'מעמד כבוד התורה וקידוש השם' זוהי ההגדרה הכי קרובה אל האמת, לאותם שעות קדוש נעלות ונשגבות שחתמו את האי יומא רבא, וסליקא לה 'זמן' מלא וגדוש, י"ב חודשי עליה, בין כותלי הישיבה הרבה.
מעמד רב הרושם 'בך אתפאר' התקיים ברוב פאר והדר בהיכל הישיבה שהוכן כיאה וכיאות לכבוד הזמן ולכבוד חתנים השמחה – תלמידי הישיבה. את המעמד פתח והנחה המשגיח הרה"ג ברוך משה שמעון ברקוביץ שליט"א שפתח בדברים מתאימים על השמחה הגדולה ועל ההיסטוריה הנחרטת עתה עם קיום 'המבחן הפומבי' קבל עם ועדה, הוא העלה על נס את הבחורים שזוכים לעמוד בכור המבחן – מסיימי הלימוד בישיבה, תלמידי שיעור ג', ובירכם בהצלחה רבה במבחן הגדול. ובכן זימן ברוב יקר את ה'בוחן' הרה"ג אברהם שווארץ שליט"א מראשי ארגון 'ושננתם' העולמי. הרב בחן את התלמידים על שלש מאות דפי הגפ"ת, והתשובות זורמות מבמת הכבוד בזו אחר זו.
לאחר למעלה משעה של בחינה זכו תלמידי הישיבה לקבל את פני הגה"צ רבי יצחק דוד אלתר שליט"א בן כ"ק אדמו"ר ה'פני מנחם' זצ"ל, שאף הוא הטריח במיוחד לבחון ולהשתעשע עם התלמידים בנבכי הג' מאות דפי גמרא, וכמעשיהם בראשונה כך בשניה, אשרי עין ראתה כל אלו!
כמו כן הבחורים זכו להיכנס למעונם של גדולי ישראל, הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א גאב"ד "שערי הוראה" ורב מערב העיר בני ברק. וכן אצל הגאון הגדול רבי צבי יהודה אידלשטיין שליט"א רבה של רמת השרון ומראשי ישיבת 'אורחות תורה שבחנו את התלמידים על המסכתות שהם נבחנו במסכתות קידושין, ובבא קמא. והרבנים הפליאו את השליטה המלאה של התלמידים בכל נבכי המסכתות בידיעה ברורה והועיד את הנבחנים ל'מזרח' הדור הבא, בס"ד.




















