להפנות את האצבע המאשימה – אבל לתוכינו אנו. ראש הישיבה הגר"ש אלתר שליט"א התייחס בתחילת השבוע (יום ראשון) לאירועים הקשים שהתרחשו במוצ"ש בערד ובדימונה, שם נפצעו רבים מפגיעת טילים איראניים, בעוד רבים אחרים סובלים מנזקים קשים לבתיהם ולרכושם.
האזינו לדברים:
את הדברים אמר במעמד 'לחיים' שנערך בבית מדרשו לרגל שמחת הנחת תפילין אצל אחד מחסידיו.
ראש הישיבה הזכיר את דברי חז"ל "לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב", כשהוא שם דגש על המילה 'אלא', כלומר שזו תכליתם העיקרית של הרעמים. "אך היום", אמר, "אנו פחות שומעים ופחות מקשיבים לרעמים. ואם כך, הקב"ה מדבר איתנו אחרת, באמצעות אזעקות שאמורות לפשט את העקמומיות שבלב. הקב"ה מדבר אלינו, ואנו צריכים להקשיב".
עוד אמר שבימים אלו בעיקר אין זה ראוי להפנות את האצבע המאשימה לגורם כזה או אחר, אלא להפנות את האצבע המאשימה כל אחד בתוכו. ולא להתעסק בעניינים הטפלים מסביב.




















