שנה חלפה מאז הסתלקותו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצוק"ל בעיצומו של 'שושן פורים'.
מסופר, כי אחד מראשי הישיבות גייס תרומות לישיבתו.
גביר גדול הבטיח לו תרומה נכבדה מאוד, אך היתה לו בקשה "להיכנס לרבי חיים קניבסקי".
הכניסו את הגביר לר' חיים, הציגו אותו בפניו, וחשבו כי רבי חיים יברך אותו.
אך במקום זאת ר' חיים פונה אליו בשאלה
"אתה לומד תורה?"
הגביר הסמיק וענה "שנים מקרא"
"אז שניים מקרא אתה קורא?"
"כשיש לי זמן…" הסומק הציף אותו אך הוא לא העז לשקר חלילה
"ועם הילדים?"
הוא כבר שתק לגמרי.
"יהודי צריך ללמוד תורה, עם עצמו ועם הילדים, ברכה והצלחה"
ראש הישיבה חש מפח נפש, והיה בטוח שהגביר יחזור בו מהתרומה אחרי ה'מנה' שקיבל.
אך בסופו של דבר, הגביר הכפיל את התרומה ואף החל לקבוע עיתים לתורה.
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'




















