מאז פרוץ המלחמה בין אוקראינה לרוסיה הגיעו לישראל קרוב ל-15 אלף פליטים, רבים מהם זכאים לאזרחות מלאה מתוקף חוק השבות. לקראת כניסת אלפי האזרחים החדשים לישראל כינס אמש (שני) השר לשירותי דת, מתן כהנא, את בכירי מערך הגיור ודן עמם בהיערכות לקליטת גל העלייה הקרוב.
בדיון השתתפו נציגי מערך הגיור בהם ראש מערך הגיור ר' בניהו ברונר וכן נציגים מארגון 'נתיב', נציגי לשכת מרשם האוכלוסין ומשרד העלייה והקליטה. לפי הערכות צפויים לעלות לישראל עשרות אלפי עולים חדשים. השר למד מגורמי המקצוע על הליך קליטת העולים ועל נקודות הממשק הרלוונטיות מול הגורמים הממסדיים.
כהנא למד על הנקודות הקריטיות בהם נכון להציע לעולים שיחפצו בכך להיכנס להליך גיור. כן, שר הדתות שחושב כיפה על ראשו – מתכנן לאפשר גיור המוני, בהמשך ישיר לגזירת הגיור שקידם שתאפשר גיור סיטונאי ושכלל גדולי ורבני ישראל יצאו כנגד הגזירה שכהנא מכנה אותה 'רפורמה'.
השר חתם את המפגש: "אני מודה לכל המשתתפים בדיון זה. מדינת ישראל מחוייבת לסייע לכלל הפליטים המגיעים למדינה. כשר לשירותי דת אחריותי היא לאפשר לעולים המגיעים למדינה להסדיר את מעמדם האישי בהקדם. מטרתנו היא לסייע לכל אותם עולים הרוצים להיות חלק מהעם היהודי ולהציע להם הכנה לקראת גיור שיוכלו לעבור במערך הגיור הממלכתי. אני מבקש ממערך הגיור להיות אקטיבי בעניין ולהציע את שירותיו למי שנדרשים לכך".





















וואו..
מפתיע איזה צירוף מקרים, בדיוק כשיש מלחמה באוקראינה, כל כך הרבה אוקראינים הגיעו להבנה פנימית שהם צריכים לחסות תחת כנפי השכינה ולקבל עליהם עול מצוות או סל קליטה…