הבוקר (שני) מתפרסם מכתבם של מנהיגי תנועת “דגל התורה” רבן של ישראל מרן הגר”ד לנדו שליט”א, מרן ראש הישיבה הגרב”ד פוברסקי שליט”א, ומרן רה”י הגרמ”ה הירש שליט”א עם הכרעה ברורה לגבי כל הרשויות המקומיות בארץ.
במכתב מפרטים גדולי הדור כי חובה להצביע לשמואל גרינברג בבית שמש, ליעקב גוטרמן במודיעין עילית, ליצחק רייך ברכסים, ליצחק רביץ בקרית יערים, לישראל פרוש באלעד ולמאיר רובינשטיין בביתר עילית.
גדולי ישראל מציינים כי בשאר הערים תפורסם ההוראה בהמשך, מדובר על בני ברק, צפת, וירושלים, בהם ההוראה תינתן בהמשך על ידי גדולי הדור.
במכתבם כותבים גדולי ישראל שליט”א כי “כל הפועל באופן אחר או נמנע ומשתמט מחובה זו, גורם להחלשות בכל ענייני היהדות”. בסיום המכתב מברכים גדולי ישראל את מי שיפעל בעניין “ואשרי הנחלץ לעניין רב חשיבות וגדול נחיצות זה, וכו’ יזכה לכל מילי דמיטב, נחת מכל אשר לו, מתוך בריאות ושלות השקט, וימלא ד’ כל משאלות ליבו לטובה”.
המכתב המלא
הננו בזה בקריאת קודש לאחב”י על דבר הבחירות העירוניות המתעתדות להתקיים ביום ג’ י”ח אד”א, כידוע בבחירות אלו עומד על הפרק גורל הצביון היהדותי ומשמרת הדת בטהרתה בכל עיר ועיר לשעה ולדורות, ועל כן קריאתנו בזאת כי חובה על כאו”א להצביע עבור רשימת ‘דגל התורה’ אשר נציגיה כפופים לדעת תורה, ולמועמדיה לראשות הערים:
הרב שמואל גרינברג בעיר בית שמש, הרב יעקב גוטרמן בעיר מודיעין עילית, הרב יצחק רייך בעיר רכסים, הרב יצחק רביץ בעיר קרית יערים, והמועמדים אשר ‘דגל התורה’ תומכת בהם לראשות הערים: הרב ישראל פרוש בעיר אלעד, והרב מאיר רובינשטיין בעיר ביתר עילית, ובשאר הערים כפי שיפורסם. וכל הפועל באופן אחר או נמנע ומשתמט מחובה זו, גורם להחלשות בכל עניני היהדות.
ואשרי הנחלץ לענין רב-חשיבות וגדול-נחיצות זה, ומצביע ופועל ומזרז אחרים למען רשימת דגה”ת ולמועמדים לראה”ע הנ”ל, יזכה לכל מילי דמיטב, נחת מכל אשר לו, מתוך בריאות ושלות-השקט, וימלא ד’ כל משאלות ליבו לטובה.
מה כל כך דרמטי? ידוע וצפוי מראש.
מעניין למה השולחן ערוך לא עשה סימן באבן העזר על הלכות בחירות ומועמדים, כך היה נחסכים המון מחלוקות על קדשי שמים בענין זה. לצערנו זה הניסיון של דורנו כשלכל צד יש את המשה רבינו שלו ואת הקורח שלו.
למה באבן העזר, ולא באורח חיים?
זה נראה כבר מלחמה זוגי יותר מאורח החיים
מעניין איך חיו יהודים לפני שהיה להם ייצוג בעיריות. מי שמר אז על התורה ועל כבודה?
לא למדתי שולחן ערוך, אבל אני מניחה שאי שם בין דפיו יש הלכות שאומרות מה אסור לעשות, גם לכבוד “קדשי שמים”. כל קורח מוצא לו בקעה נוחה להתגדר בה בימי בחירות.
מה שאני כן יודעת, זה שבתורה כתוב “ובחרת בחיים”, ושמחלוקת היא מתכון מנצח להיפך החיים ח”ו.
הרבה יותר מעניין מצד איזה סימן בשולחן ערוך בכוחו של רב או פוסק (גדול ככל שיהיה) לחייב לבחור צד מסוים כאשר שני הצדדים הם שומרי תורה ומצוות, עד שכל הבוחר למועמד השני שגם הוא שומר תורה ומצוות, הרי הוא “גורם להחלשת בכל עניני היהדות” כלשון המכתב.
הפרת הסכם חתום באלעד ובבני ברק
בושה למפלגת דגל (התורה?)
למה אתה לא כותב בפירוש בושה לגדולי ומאורי הדור הרי לזה בדיוק אתה מתכוין עפ”ל
הנה כתבת בפירוש…
זה הזוי שעל ר’ דוב לנדא כתוב מנהיג דגל שהוא בכלל התנגד להקמתה……
רק מנהיג דגל? בכותרת כתוב “מנהיגי הדור” – את הדור כולו! ואין עוד מנהיגים מלבדם!
תכתירו בתואר הנהגה את מי שבא לכם ועושה לכם כבוד,
אבל תהיו בניאדם ותשאירו קצת גם לאחרים.
אתם יודעים, כרגע לא כולם בכי שלכם, נכון?
אופסי, רגע, אם הם כבר מנהיגים את כל הדור, למה צריכים בחירות?
לא כולם בכיס שלכם.
ברחה לי הסמ”ך
(היה חור בכיס…)
למה לא מכל המועצת??