יומיים לפני ל"ג בעומר: רופאת מחוז צפון במשרש הבריאות, ד"ר אולגה ויניצקי, פרסמה היום (שני) המלצות למשתתפי הילולת רשב"י במירון. אירוע המוני וייחודי כמו הילולת רשב"י במירון, טומן בחובו כמובן סיכונים ניכרים ומשמעותיים לבריאותם של המשתתפים באירוע. לדברי הרופאה אולגה ויניצקי, ממשרד הבריאות, "חובה עלינו למנוע אותם!".
במטרה לקיים את ההילולה באופן בטוח תוך שמירה על בריאות הציבור, דורשת ויניצקי לחדד ולהדגיש מספר נושאים בריאותיים ולהמליץ על דרכי התמודדות עם הסיכונים: מניעת התייבשות ומכת חום: עקב מזג האוויר החם מאד הצפוי בל"ג בעומר, מומלץ להרבות בשתייה ולשהות בצל בשעות היום.
מניעת הרעלות מזון: סיכון חמור להרעלות מזון המוניות קיים בהסעדת רבבות וביחוד ממזון שהוכן בתנאי שטח וללא תנאים תברואיים מספקים. במירון תתאפשר רק הגשת מזון בחמגשיות, שהוכנו ונארזו מראש, ע"י יצרנים מורשים (קייטרינג) ואסורה חלוקה מזון במתחם ההילולה.
בתקופה האחרונה כידוע, אותרו בישראל ילדים חולים חיוביים לפוליו ונמצאו עדויות לנוכחות פוליו בשפכים במספר ערים ברחבי הארץ. מחלת שיתוק ילדים (פוליו) מסוכנת למי שלא התחסן נגדה כנדרש. חשובה ביותר רחיצת ידיים תכופה ומוקפדת (עם סבון), בעיקר אחרי שימוש בשירותים ולפני אכילה.
למרות ביטול חובת עטיית מסכות, מומלץ למבוגרים וקבוצות סיכון לעטות מסיכה בעיקר בהסעות, במוקדי צפיפות, ובתוך מתחם הציון. "שמרו על עצמכם ועל בריאותכם "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"!", מסרה לסיום.





















הפתרון למירון הוא
לבנות היכלי תפילה, ורחבות הדלקה וריקודים, למליון איש
ואז לא יצטרכו כל כך הרבה הוראות לשמירה על החיים
ולא כרטיסים וקנסות