בטחוני

צילום: יונתן סינדל/פלאש90

האין מדיניות הביטחונית של בנט: משמר לאומי ממוחזר ותדרוכים במקום מעשים

“להפסיק סדנאות על “שסעים ומתחים בחברה הישראלית” ולהתעסק רק בדבר אחד: לנצח” – כך סבר פעם מי שחיבר לפני שבוע את נאום הפלגנות על הדרך לנצח את הטרור • בינתיים משחררים גופות מחבלים ומדברים בלי תיאום עם הקואליציה
  • המשקה בכשרות המהודרת לפסח שיכניס לכם המון טעם לחג>>

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח>>

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • כבר 500 שנה שלא מובילים חיטה וקטניות יחד למה עדיין אסור?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill

צפו: עמדת בנט כשר הביטחון על שחרור גופות מחבלים

מעטים הם האנשים שיש להם משנה ביטחונית סדורה יותר מנפתלי בנט, עוד מימיו כמנכ”ל מועצת יש”ע מדברר בנט בגאווה רבה את עמדתו בנושא, ולמעשה עוד קודם לכן, הוא הרי מספר שהצטרף לעשייה הציבורית בעקבות כישלון מלחמת לבנון השנייה, אז הפך לראש לשכת ראש האופוזיציה, אז והיום, בנימין נתניהו. זה נכון לגבי יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, לגבי יו”ר הימין החדש נפתלי בנט, אבל כנראה פחות נכון לגבי יו”ר ימינה וראש הממשלה נפתלי בנט.

בנט של פעם דגל בתעוזה צבאית, שמתבטאת לדבריו ביצירתיות, יוזמה, חתירה למגע ושמירה מתמדת על כך שהאויב לא יתעצם, למשל על ידי הריגת מחבלים פלסטינים בפעולות יזומות כגון מבצעים צבאיים וסיכולים ממוקדים. לתפיסתו, צה”ל הפסיק לנצח מאחר שעבר מתפיסה של הכרעה לתפיסה של הכלה וניתוק מגע, כשלכך נוספו הגבלות משפטיות, הכובלות את ידי המפקדים והחיילים ומונעות מהם לפגוע באויב ביעילות ולנצחו.

בנט מציג את משנתו כשר הביטחון. צילום: תומר נויברג/פלאש90

“מה הקשר בין הרמטכ”לים בוגי יעלון, בני גנץ, ודן חלוץ (וכן, גם נתניהו)?”, כתב בנט ב-2019. “הם הפסיקו להאמין ביכולת שלנו לנצח את האויב. הם פוחדים. פוחדים מבית הדין בהאג. פוחדים מבג”צ. פוחדים מדעת הקהל בארץ ובעולם. הם התמכרו לתפיסה של מגננה. עוד כיפות ברזל. מה שהתחיל בבג”צ שקשר את ידי לוחמי צה”ל מלנצח, בביטול נוהל שכן, במניעת ירי על בתי מחבלים, בהכנסת משפטיזציה לכל מערכות השלטון, חלחל כל כך עמוק לתוך מוחותיהם של הקברניטים הבטחוניים שלנו. הם הפכו ממצביאי ניצחון לפילוסופים של מוסר”.

“אז מה עושים?”, כותב בנט אז, “לא צריך טקטיקה חדשה. ולא נשק ספציפי. רק דבר אחד: להחזיר את רוח הניצחון. לתת גיבוי מלא ומוחלט ללוחמים שנלחמים באויב. להפסיק סדנאות בצה”ל על “שסעים ומתחים בחברה הישראלית” ולהתעסק רק בדבר אחד: לנצח”. אני אחזור שוב על הקטע הזה: להפסיק סדנאות בצה”ל על “שסעים ומתחים בחברה הישראלית”. כן, המרכות במקור, זה מה שבנט של אז חושה על נאום הפלגנות של ראש הממשלה הנוכחי.

“לנצח את האויב. בכל מחיר”, זועק בנט של העבר, “לגרום לאויב להבין ששערי גיהנום יפתחו עליו אם יעז להתעסק בנו. במקום להעניש מפקדים שירו במחבלים, להעניש מפקדים שלא ירו על מחבלים. לשמוע רמטכ”לים שידברו רק על ניצחון, ולא יטיפו לנו שאסור לפגוע במחבלת עם מספריים”. מסתבר שפעם לפוליטיקאים היה מותר למתוח ביקורת על ראשי מערכת הביטחון, בן גביר מוסר דש.

ספינרים

אם אי אפשר לנהל מדיניות ביטחונית אמיתית, לפחות אפשר להדליף, על פי הפרסומים זה משהו שבנט מתמחה בו. ב’חדשות 12′ סיפרו כי ראש הממשלה סבור כי מי שצריך לשלם מחיר על ההסתה והעידוד לביצוע פיגועים הוא יחיא סינוואר, מנהיג חמאס. ב’טיימס’ הלונדוני עלו מדרגה ופרסמו את הידיעה המוזרה הבאה, לפיה ישראל הזהירה את בעלות בריתה במערב כי היא נערכת לשלוח חוליות חיסול כדי להרוג את מנהיגי חמאס בחו”ל. על זה נאמר, ‘איף יו הב טו שוט. שוט אנד דונט טוק’. בתרגום חופשי: עזוב דיבורים, תירה.

עוד משהו שבנט עושה כדי שנשכח מהחידלון הביטחוני, זה להוציא מהארכיון את המשמר הלאומי. משהו שמוקם בהודעות לעיתונות בערך כל שבועיים, אבל בציאות איננו. “מיד עם סיום המבצע חיבר ראש אגף המבצעים דאז בצה”ל, אלוף אהרון חליוה, מסמך מיוחד בנושא, שקרא להקמת המשמר הלאומי. האלוף חליוה הציע להתבסס על חיילי צה”ל במילואים במסגרות מיוחדות, שיעברו אימון הקמה מיוחד ויסופחו למשטרה לפי הצורך, או שיהיו כפופים לצבא”, מזכיר הפרשן הצבאי יוסי יהושע.

פרעות שומר החומות. צילום: פלאש 90

“תוכנית קריטית כזאת הייתה צריכה להיות מוצגת ומאושרת בממשלה תוך שבועות, אבל המשרד לביטחון פנים מיסמס אותה. בצמרת הצבא עוד הפגינו תמימות בהתחלה וחשבו שזאת רק הביורוקרטיה שתוקעת את הנושא, אבל הבינו מהר שהשר עצמו בולם אותה. הם עלו עם התוכניות לשר הביטחון ובני גנץ אכן ניסה לקדם אותה מול בר-לב, אבל גם אז הוא נתקל בהתנגדות מוזרה”.

“צה”ל, המשטרה ומג”ב לחצו לעשות זאת, אבל משום מה המהלך הכי מתבקש וחשוב לסוגיית ביטחון הפנים, טורפד תחילה דווקא על ידי השר שאחראי לביטחון פנים, עמר בר-לב. עם זאת, די ברור שבר-לב לא נתקל בראש ממשלה שהיה נלהב מאוד לעשות זאת, למרות שבנט היה מודע לסוגיה ואף תמך במהלך טרם כניסתו לתפקיד. לכן אין מנוס מלהגיע למסקנה המצערת: קיים סיכוי סביר שהשניים פעלו מסיבות לא ענייניות, כמו למשל שיקולים קואליציוניים”, הוא מרמז.

“אם בנט היה רוצה, הוא היה מחזק את המשטרה כבר מזמן, לא בהצהרות אלא במעשים. בשורה התחתונה, הוא ובר-לב צריכים רק להודות על כך שעימות נוסף עדיין לא פרץ ולקוות שגם לא יפרוץ. אם חלילה זה יקרה, לא יהיה להם על מי לגלגל את האחריות”.

ראש בלי ממשלה

כל מה שסיפרנו פה זה על בנט של פעם, בנט של היום מתמקד בעיקר בסיסמאות כמו “המבצע נגד השוהים הבלתי חוקיים יוצא לדרך”, או כמו “אנחנו פועלים כדי להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל בכל הכלים”, להתגאות בכך ש”אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו” (ואחרי זה נתנו להם סיגריה), “אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו; הם ייכשלו”. כל זה רק מהשבוע האחרון.

בנט של פעם היה מפרסם אחרי כל פיגוע פוסט בפייסבוק של 1000 מילה בו הוא מסביר בצורה טובה ומנומקת בדיוק מה יש לעשות, לדעתו, כדי לנצח את הטרור. עכשיו אפילו מספר התווים המוגבל מאוד ברשת הטוויטר רבים מידי בשביל אוסף הסיסמאות שהוא מנפק על בסיס שעתי. אם אף אחד לא יודע מה המדיניות הנכונה לדעתו של בנט, בואו ננסה להציץ מה חושבים חבריו לשלטון.

סינוואר. צילום: עבד רחים חטיב/פלאש90

“אנחנו חווים גל טרור רצחני המופעל ומתוזמר על ידי מחבלים שפלים שעדיין לא הפנימו את העובדה הפשוטה: אנחנו פה, ואנחנו פה כדי להישאר. מכאן, מבימת הכנסת של מדינת ישראל, אני אומרת לשונאינו ולמבקשי רעתנו: אין תוחלת במעשיכם הנפשעים. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. ננצח אתכם”, טוענת ח”כ שירלי פינטו קדוש ממפלגת ימינה, מפלגת השלטון.

בנט האשים למשל כי “אני רואה בחומרה את ההתבטאויות המאשימות את ישראל באלימות המופנית אלינו, ויש מי שמעודד לזרוק אבנים, ולהפעיל אלימות כנגד אזרחי מדינת ישראל. הדבר הזה לא מקובל עלינו. זה מהווה פרס למסיתים, ובראשם חמאס שמנסים להצית פה אלימות בירושלים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות”.

מי כן נותן לזה לקרות? ח”כ מאזן גנאיים מרע”מ, למשל, שאמר בראיון לרדיו נאס כי “לפרוש מהקואליציה בגלל האירועים במסגד אל-אקצא זה אות כבוד לי ולרע”מ בציבור הערבי”. לדבריו, “האשם המרכזי בפגיעה בקואליציה היא לא רע”מ, אלא ראש הממשלה שלא משתלט על מפלגתו שלא נשאר ממנה כמעט אף אחד בקואליציה”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

איפה פעולות התגמול שגדלנו עליהם? איפה הכבוד הלאומי שלנו? לא היו לי דברים טובים לספר לנכדיי על ממשלת הרמאות הנוכחית.

כתבות חדשות באתר

האברכים התלהבו: ראש הכולל ארגן לכולם תוספת משמעותית למלגה לכבוד פסח
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

התעלומה נמשכת: התיעוד מעיראק סותר את הגירסה האיראנית לתקיפה • צפו
כוחות הביטחון פתחו במבצע בטול כרם; ארבעה לוחמים נפצעו - מחבלים חוסלו
פסק הלכה: "יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הדרמה במשפט נתניהו: עמית סגל עם הציטוטים - וההסבר: איפה התקשורת?
מקורבו של נתניהו מסביר את התקיפה: "המסרים יותר חשובים מההתלהמות"
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

"דרדל'ה": בן גביר צייץ רק מילה אחת וגרר תגובות מהשרים ומאיראן
הקונספירציה החדשה: "קבוצות הקשורות למוסד שיגרו כטב"מים מתוך איראן"
כנגד שלושה משקיעים: מנכ"לית חברת הנדל"ן בפיצוח מדהים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

דקות לאחר השיגור לאשקלון, 215 תקפה את המרחב. צק"ח הנח"ל ממשיכים בלחימה
אחרי מרדף משטרתי: שלושה תושבי ג'נין נעצרו בצפון הארץ • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

הרב מנחם מענדל עמאר עם שירי חב"ד: ניגון שמחה - קנז
אלוף הגיטרה ארי אטינגר בביצוע מרגש: "שבורי לב"
מהבעש"ט עד בוסטון: מחרוזת ניגוני 'קרב יום'
משה יעקב בן ארויה בסינגל חדש: רק רחמים
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת מצורע • צפו
איפוק - הכנה לפסח זכר לשבת הגדול • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
אלימות משטרתית ואירוע היסטורי • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | מחוות החילוני לגור, התדהמה ב'התקווה', והתוכניות בחסידות לאחר הכנס ההיסטורי
WhatsApp Image 2024-04-07 at 19.02
"בבוקר חיפשתי את אבא והוא לא היה, אמא אמרה שהוא נעצר"; משכן מחכה לאריאל
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
עיר הקופים ועיר השממה • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע

חדש באתר

‏‏לכידה
הרב מנחם מענדל עמאר עם שירי חב"ד: ניגון שמחה - קנז
‏‏לכידה
אלוף הגיטרה ארי אטינגר בביצוע מרגש: "שבורי לב"
‏‏לכידה
מהבעש"ט עד בוסטון: מחרוזת ניגוני 'קרב יום'
photo1713516006 (3)
התעלומה נמשכת: התיעוד מעיראק סותר את הגירסה האיראנית לתקיפה • צפו

גלריות

''מ וועכטער אצל תוא''י ותו''א (6)
על מה התפלפל הגאון מחב"ד עם האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק?
''א בידרמן אפיית מצות (10)
גלריה: המשפיע רבי אלימלך בידרמן באפיית מצות
''מ שטרנבוך דרשת שבת הגדול (14)
שׁוֹאֲלִין וְדוֹרְשִׁין • אלפים השתתפו בדרשת שבת הגדול של מרן פוסק הדור
 אפיית מצות (14)
לַחְמָא עַנְיָא • האדמו"ר מסאסוב באפיית מצות

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"א בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture