרגשות.

יוני אוחנה, יועץ התקשורת של שר הרווחה יעקב מרגי, נצפה השבוע תורם דם למאמץ המלחמתי במבצע התרמת דם משותף שקיימו במשרד הרווחה והפנים השוכנים באותו מבנה בקריית הממשלה.

ולאחר הדיון על היועצים, בואו נגיע לפוליטיקאים עצמם, ונתחיל כמובן, איך לא, ב”פינת גולדנופף בקיפקעס”, עם חביב המדור השר יצחק גולדקנופף שאירח חיילים בלשכתו, ואמר: “עם ישראל לאורך הדורות נפל, התנער וקם. גם הפעם הזו, מתוך האפילה, בזכותכם נקום ובעז”ה ננצח. כולנו אסירי תודה וחבים לכם חובה גדולה”.

גם סגן שר החקלאות ח”כ משה אבוטבול היה פעיל השבוע, וב’קיפקעס’ נהנו לראות אותו עסוק בדברי תורה וניחומים בבית משפחתו של סמל ראשון דביר ברזני הי”ד, שנפל בקרב ברצועת עזה.

את מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק ראו ב’קיפקעס’ יחד עם מפקדי המרחבים והחטיבות במשמר הגבול, כשהם מתכנסים לתפילה משותפת בקבר רחל, בהובלת הרב הראשי למ”י, רב משמר הגבול ורבני משמר הגבול. הם התפללו להצלחת חיילי צה”ל, משטרת ישראל, משמר הגבול וכוחות הביטחון ולרפואת כל הפצועים ולע”נ החללים הקדושים הי”ד. צילום: דוברות המשטרה

play-rounded-fill
את המעמד המשטרתי כיבד בנוכחותו ראש ישיבת אור החיים, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, שהוביל את התפילה המרכזית יחד עם המפקדים והרבנים בליווי שופרות וחצוצרות כסף. לאחר מכן בירך הרב את המפקדים שיצליחו במלאכת הקודש. ב’קיפקעס’ סיפרו כי בכנס קרא השוטר נאור סויסה שנפצע מירי שבוע שעבר במחסום המנהרות מזמור לתודה. צילום: דוברות המשטרה

הפרשן הבכיר צבי יחזקאלי נתקל במתנדבי ‘ידידים’ ופרנס כמה דיונים על מתנדבי ‘ידידים’ ב’קיפקעס’, וכך הוא סיפר: “ביציאה מעזה בדרך לחדשות, תדלקתי ברכב בנזין במקום סולר. האוטו נתקע מיד. בעיה לא פשוטה אמר לי המוסכניק בטלפון. התקשרתי לידידים. ולא תיארתי לעצמי כמה עזרה עומדת להגיע. חמישה מלאכים מגיעים עם כל הכלים. כולל משאבת דלק, ג’ריקנים. ושאבו את כל הבנזין תיקנו אפילו פנצ’ר באחד הגלגלים . ולא הפסיקו לספר על כך מיני חילוצים שעשו לחיילים בדרך ללחימה. וכל זה רק תמורת חיוך. לא נתפש. לב יהודי מלא נתינה. כמו אצל חיילנו כך גם בידידים. ישר לנשמה. תודה”.

ומי שמצבו הדאיג את עם ישראל והמונים התפללו לרפואתו, הרב דוד מרגלי יו”ר מאקאווא העולמי ונאמן ביתם של גדולי ישראל, קיים פגישה עם שגריר הונגריה בישראל מר זולט סנדרג’י. ב’קיפקעס’ סיפרו כי הרב מרגלי הודה לשגריר על הטיפול הטוב שקיבל בבית החולים בעיר סגד בהונגריה לאחר התאונה שעבר לפני חצי שנה.

בחתונת בנו של הנגיד הרבני רבי אליעזר דאהן השבוע, נצפה בנו של כ”ק האדמו”ר מביאלא פשיסחא הר נוף בריקוד עם החתן.

play-rounded-fill

• כתבה זו מלווה בתיעודים המופצים ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא”ל [email protected]. השימוש נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס”ח-2007

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

5 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ידיעה שאתם לא יכולים לפרסם עם פרטים מלאים, עדיף שלא תפרסמו.
לא נחמד לקרוא מדור חדשות כאילו מדובר בכתב חידה

כואב לראות חיבוק לצה”ל וכן לכיתות של מחללי ש”ש כל מיני קיצונים שמבזים ת”ח

לאותו שר (חרדי) שחשבתי עליו שהוא איש טוב, עד לרגע שפרץ גדר וביזה ת”ח, אתה דיברת על חילול השם?! אתה חילול השם!!!! תחזור בך ותתנצל בכל כלי התקשורת, וגם חבריך למפלגה שיתנערו… או שתיפול לתהום, בושה שהמפלגה שלך שותקים… המבזה ת”ח וכו

אפשר בקלות להבין שאתה עוין את המפלגה שלו עוד לפני ההתבטאות.

פוליטיקה פההההההההה

כתבות חדשות באתר

יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture