המיוחדים

פלאש 90, JDN

קיפקעס | הדרמה הלילית בבית הרב, הילדה שניצלה, והבן שמילא את מקום אביו

האבל על הירצחם של קדושי ירושלים הי”ד, המשפט התקיף של הרב לגבאי לשעבר, המשגיח שניהל מעקב אחר הבחורים, היועץ שפוטר, התהייה על הדובר של הח”כ, תופעת הפתקים והסערה של ליפא • יוסי שטארק עם מדור ‘קיפקעס’ סוער
  • כבר לא צריך להדחיק: המחשבון שמגלה לכם את עלויות החתונות בעתיד

    תוכן מקודם

  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

  • הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • מוכנים לשינוי? בואו תגלו איך אלפי אנשים מרוויחים כסף מהדיגיטל

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

‘קיפקעס’ אבלים על הירצחם של שלושת קדושי ירושלים הי”ד שנרצחו הבוקר בפיגועי הירי בתחנת האוטובוס. בתוך כל הכאב מצאו ב’קיפקעס’ נחמה קטנה כאשר ראו את הילדה החרדית הקטנה שניצלה בזכות כיבוד אב ואם של אביה, סגן אלוף במילואים מפסגת זאב, שיצא מהרכב האדום כדי לחסל את המחבלים. הוא היה אמור להוריד אותה דקה לפני כן בתחנה, אך התעכב לומר שלום להוריו, רגע לפני שחזר למילואים בצפון, וכך הציל את ילדתו שהסתתרה ברכב.

ב’קיפקעס’ דמעו כאשר ראו פסק דין טרי של בית הדין הרבני באשדוד, שנחתם רק אתמול. אחד נרצח – הגאון רבי אלימלך וסרמן הי”ד. השני נפצע קשה – הגאון רבי אבידן שפנייר.

 

בקיפקעס הזדעזעו למראה הכובע המיותם של הדיין החשוב הרב אלימלך וסרמן הי”ד בזירת הפיגוע הקטלני הבוקר בכניסה לירושלים. צילום: זק”א

*

יש לכם תיעוד או מידע שמעניין את ‘קיפקעס’? שלחו אלינו: [email protected]

*

חשיפת ‘קיפקעס’: דרמה התחוללה אמש בירושלים כאשר אנשים ששימשו בעבר את אחד מזקני רבני היהדות החרדית, הגיעו בליווי משטרתי לבקש ממנו להמשיך לשמש אותו, אך הרב סירב. כששאלו מה הם יכולים לעשות למען השלום, הרב השיב 4 פעמים: “לא לעשות כלום”.

*

חשיפת ‘קיקפעס’: ראש ישיבת ‘בית מתתיהו’, הגאון רבי ברוך בן צביה ויסבקר, שוחרר אתמול מבית החולים. מצבו הבריאותי השתפר מאד, אך עדיין נמצא בחולשה גדולה. בנו הגאון רבי צבי ויסבקר מסר השבוע לראשונה שיעור כללי בישיבה, במקום אביו.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: בצל הדיווחים על דחייה נוספת בבחירות המוניציפליות, מועמד לראשות העיר באחת הערים החרדיות, שעד כה העסיק עדיין את היחצ”ן שלו בעצימות נמוכה, הודיע גם הוא השבוע על סיום ההתקשרות ביניהם, וזאת בצל אובדן הפרנסה לרבים העוסקים בתחום בעקבות המלחמה.

*

ב’קיפקעס’ תהו השבו מדוע דוברו של אחד מבכירי חברי הכנסת החרדים, שמוסיף את המשפט “יחד ננצח” על הודעות הדוברות של הבוס, אינו מוסיף “יחד בעזרת השם ננצח”, כפי שנוהגים דובריהם של הפוליטיקאים מהציונות הדתית.

*

ב’קיפקעס בישיבה קטנה מסוימת בירושלים זעמו מאוד בעקבות תקרית חריגה עם המשגיח בישיבה, שניהל מעקב במצלמות האבטחה אחר “גונבי השניצלים” – בחורים שלקחו בארוחת צהריים חתיכת שניצל נוספת – וקנס את הבחורים ב-20 שקלים על “הגניבה”.

*

הפתקים תפסו השבוע מקום נכבד ב’קיפקעס’. תחילה הייתה זאת המודעה של השכן המתוק שביקש לעדכן את השכנים החרדים בשבת על שחרור חטופינו, אך בתמימותו לא ידע שאסור היה לחלל על כך את השבת.

הפתק השני היה המסר שקיבל הזמר החסידי הפופולרי מנדי וייס, שהופתע מהפירוט המטורף של החתן החסידי אך השמרן, שאף מינה לכך שליח מיוחד.

והיה עוד זמר שמצא את עצמו שוב בעין הסערה, בפעם המי-יודע-כמה. ליפא שמלצר חזר לארה”ב לאחר תקופה שהסתובב בין בסיסי צה”ל ובתי החולים בישראל, ואז גילה שבקהילות הקנאים מבטלים לו אירועים, כפי שעשו לחבריו בארץ ובחו”ל. ליפא עשה מעשה ועלה לקברו של בעל ה’ויואל משה’ מסאטמר זי”ע, ושם הסביר את עצמו ואף קרא לחבריו לא להתנצל על מה שעשו, למרות ההפסד הכספי.

play-rounded-fill

בהמשך ליפא סיפר איך הוא יודע לדבר כל מהר בעברית, וגם הסביר מה עשה בציון הרבי בסאטמר, ושלא התכוון חלילה לצחוק.

play-rounded-fill
והיה מי שיצא להגן על ליפא. הלוחם החרדי המפורסם מרמה ד’ בבית שמש, אברומי לינשה, שיגר מסר מצולם ומעודד לליפא, מתוך שדה הקרב ביו”ש.

play-rounded-fill
ועוד מתחום המוזיקה. בשדה התעופה בניו יורק, בדרך לארץ, קנו חברי ‘להקת זושא’ האמריקנית, אות בספר התורה. ב’קיפקעס’ ציינו כי אחד מהם מחזיק בידו את ספר המאמרים העמוק עת”ר.

בישיבת ‘עטרת ישראל’, ה’קיפקעס’ לא התגודדו השבוע בצל התעוררות הגדולה במלאות ה’שלושים’ להסתלקות מרן הגרב”מ אזרחי. כולם נכנסו ללמוד בסדרי לימוד מיוחדים שנערכו בישיבה. לפני כן השתתפו במעמד הקמת המצבה בהר הזיתים. צילום: קובי ישראל.

play-rounded-fill

ויש מקום מפתיע שהשבוע גילו כי שם, ה’קיפקעס’ מתגודדים ביתר שאת, עם ציטוטים אפילו מהעיתונות החרדית. במהלך פעילות מבצעית השבוע בכפר ערבי איתר רס”ן יוסי לוי, מנכ”ל עמותת נצח, עשרות עותקים של ‘יתד נאמן’ בבית מחבל.

ואם כבר ההתעסקות הערבית עם הנעשה אצל היהודים, אז סוכנות הידיעות הערבית “שאהב” שיתפה הסרטון של הרב ברוך רוזנבלום, בו הוא סיפר על נס בעזה שניצלו בו 36 חיילים. הערבים השתמשו ביכולת המבצעית הכי טובה שלהם – השקר, וסיפרו שהרב רוזנבלום מספר על תקרית שבה נהרגו 36 חיילים.

ובזמן שהערבים מסיתים נגד יהודים ועושים הכול כדי לפגוע בנו – ב’קיפקעס’ קיבלו הצצה מיוחדת לכיתת הכוננות של חסידי גור.

play-rounded-fill
אבל ההסתה הערבית אינה מצליחה לשבור את רוחנו. השבוע ראו ב’קיפקעס’ את כ”ק האמו”ר מקרלין, בביקור חולים בחדרו של מרדכי שנוולד שנפצע בלחימה בעזה, עם השיר “קה אכסוף”, עם הזמר יצחק מאיר.

play-rounded-fill
גם רוחם של החיילים בעזה לא נופלת, ואפילו בזמן הפסקת האש הם מוצאים דרכים איך להתעודד. כמו הצבת שלט קבוע ומסודר על לוחות הזמנים בבית הכנסת החדש שהם הקימו בין חורבות עזה.

אחיהם שנמצאים עדיין בעוטף עזה, לצד חרדים יקרים שבאו לתמוך, קיימו תפילה ליד טנק מצוות של חב”ד בשטח כינוס בסמוך לרצועה. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ואם כבר חב”ד, אז השבוע התקיים מבצע צבאי מורכב בעזה, בהשתתפות הרב דוד שץ, מטעם ‘צעירי חב”ד’: המבצע תוכנן בצורה חשאית במהלך הלילה, ועם ניצני האור הראשונים בבוקר, המבצע יצא לדרך, כאשר הלוחמים הציבו חנוכיית ענק בשכונת בית חאנון בעזה. החנוכייה מתנשאת לגובה של 4.5 מטר והוקמה על אחד המבנים המרכזיים במקום. צילום: עדכוני חב”ד.

play-rounded-fill

ויש עידוד בדרך נוספת. המשפיע הססגוני יענקוש זילברמן יחד עם הרקדן החרדי יענקל’ה קורנבליט קיימו שוב ישיבת קבינט, במהלכה בחנו את המטרות בעזה והורו למטוסי הקרב “2.. 3.. ש-גר”. ולאחר מכן פצחו בשירי אמונה.

play-rounded-fill
ולפני שנגיע לפוליטיקאים, נצלול רגע לעולם החסידות, ונתחיל עם מי שהוא בכלל ליטאי אבל חזר לרגע לשורשים החסידיים שלו. ב’קיפקעס’ סיפרו על המפגש של יו”ר ‘דגל התורה’ משה גפני עם מרן האדמו”ר מויז’ניץ, במהלכו נעמד גפני בענווה מודגשת כדי לקבל את ברכת הרבי.

play-rounded-fill
ובצל המאבק בבעלזא נגד חילון רחוב שמגר באמצעות חנויות אוכל בשעות הלילה, ב’קיפקעס’ תיעדו את בן הרבי הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח צועד ברחוב, לאחר ההצלחה הכמעט מושלמת של ועדת ‘ושכנתי בתוכם’.

את ה’הויז בחור’ המיתולוגי של מרן האדמו”ר מויז’ניץ, שכבר הפך לאברך, ראו ב’קיפקעס’ כשהוא מכחיש מודעה שקרית שהופצה כביכול נאסר לבני הציבור הליטאי לעבור לקבל את ברכת הרבי בימי החנוכה הקרובים. שכטר צירף סיפור מרגש.

את ראש הישיבה הגר”ש אלתר ראו בישיבת הר עציון, שם העביר שיחה קצרה לתלמידי הישיבה, עם דברי חיזוק בענייני השגחה, והוסיף דברי הספד על איתן רוזנצווייג הי”ד, בן היישוב אלון שבות שנפל בקרב בשבוע שעבר.

בהילולה המרכזית של ה’בת עין’ זי”ע שערך המשפיע הרה”צ רבי אלימלך בידרמן באלעד, כובד ראש העיר ישראל פרוש לשבת במרכז הטיש.

בביתו של זקן האדמו”רים כ”ק האדמו”ר מביאלא, ביקרו יו”ר ועדת תכנון ובנייה ויו”ר דגל התורה בירושלים, חבר מועצת העיר אליעזר ראוכברגר ומנהל לשכתו המסור עמנואל זלאטס – לרגל קבלת ההיתרים לאגף החדש של בניין בית המדרש החדש.

ושוב פעם חב”ד. ב’קיפקעס’ ראו את רבה של אור יהודה, הגאון הרב ציון כהן, המגיש פינה שבועית על הפרשה אצלנו באתר ‘חדשות JDN’, בתפילה ב-770. צילום: דניאל כהן.

וכעת לפוליטיקה, ונתחיל שוב עם החסידים. הכוכב התקשורתי יוסל’ה ברגמן עם כוכב הדוברות והייעוץ שמואל קרמרסקי מצטלמים ליד הכוכב הפוליטי מאיר פרוש.

השר יעקב מרגי נדהם לראות מטוסי קרב מבצעים “פעלולים” מעל ביתו בזמן הפסקת האש, תוך שהם משאירים שובל עשן מרהיב. מרגי כתב: “‏מחזק את ידי טייסי חל האויר. קיבלנו מהם מסר מחזק הבוקר”.

את ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אוריאל בוסו ראו ב’קיפקעס’ בביקור במתחם השבים במרכז הרפואי סורוה. בהמשך נכנסו למחלקות בהם מאושפזים הפצועים ושמעו מקרוב את סיפורי הגבורה.

ואת מי שהפך לכוכב הישראלי הבינלאומי הכי גדול בשבוע האחרון, בעקבות העיניים הגדולות שהביעו בוז לכתבת BBC, ראו בקריה בתל אביב עם הקורקינט.

 

 

• כתבה זו מלווה בתיעודים המופצים ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא”ל [email protected]. השימוש נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס”ח-2007

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

9 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבה מוזרה (מפעם לפעם יותר מוזרה)

יופי!

כל הכבוד!

אחלה אתר חדשות כל הכבוד לכם!

טוב לראות את כל הדברים האלה…
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

חמוד

הדבר היחיד שיפה פה זאת החנוכיה של חב”ד בעזה
כל השאר זבל של רכילות ולשה”ר.

מחלליה מות יומת

איזה זבל אתה
כולה יהודי מתוק שלא ידע שאסור!!!!

כתבות חדשות באתר

הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הצצה לחייו של אלימלך בן ה8, הסובל משיתוק מוחין
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture