אלפים רבים השתתפו אתמול (מוצאי שבת) בעצרת מחאה וזעקה נגד חילול הקברים הנורא המתרחש ביהוד בפרוייקט של חברת 'אאורה ישראל'. הכינוס התקיים בראשות גדולי ישראל שליט"א מרן ראש הישיבה רבי דב לנדו שליט"א ומרן ראש הישיבה רבי משה הלל הירש שליט"א. בכנסת השתתפו גם הרבנים הגאונים רבי מסעוד בן שמעון ורבי ניסים בן שמעון, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן ועוד גדולי תורה.
אלפים רבים התקבצו בהיכל בית המדרש "כולל חזון איש" וברחובות הסמוכים לבית המדרש שהיה צר מלהכיל את ההמונים. פרקי תהילים נזעקו בכאב אל מול חילול כבודם של שוכני עפר.

מרן ראש רבי דוב לנדו נאם בכינוס כמו גם ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין, רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר וגדולי תורה נוספים. הנוכחים זעקו פרקי תהילים בתחינה לביטול הרעה. זקן מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שליט"א שלח מכתב מיוחד לעצרת בעקבות חולשתו להשתתף באופן אישי בעצרת.
תיעוד מיוחד מהכנס הענק
בסיום העצרת הוכרזו החלטות גדולי הדור:
א. היהדות הנאמנה מביעה חרדה ומחאה על הריסת והוצאת קברי ישראל מתקופות קודמות.
ב. דרישתנו להחזיר את כל העצמות ואת כל השייך לקברים ולקברם ולכבדם כראוי ולהפסיק בכל תוקף מעשים אלו שלא יחזרו לעולם.
ג. להימנע מלסייע לגורמים המממנים את המבנים העתידים להבנות במקום הריסת הקברים.
ד. דורשים מכל הנוגעים בדבר לפעול לאסור בניה בשטחי הקברות.
ה. עלינו להתחזק באמונה ולשוב אל ה' כי בעוון חיים מתים מתחטטים, ובפרט בימים אלו לתקן מעשינו ע"י לימוד התורה ותקון המעשים עד ישמע ה' קולנו ויחיש גאולתנו.

קרדיט צילומים: אלעזר פיינשטיין



















