צילום: דובר צה"ל
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר חמישה מבוקשים ולהחרמת נשק בלתי חוקי באוגדת יהודה ושומרון. הלוחמים פעלו בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה למעצר שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במקביל, בפעילות הכוחות בעיירה עבידיה שבמרחב החטיבה המרחבית עציון, הלוחמים איתרו נשק בלתי חוקי ועצרו מבוקש נוסף.
כחלק מגל הטרור, הכוחות עצרו שני מבוקשים בכפר אל מועייר שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. דובר צה"ל עדכן כי בחסדי שמיים "אין נפגעים לכוחותינו. חמשת המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון". במערכת הביטחון ממשיכים במקביל לנסות ולתפוס את חוליית הטרור שהניחה את המטענים בכניסות לירושלים, בשבוע שעבר.
כחלק מהחשש שינסו לבצע פיגוע נוסף במהלך ההימלטות שלהם, במערכת הביטחון מנסים לקבל מודיעין על מיקום וזהות החולייה. מי שמופקד על הבאת המודיעין הוא השב"כ, שפתח חמ"ל מיוחד במטרה לעלות עליהם במידה ויעשו טעות. בשלושת הימים האחרונים נאספו צילומי אבטחה מעשרות מצלמות בירושלים וסביבתה כדי להתחקות אחר מסלול הבריחה של המחבלים.
מאז הפיגוע לא השתנתה ההערכה, והיא שהחולייה במקורה ממזרח ירושלים אך בסבירות גבוהה נמלטה ליהודה ושומרון. בכירים ביטחוניים מספרים שהחולייה ככל הנראה המתינה עד שיהיו בתחנת האוטובוס בגבעת שאול כמות גבוהה של אנשים, ואז בחרו לפוצץ את המטען שרצח את אריה שצ'ופק הי"ד וטדסה טשומה הי"ד. החשד הוא שהמחבלים הכירו היטב את האזור הזה בירושלים.





















מה לא ברור להם הם [הערבים ] השתמשו במצלמות האבטחה בשביל לדעת מתי לפוצץ את המטען ויתכן שאף ניסו לפוצץ שני שניות לפני כן כשהאוטובוס היה שם מלא אנשים…