בארץ

צילום: צבא אוקראינה

יומן מלחמה: חשש: העולים לאומן יידרשו לוויזה; אוקראינה נסוגה מסברודונייצק

ארה”ב אישרה חבילת סיוע נוספת לאוקראינה בשווי 450 מיליון דולר • הישג משמעותי לרוסיה: צבא אוקראינה נסוג מהמעוז האחרון בו החזיק במחוז לוגאנסק • היום ה-121 והיום ה-122 למלחמה – דקה אחרי דקה
  • מרתק! הדרכים של מנהלי העמותות לגיוס הכספים

    תוכן מקודם

  • הכסף שיעשה לכם פירות

    תוכן מקודם

  • "מדוע יש אנשים שמשקיעים בשעונים ועטי יוקרה ?

    תוכן מקודם

  • השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח>>

    תוכן מקודם

  • גם מחזיקים את התורה וגם קמחא דפסחא מצטרפים עכשיו

    תוכן מקודם

  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

‘חדשות JDN’ פורס בפניכם את אירועי היומיים החולפים, היום ה-121 ויום ה-122 למלחמת רוסיה -אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.

יום שישי

00:30 – נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר-ליין אמרה כי היא משוכנעת שאוקראינה ומולדובה יבצעו את הרפורמות הנדרשות על מנת להיות חברות בארגון מהר ככל האפשר. “לא יכול להיות סימן טוב יותר לתקווה עבור אזרחי אוקראינה, מולדובה וגיאורגיה בזמנים בעייתיים אלה”, אמרה לכתבים בשולי פסגת האיחוד האירופי בבריסל. “אני משוכנעת שההחלטה שקיבלנו מחזקת את כולנו”, הוסיפה נשיאת הנציבות האירופית.

01:35 – ארצות הברית אישרה חבילת סיוע נוספת לאוקראינה בשווי 450 מיליון דולר.

08:51 – סרהי חיידאי, מושל מחוז לוהנסק שבאוקראינה, אמר כי רוסיה השתלטה על העיירה מיקולייבקה, שממוקמת סמוך לכביש מרכזי בדרך לעיר ליסיצ’נסק, שהייתה מוקד ללחימה קשה. הוא הוסיף כי הלחימה ממשיכה בעיר סברודונצק שבחבל דונבאס, שם רוסיה התקדמה באופן איטי במשך כמה שבועות, וציין כי הכוחות האוקראיניים יצטרכו לסגת מהמקום. חיידאי מסר עוד כי הכוחות האוקראיניים הדפו תקיפה רוסית בפאתיה הדרומיים של ליסיצ’נסק, העיר היחידה באזור שעדיין נמצאת תחת שליטה מלאה של האוקראינים.

צילום: צבא אוקראינה

09:25 – דובר מחלקת המדינה האמריקאי נד פרייס חשף צילומי לוויין מסווגים והאשים את רוסיה בהפצצת מתקני תבואה בניקולאייב. הוא קרא לעולם להאשים אותה באחריות למשבר המזון העולמי.

12:10 – הישג משמעותי לרוסיה: צבא אוקראינה נסוג מהעיר סוורודונייצק – המעוז האחרון בו החזיק במחוז לוגאנסק. כעת רוסיה קרובה מאוד לכיבוש המחוזות הבדלנים דונייצק ולוגאנסק.

13:00 – סוכנות הידיעות הרוסית “RIA Novosti” דיווחה שפוליטיקאי אוקראיני פרו-רוסי, ששהה בעיר חרסון הכבושה בדרום אוקראינה, נהרג. לפי הדיווחים ברוסיה, דמיטרי סבלוצ’נקו, ראש מחלקת הנוער והספורט באזור, נהרג “כתוצאה ממתקפת טרור”. מספר חיילים אוקראינים לקחו אחריות על הריגתו של סבלוצ’נקו. יועץ לראש המנהל הצבאי-אזרחי של חרסון כתב בדף הפייסבוק שלו: “לפרטיזנים שלנו יש ניצחון נוסף”.

16:20 – לקראת ההכרעה על צירופה של אוקראינה לאיחוד האירופי, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי “באופן רשמי אוקראינה אינה גשר, לא חוצץ בין אירופה לאסיה, לא תחום ‘אפור’ ולא שטח מעבר”. כך דיווח הגרדיאן הבריטי. זלנסקי הוסיף כי “אוקראינה היא שותפה עתידית ושווה של לפחות 27 מדינות באיחוד האירופי”.

16:33 – צבא אוקראינה טוען: רוסיה מעוניינת לגרום לבלארוס לקחת חלק במלחמה על אוקראינה ולכן מפגיזה את הכפר הבלארוסי מאזיר.

21:19 – דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה אמרה כי להחלטת האיחוד האירופי לקבל את מועמדות הצטרפותן לארגון של אוקראינה ומולדובה יהיו “השלכות שליליות”. בהצהרה שנשאה לתקשורת אמרה זכרובה כי “עם ההחלטה להעניק לשתי המדינות מעמד של מועמדות, האיחוד האירופי אישר שהוא ממשיך לאתגר באופן פעיל את ארגון “חבר המדינות” ברמה הגיאו-פוליטית, כדי ‘לעצור’ את רוסיה”. חבר המדינות (CIS) הוא ארגון בהובלת רוסיה המאגד תשע מדינות דוברות רוסית, מתוך 15 מדינות ברית המועצות לשעבר, בהן בלארוס ומולדובה.

22:00 – סוכנויות הידיעות ברוסיה דיווחו שבכיר שמונה על ידי הרוסים בעיר הכבושה חרסון חוסל באמצעות מכונית תופת. חרסון, השוכנת מצפון-מערב לחצי האי קרים שסופח לרוסיה, הייתה העיר הגדולה הראשונה שנכבשה על ידי רוסיה, כשהכוחות השתלטו עליה במהלך השבוע הראשון לפלישתה. לאחרונה האוקראינים תוקפים בפאתי המחוז זה.

23:00 – במהלך נאום שנשא נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לנציגי מדינות ה-“+BRICS” (ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה), אמר כי מדינתו אינה מתנגדת לייצוא התבואה מאוקראינה, והדגיש את מוכנות הכוחות הרוסיים לאבטח נתיבי השיט לייצוא התבואה האוקראינית. כמו כן, פוטין ציין כי רוסיה מסוגלת לייצא 50 מיליון טון של חיטה מידי יום לשוק העולמי, אם כי לדבריו, הסנקציות המערביות אינן מאפשרות את הדבר.

צילום: צבא אוקראינה

יום שבת

09:15 – דו”ח שפרסם המודיעין הבריטי על מצב הלחימה באוקראינה ניתח את המצב וחשף כי מאז תחילת יוני, הפיקוד העליון הרוסי סילק ככל הנראה כמה גנרלים מתפקידי פיקוד מבצעיים מרכזיים במלחמה באוקראינה. אלה כוללים את מפקד הכוחות המוטסים (VDV) הגנרל-קולונל אנדריי סרדיוקוב; ומפקד קבוצת הכוחות הדרומית (SGF) גנרל הצבא אלכסנדר דבורניקוב, שגם שימש זמן מה כנראה כמפקד מבצעי כללי. עוד ציין הדוח כי אוקראינה עשויה להגדיר מחדש את ההגנה שלה בגזרת סברודונצק, כאשר יחידות השריון הרוסיות ממשיכות להשיג הישגים זוחלים בקצה הדרומי של השטח הבנוי.

11:05 – ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג’ונסון, אמר כי הוא חושש שאוקראינה עלולה לעמוד בפני לחץ לחתום על הסכם שלום עם רוסיה שאינו באינטרס שלה, בשל ההשלכות הכלכליות של המלחמה באירופה. “יותר מדי מדינות אומרות שזו מלחמה אירופית מיותרת… ולכן הלחץ יגדל לעודד – לכפות, אולי – את האוקראינים לשלום רע”, אמר ג’ונסון, והוסיף כי “אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יצליח להשיג את מטרותיו באוקראינה, ההשלכות יהיו מסוכנות לביטחון הבינלאומי ויהיו אסון כלכלי ארוך טווח”.

13:21 – אוקראינה עומדת לצד מולדובה בתגובה לאיומים מצד רוסיה – כך מסר שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה. הודעתו נמסרה על רקע איומיה של מוסקבה נגד אוקראינה ומולדובה, לפיהם יהיו “השלכות שליליות” על הפיכתן למועמדות לחברות באיחוד האירופי. “כל מה שנשאר לרוסיה זה לירוק איומים לעבר מדינות אחרות, לאחר שנים של מדיניות כושלת המבוססת על תוקפנות, כפייה וחוסר כבוד”, כתב קולבה בטוויטר.

14:30 – ראש עיריית סברודונצק אמר שהכוחות האוקראינים “כמעט עזבו” את העיר, לאחר שהחזיקו מעמד במשך שבועות נגד הכוחות הרוסיים המתקדמים. “למרבה הצער, הם כמעט עזבו את העיר”, אמר סטריוק בטלוויזיה הלאומית. ראש העיר לא אישר אם נסיגה מלאה מתבצעת.

צילום: צבא אוקראינה

18:12 – כוחות רוסים כבשו את העיר סברודונצק במלואה, כך מסר ראש העיר שבמזרח אוקראינה. זאת, לאחר שבועות ארוכים של לחימה. “העיר נמצאת כעת בכיבוש מלא של רוסיה”, ציין ראש העיר אולכסנדר סטריוק בטלוויזיה הלאומית.

18:31 – ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה אמר כי הכוח הרוסי שנמצא כרגע במדינה כולל 330 אלף חיילים, שהם שליש מכלל הצבא. לדבריו, הדרך היחידה לנצח במערכה היא באמצעות כוח צבאי, משום שאין סיכוי שמלחמה ארוכה תתיש את רוסיה שכן יש לה גישה למשאבים רבים. ראש המודיעין קירילו בודאנוב אמר עוד כי הצבא האוקראיני נערך מחדש אחרי נפילת סוורודונצק בעיר הסמוכה ליסיצ’נסק, כדי להשתמש ביתרון הגבוה ולנהל את הקרב משם.

19:05 – נשיא רוסיה פוטין הודיע בפגישה עם עמיתו הבלארוסי לוקשנקו כי בחודשים הקרובים יועברו סוללות של טילים לטווח קצר מדגם איסקנדר לבלארוס. “כידוע, הם יכולים לשמש כטילים בליסטיים וכטילי שיוט, בגרסאות קונבנציונליות וגרעיניות”, אמר פוטין באיתות ברור לכיוון מדינות המערב.

18:37 – אוקראינה שוקלת השעייה זמנית של הפטור מוויזה לאזרחים ישראלים שמגיעים למדינה, בתגובה למדיניותה של ישראל כלפי כניסת אזרחים אוקראינים – כך אמר שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ’וק בראיון לסוכנות חדשות אוקראינית. השגריר אישר הוסיף כי הצעד נשקל עקב הדרישה הישראלית מהאוקראינים להנפיק ויזה אלקטרונית לפני הכניסה לישראל. אם המהלך ייצא לפועל, הוא צפוי להשפיע על החסידים שירצו להגיע לאומן לקראת ראש השנה ויצטרכו להוציא ויזה מראש. קורניצ’וק אמר כי “אנחנו עומדים על כך שתהיה הדדיות מוחלטת. אם אוקראינים נדרשים לוויזה אלקטרונית – גם ישראלים יידרשו לוויזה כזאת”.

19:46 – שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ’וק, אמר בריאיון לכלי תקשורת מקומי כי בקייב נשקלת האפשרות להשעות זמנית את הפטור מוויזה לישראלים שמגיעים למדינה.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ליברמן הרשע רוצה להצטרף לצבא (אפילו שהוא לא מבין כלום מהחיים) האם יש אפשרות לקבל אותו, לפחות בתור מנקה אסלות בצבא? תשובה: הוא לא מספיק חכם לזה, אבל הוא יכול להתקבל לפתיחת סתימות בביוב…

כתבות חדשות באתר

מיוחד לזמן מלחמה: סגולה עתיקה לשמירה מכל רע
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

חמאס שחרר את אות החיים של הירש כדי להניע עסקה ולדחות את הפעולה ברפיח
"כמו 'מן' שירד מהשמיים": כיצד מצניחים ציוד ללוחמים? • צפו
לקראת שביעי של פסח: "זיווגים הגונים בזאת השנה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

עמדות שיגור, מבנה צבאי ותשתית טרור; צה"ל תקף יעדי טרור של חיזבאללה
פורצים לכוחות את הדרך: כל מפקד רוצה אחד כזה לצידו - וזו הסיבה • צפו
הגדולה התגרשה – הקטנה חלתה באסטמה. ואז הגיעה הגאולה הפרטית שלהן
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות
השרב הכבד מאחורינו - והגשם חוזר לרדת ברוב אזורי הארץ • האזינו לתחזית
כנגד שלושה משקיעים: מנכ"לית חברת הנדל"ן בפיצוח מדהים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נתניהו אישר ביקורים למחבלי נוח'בה; בן גביר תוקף: פגיעה בהרתעה - ובריבונות
מהפרעות להריגה: מסע בתחנות חייו של גר הצדק דוד בן אברהם | מיוחד

הכתבות המעניינות ביותר

בקרוב בישראל? כך ניסה האוקראיני לברוח מאימת הגיוס • צפו
החיידר במוסקבה מגיש: "ליובאוויטש" - סרט חסידי עלילתי לילדים
כי הנה המלכים נועדו: על מה שוחחו הגר"ד לנדו והגר"י זילברשטיין? • צפו
קיפקעס | ההדלפה מבית האדמו"ר, הדיין שעלה לכותרות והאכזבה בנופש
מול שריד בית מקדשינו צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב של תפילה ושירה שנערך ע"י עזר מציון
המגמגם שהפך למרצה פופלרי: שיחת חג מרתקת עם הרב שבתי סלבטיצקי
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | ההדלפה מבית האדמו"ר, הדיין שעלה לכותרות והאכזבה בנופש
WhatsApp Image 2024-04-24 at 09.18
מהפרעות להריגה: מסע בתחנות חייו של גר הצדק דוד בן אברהם | מיוחד
WhatsApp Image 2024-04-21 at 22.41
"יהיה גיהנום": בריק מתריע מהמלחמה הגדולה שבפתח - וטוען שהפסדנו | ראיון חג

חדש באתר

 מסך 2024-04-25 223634
חמאס שחרר את אות החיים של הירש כדי להניע עסקה ולדחות את הפעולה ברפיח
 מסך 2024-04-25 222600
בקרוב בישראל? כך ניסה האוקראיני לברוח מאימת הגיוס • צפו
 מסך 2024-04-25 222100
החיידר במוסקבה מגיש: "ליובאוויטש" - סרט חסידי עלילתי לילדים
photo_5861938341480613971_y
"כמו 'מן' שירד מהשמיים": כיצד מצניחים ציוד ללוחמים? • צפו

גלריות

 רמת שלמה ברכת כהנים (20)
לְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל • רמת שלמה: ברכת כהנים המונית בהיכל מוסדות טשכנוב
 ברית לנכד (6)
לְהַכְנִיסוֹ בִּבְרִיתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ • שמחת הברית בחצרות סטאניסלאב - קוסוב בית שמש
 ירושלים ברכת האילנות (14)
שֶׁלֹּא חִסֵּר בָּעוֹלָמוֹ כְּלוּם • האדמו"ר מנדבורנה ירושלים בברכת האילנות
.
בְּחוּלּוֹ שֶׁל מוֹעֵד • הגרב''צ גוטפרב ראש ישיבת תורת ה' ברכת האילנות

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture