העולם החרדי

..

התחזקות בלימוד הירושלמי תחיש את ביאת המשיח

לקראת סיום המחזור העשירי בלימוד דף היומי בתלמוד הירושלמי כפי תקנת כ”ק האדמו”ר בעל הלב שמחה מגור זצ”ל. בכתבה מרתקת ומאלפת אנו מביאים את ההתייחסות המדהימה של כ”ק מרן האדמו”ר מליובאוויטש זי”ע  לתקנת לימוד הירושלמי, שבעצמו החל לערוך סיומים על מסכתות בירושלמי מאז תקנת הלב שמחה מגור,
  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • עם כל הידרדרות במצבו – חלה הידרדרות במצב הבית; הוא נפטר והבית התמוטט

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מאת: הרב שבתי ויינטראוב יו”ר מכון באהלי צדיקים

הרבי מליובאוויטש זצ”ל דרש לעשות את סיומי הירושלמי ברוב פאר והדר ובפרסום • המכתב שכתב האדמו”ר מליובאוויטש בחול המועד פסח לבעל ה”פני מנחם” בקשר לסיום הירושלמי • המכתב הנדיר והארוך לסיום המחזור הראשון, וכן משתתף באופן נדיר בשיחה על הירושלמי בקובץ על הירושלמי שיצא לכבוד הסיום הראשון.

התקנה שחוללה מהפכה בתורת ארץ ישראל

בחודש כסלו ה’תש”מ במהלך הכנסייה הגדולה השישית בירושלים הציע  כ”ק האדמו”ר מגור, רבי שמחה בונים אלתר זצ”ל בעל ה”לב שמחה” את התקנה הקדושה  ללמוד בכל יום  דף יומי בתלמוד הירושלמי. לימוד הירושלמי בדף היומי נמשך בערך כארבע וחצי שנים. כך שהסיום הראשון בירושלמי שהחל בט”ו בשבט תש”מ הסתיים המחזור הראשון בי”א אייר התדש”מ.

ההצעה התקבלה בהתלהבות גדולה בכל ריכוזי היהדות החרדית ובפרט בקרב גדולי החסידות שראו בזה עניין שמיימי עקב ההזנחה הגדולה ששררה בלימוד הירושלמי במהלך כל השנים, אולם היחס הבלתי רגיל והמדהים שהתייחס לכך כ”ק מרן אדמו”ר  מליובאוויטש כולל כאשר מאז התקנה הקדושה החל בעצמו לעשות סיומים והדרנים על מסכתות בתלמוד הירושלמי במהלך ההתוועדויות, המכתבים הנדירים שכתב הרבי ללומדי הירושלמי, הראו את גודל החיבה הגדולה של  האדמו”ר מליובאוויטש לתקנה הקדושה ללימוד הירושלמי תוך שמקשר זאת להחשת ביאת המשיח, כפי שנראה בהמשך. חשוב לציין שעד התקנה הקדושה של בעל הלב שמחה מגור, בעולם התורה והישיבות, התלמוד הירושלמי הייתה מונחת בקרן זווית ואין דורש לה, ואכן מאז התקנה הופיעו מאות ספרים על הירושלמי ותלמודי ירושלמי מפוענחים ומבוארים, וכל זאת בזכות מחולל התקנה הקדושה מרן הגה”ק בעל הלב שמחה זי”ע מגור. וכיום בס”ד רבים לומדים והוגים בתורת ארץ ישראל בשקידה ובהתמדה תוך כדי  הפירושים והספרים הרבים שהפכו את התלמוד הירושלמי בערב הגאולה השלימה שוב לתלמוד שאלפים רבים הוגים ולומדים אותה.

מעניין לעניין באותו עניין חשוב לציין כי במשך עשרות שנים לפני תקנת ה”לב שמחה” ללימוד הירושלמי  האדמו”ר מליובאוויטש עודד ודרבן מכונים תורניים שעסקו בתלמוד הירושלמי והדפסות הירושלמי כמו עם האחים שלזינגר והגאון הרב אברהם הרשברג זצ”ל  שהקים את מכון התלמוד הירושלמי ועוד חזון למועד לכתוב על כך.

***

“לימוד הירושלמי תמהר את חזון ישעיהו כי מציון תצא תורה”

את היחס המיוחד לתקנת הלימוד הירושלמי ראו כבר מיד עם תחילת התקנה כאשר מרן האדמו”ר מליובאוויטש ערך הדרנים על מסכתות בירושלמי במקביל למסכתות בתלמוד בבלי, בכך ניתן האות על גודל חשיבות התקנה של בעל ה”לב שמחה” מגור בעיני הרבי. אולם ההפתעה הגדולה הייתה לקראת חגיגת סיום סדר מועד בסדר לימוד הירושלמי בחודש תמוז תשמ”ב כאשר כ”ק מרן האדמו”ר מליובאוויטש כתב איגרת ברכה מיוחדת ל”כבוד המשתתפים בכנס לסיום סדר מועד בירושלמי.. בנועם קבלתי מכתב המבשר טוב ואין טוב אלא תורה ואין תורה כתורת ארץ ישראל”  בהמשך המכתב  בגאונות מדהימה מקשר את סיום מסכת מועד בירושלמי שמסתיים במסכת מועד קטן למסכת יבמות של סדר נשים לפי הירושלמי. ובסופו של המכתב הרבי מבטא בצורה נדירה ביותר על מעלת הירושלמי להחשת ביאת משיח צדקנו. “ויש לומר שעל פי מדתו של הקב”ה שהיא מידה כנגד מידה ושההתחזקות בלימוד הירושלמי תמהר קיום היעוד אשר חזה ישעיהו כי מציון תצא תורה ודבר ה’ מירושלים“.. דומה שאין צורך להכביר במילים על סיום מדהים כזה של מכתב הקודש של האדמו”ר מליובאוויטש.

***

מבקש לעשות סיום ירושלמי בפרסום הכי גדול

שלשה חודשים לפני סיום התלמוד הירושלמי ביקר בחצרות קודשנו הגאון האדיר רבי פנחס מנחם אלתר זצ”ל שכיהן אז כראש ישיבת שפת אמת ולימים כ”ק אדמו”ר מגור בעל ה”פני מנחם” זי”ע. במהלך היחידות עם האדמו”ר מליובאוויטש מתייחס ישירות לעריכת סיומי הירושלמי בפרסום הכי גדול. היחידות התקיימה בי”ג אדר א’ תשד”מ

הרבי מליובאוויטש: כנראה, נתקבל הלימוד “דף יומי” בתלמוד ירושלמי.

הפני מנחם מגור: אכן, הדבר נתקבל ביותר.

הרבי מליובאוויטש: בקשר להמוזכר לעיל אודות לימוד תלמוד ירושלמי – היה טוב ונכון לערוך “סיומים” בפירסום גדול, מכיון שעל ידי זה  יתפרסם יותר כל הענין כולו.

הפני מנחם מגור: בתחילה עשו סיום על סדר אחד בפירסום גדול, אבל כעת מתכוננים לעריכת סיום על כל תלמוד ירושלמי.

הרבי מליובאוויטש: האם התקיימה גם סעודה לגמרה של תורה?

הפני מנחם מגור: כן, התקיימה גם סעודה. הסיום נערך על ידי הגאון מערלוי שליט”א, שאמר גם “הדרן”, ונכחו עוד כמה וכמה מגדולי התורה שאמרו “הדרנים” ודרשות כו’.

הרבי מליובאוויטש: בזמן האחרון בכלל אוהב העולם “פירסומת”… ובפרט ב”ארצות הברית”, ולכן, כאשר חסר בפירסום הדבר, הרי זה יוצר רושם שיש חסרון בדבר, ומכיון שכן הוא “מנהג המדינה”, ואמרו חז”ל  “אזלת לקרתא הלך בנימוסה” – הרי במדינה זו בודאי צריך להיות ה”סיום” בפירסום גדול.

הפני מנחם מגור: ישנם השואלים מדברי המדרש “הלוחות ראשונות על שניתנו בפומבי לפיכך שלטה בהן עין הרע ונשתברו, וכאן אמר לו הקב”ה אין לך יפה מן הצניעות”. אבל לאידך מצינו, שבדבר שבקדושה צריך להיות פירסום, וכיודע תשובת הרשב”א  מצוה לפרסם עושי מצוה.

הלב שמחה מגור זצ”ל מחולל התקנה של דף היומי ירושלמי

***

להשלים את המסכתות בירושלמי על ידי המשניות

הצעה נוספת שביקש מרן האדמו”ר מליובאוויטש באותה יחידות עם בעל ה”פני מנחם” זצ”ל ערב הסיום הראשון היה להשלים את המסכתות החסרות בתלמוד הירושלמי, על-ידי הוספת המשניות שאין עליהן גמרא וכן הרבי התייחס שהסיום של הירושלמי הוא בדבר לא טוב, ולכן כשיוסיפו את המשניות על המסכתות החסרים תהיה בכך השלמה למסכתות החסרים בירושלמי וגם סיום בעניין טוב.

האדמו”ר מליובאוויטש הסביר ל”פני מנחם” שכעת שבתלמוד הירושלמי נמצאים לקראת סיום המחזור הראשון קל להוסיף את המשניות: “בנוגע ללימוד “דף היומי” בתלמוד בבלי – כבר נהגו כן כמה וכמה  פעמים, יותר מג’ פעמים, ובכלל – בכגון דא מספיקה הקביעות דפעם אחת, מכיון שהדבר נעשה ברבים ובפירסום; אמנם, בנוגע ללימוד “דף היומי” בתלמוד ירושלמי, הנה מכיון שנמצאים ב”מחזור הראשון”, עוד לפני שנקבע המנהג בזה – יכולים לקבוע עתה את המנהג באופן שירצו, הן בנוגע להשלמת המשניות במסכתות שבחלקן אין גמרא, והן בנוגע להשלמת המשניות במסכתות שאין עליהם גמרא כלל, ואדרבה – על ידי זה יקבע מנהג זה לדורות!

***

אפשר לעשות סיום על מסכתות בירושלמי

נושא מרתק בפני עצמו שבדרך אגב עלה בשיחה המופלאה של האדמו”ר מליובאוויטש עם מרן הפני מנחם, בעקבות השאלה של הפני מנחם האם אפשר לערוך סיום על מסכתות בירושלמי כי רבים מהמסכתות אינם בשלימות, וגם כאן  הכריע האדמו”ר מליובאוויטש  שבטח יש לעשות סיומים על ירושלמי כמו הבבלי כולל בתשעת הימים.

הפני מנחם מגור: לגבי עריכת סיום מסכת בקשר ל”סעודת מצוה” (בתשעת הימים וכיו”ב) – ישנם המדייקים לעשות סיום על המסכתות דתלמוד בבלי בלבד, מכיון שכל המסכתות דתלמוד ירושלמי אינם בשלימותם לגמרי, שהרי ישנם כו”כ ענינים שנשארו בקושיא כו’, ולא הוגה וכו’, ובמילא – חוששים הם שסיום מסכת בירושלמי אינה באופן ד”שלים מסכתי'” .

הרבי מליובאוויטש: דבר זה הוא חידוש גדול אצלי – שהרי כמה וכמה אחרונים מקילים בנוגע לסיום, ועד אפילו – על אבות דר”ג, וישנם אחרונים שהגזימו ומקילים לעשות סיום אפילו על פרק אחד בלבד!

ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר אודות מסכת שלימה – גם מסכתות קטנות, ובפרט אבות דר”נ – מסכת שיש בה ריבוי פרקים, ואם כן, לכאורה בטח יכולים לעשות סיום על מסכת בתלמוד ירושלמי! (היחידות המלאה שעסקה רובה ככולה בנוגע לתלמוד הירושלמי מודפסת בספר “שיח שרפי קודש” עמודים 113-134)

הרב מענטליק זצ”ל מביא את ברכת הרבי לסיום הירושלמי

***

“נמסר לנו מביתו של האדמו”ר שליט”א במיוחד להקובץ”

דבר נדיר ביותר שהתרחש לקראת מעמד הסיום הראשון.  האדמו”ר מליובאוויטש  מסר שיחה מיוחדת להדפסה בקובץ  שיצא לכבוד סיום הש”ס הירושלמי במסגרת לומדי דף היומי מחזור ראשון, שהתקיים ביום א’ לסדר בחוקותי, י”א אייר תשד”מ שהופיע מטעם מכון תלמוד ירושלמי בברוקלין נ.י. “אור ירושלמי” – קובץ חידושי תורה על תלמוד ירושלמי “בהשתתפות מרנן ורבנן רבותינו ובני הישיבות”.

במדור “רבותינו שבגולה” נדפסה שיחתו הקדושה של מרן האדמו”ר מליובאוויטש “בעניין הסיבה” לפי הירושלמי  (השיחה מודפסת בליקוטי שיחות חלק י”א בפרשת וארא)  ובה נכתב “נמסר לנו מביתו של האדמו”ר שליט”א במיוחד להקובץ”. באותו מדור נדפסו גם הערות לירושלמי מסכת פאה מפוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטין, ומאמר מיוחד מאת כ”ק  האדמו”ר מקלויזנבורג.

***

הוראה להשתתף בסיום הירושלמי ומכתב מיוחד לבאי הכנס

ביום ראשון  י”א אייר ה’תדש”מ התקיימה בבורו פארק סיום המחזור הראשון. בהתאם להוראת המזכירות נסעו חלק גדול מאנ”ש והתמימים. האדמו”ר מליובאוויטש כיבד את סיום המחזור הראשון במכתב מיוחד ביותר ובו הדרן קצר על הירושלמי וקישר בו את סיום הירושלמי עם תחילתו. מי שכובד לקרוא את מכתב הקודש של האדמו”ר מליובאוויטש היה ראש הישיבה הרב מרדכי מענטליק זצ”ל.

מכתב הרבי זצ”ל לסיום הירושלמי איר תשד”מ

***

כנהוג לאחרונה נתעכב על השינויים בין הבבלי לירושלמי

כאמור מאז תקנת הלב שמחה מגור זצ”ל אודות תקנת הירושלמי בשנת תש”מ, החלו לראות שינוי מפתיע בעריכת ההדרנים שהאדמו”ר מליובאוויטש  עושה על סיומי מסכתות, תוך כדי שמקפיד מאז לערוך השוואה בשינויים בין התלמוד בבלי לתלמוד ירושלמי. וכפי שבעצמו אמר מספר פעמים בעיצומו של עריכת ההדרן.  ובכלל עשרות שיחות קודש מאותה תקופה עוסקים בהרחבה בענייני הירושלמי והבבלי.

כך למשל בהדרן המפורסם על סיום מסכת מגילה משיחת י”א ניסן תשמ”ג אמר האדמו”ר מליובאוויטש  אמר בתחילת ההדרן “וכנהוג לאחרונה בעריכת סיום מסכת – נתעכב על השינויים שבין הבבלי והירושלמי”

***

“לימוד הירושלמי הוא עניין שהזמן גרמא”

כך למשל כשהרבי ערך הדרן בהתוועדות ליארצייט של אמו הרבנית הצדקנית מרת חנה נ”ע בו’ תשרי תשמ”ג  הרבי אף התבטא שלימוד ירושלמי כיום  זה עניין שהזמן גרמא “וכנהוג לאחרונה – להתעכב על השינויים שבין תלמוד בבלי לתלמוד ירושלמי, ובפרט שלימוד הירושלמי הוא עניין שהזמן גרמא כי בקרוב ממש יוצאים מ”בבל” כללות עניין הגלות ובאים ל”ירושלים”, בגאולה האמיתית והשלימה על-ידי משיח צדקנו“.

גם בסיום מסכת סוטה, שערך הרבי בערב חג השבועות  תשמ”ב הרבי ערך סיום באופן נדיר  על מסכת סוטה בתלמוד הירושלמי!!!  והתמקד בהבדלי הגישה בין הבבלי לירושלמי בדרגת הענווה

****

מכתב הרבי זצ”ל לפני מנחם זצ”ל בחול המועד על סיום הירושלמי

עטור בתפילין רבינו תם שרוי בצום ולומד ירושלמי

לסיום הסקירה על דף היומי הירושלמי נביא סיפור מופלא שסיפר בא כוחו של רבותינו נשיאנו הרה”ח הרב עזריאל זעליג סלונים ז”ל עם הרבי לפני 95  שנה בשנת תרפ”ח. כשנודע לו בירושלים שכ”ק אדמו”ר מוהריי”צ זי”ע יצא מרוסיה בשנת תרפ”ח ועבר להתגורר בריגא – החליט לנסוע לרבי הריי”צ  לחג השבועות. הרב סלונים לא הצליח לקבל  אשרת כניסה ללטביה לאחר שלפי החוק בריגא של אותם הימים  היה צורך בדרישה מצד תושב המקום. עקב כך החליט הרב סלונים לנסוע לברלין ומשם להשיג אשרת כניסה.

כשהגיע לברלין נודע לו על אכסנייתו של הרבי, שהיה אז המיועד להיות חתן הרבי הריי”צ. הרב סלונים הכיר את הרבי   מביקוריו ביקטרינוסלב בשנת תר”פ. הרב סלונים לא השתהה ושם פעמיו לעבר האכסניה כדי להיפגש עם הרבי ולבקש  את עזרתו בהשגת אשרת הכניסה ללטביה כדי להספיק להגיע לרבי הריי”צ לחג השבועות. . כשהגיע בשעות אחר הצהריים לביתה של המשפחה שבה הרבי התאכסן, נאמר לו כי אורחם שרוי היום בצום, בציינם כי זו תופעה רגילה אצלו.

כשדפק הרב סלונים על דלת חדרו, הוא ראה את הרבי עטור תפילין דרבינו תם ולומד תלמוד ירושלמי. הרבי זכר אותו מיד ורמז לו לשבת, ולהמתין עד שיסיים את הלימוד. לאחר שחלץ את תפילין, קם ממקומו והושיט לו את ידו לברכת ‘שלום עליכם’ לבבית.

הרב סלונים סיפר לרבי את הסיבה לבואו, הרבי לא השתהה  ויצא עם הרב סלונים  לבית הדואר, משם הבריקו לרבי הריי”צ  בריגא בבקשה לשלוח דרישה על שם הרב סלונים. ואכן בתוך זמן לא רב הגיעה הדרישה . הרב סלונים סיפר כשהרבי יצא לרחוב עימו הוא חבש על ידיו כפפות מטעם שמירה על קדושה וטהרה. (מתוך הספר עבד מלך עמוד 123-4)

ונסיים באימרה  בשם רבי יוסף חיים זוננפלד ״ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה״  ״ציון במשפט תפדה״ (1076) – בגימטריה ״תלמוד ירושלמי״ (1076), ״ושביה בצדקה״ (524) – בגימטריה ״תלמוד בבלי״ (524), בקיום שני התלמודים בבלי וירושלמי תפדה ציון תיכף ומיד ממש.

הגה”ח רבי יעקב לנדא זצ”ל בסיום הירושלמי

כותב השורות, הסופר והמרצה הרב שבתי ויינטראוב, יו”ר מכון באהלי צדיקים הוציא לאור את סדרת הספרים הפופולרים על הקשרים של הרבי וגדולי ישראל: “שיח שרפי קודש” “בסוד שיח” ואגרות הרבי עם גדולי ישראל “מנחם משיב נפשי”, ב’ חלקים.


 

 

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture