בנאומו הציב טראמפ איום ישיר על הישרדותו של המשטר האיראני והבהיר כי הסבלנות האמריקנית פקעה. דרישה חד-משמעית וחסרת פשרות: פתיחת מצרי הורמוז לשיט חופשי בתוך יומיים, או השמדה טוטאלית של רשת החשמל הארצית,
האיום האמריקני מכוון לנקודת התורפה הקריטית ביותר של איראן. פגיעה בתחנות הכוח אינה רק פגיעה בתשתיות אזרחיות, אלא מהלך שיביא לשיתוק צבאי וממשלתי מלא:
החשכה של מוקדי השלטון: פגיעה בראש ובראשונה בתחנת הכוח 'דמאוונד' בפאתי טהרן, המספקת חשמל לבירה ולמרכזי הפיקוד של משמרות המהפכה.
שיתוק התעשייה הצבאית: ללא חשמל סדיר, מפעלי ייצור הטילים ואתרי השיגור יהפכו לבלתי רלוונטיים.
קריסה אזרחית ולוגיסטית: השבתת מערכות תקשורת, מים ובתי חולים, מה שצפוי לעורר תסיסה חסרת תקדים נגד המשטר מבפנים.
על פי גורמים בממשל האמריקני, התוכנית המבצעית כבר מוכנה. במידה ואיראן לא תיענה לאולטימטום, חיל האוויר והצי האמריקני ערוכים לפעול נגד מוקדי האנרגיה המרכזיים, ובהם תחנת 'נקה' בצפון המדינה המשרתת את התעשייה הכבדה, ומתקני האנרגיה בבושהר שלחוף המפרץ הפרסי.העולם בדריכות שיא: נפט, בורסות ותיאום עם ישראל
הודעת טראמפ גרמה לזעזוע מיידי בשווקים הגלובליים. מחירי הנפט זינקו בחדות בתוך שעות ספורות, מתוך הבנה שעימות ישיר במצרי הורמוז עשוי לשנות את פני הכלכלה העולמית.
האסטרטגיה האמריקנית משלימה את הפעילות של צה"ל בלב איראן. בעוד ישראל פועלת באופן כירורגי נגד בסיסי טילים, ארה"ב מציבה איום שפוגע בעמוד השדרה של המדינה כולה. המסר לטהרן ברור: סגירת נתיבי השיט הבינלאומיים יובילו לכך שאיראן תמצא את עצמה בעלטה מוחלטת בתוך פחות מ-48 שעות.





















מכת חושך