מוקדם יותר היום (שני) פרסם מבקר המדינה דו”ח על מערכת החינוך, בו הוא חושף כי מספרי הנשירה במערכת הם גבוהים ומתגברים משנה לשנה. הערב מגיב לכך משרד החינוך, ומודיע כי הוא שם לו ליעד מרכזי לטפל בבעיית הנשירה. לאור זאת, שיעור הנשירה פחת לאורך השנים. יצויין, כי בתקופת הקורונה חלה עלייה בנשירה הסמויה, אך הודות למדיניות שקבעה שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון, של השארת מערכת החינוך פתוחה הנשירה הסמויה פחתה. הנתונים התבססו על הערכות מנהלים.
בעניין זה יצויין כי עם כניסתה לתפקיד הנחתה שרת החינוך לפתח כלי שימדוד גם את הנשירה הסמויה. בימים אלה המשרד שוקד במרץ על פיתוח הכלי ותיקופו. לאור חשיבות עבודתם המקודשת של הקב”סים ותרומתם הגדולה, משרד החינוך פועל מול משרד האוצר כדי להגדיל את מספר התקנים שלהם. בעניין זה ציין מבקר המדינה לחיוב את מערך הפיתוח המקצועי שהקים משרד החינוך להכשרתם, ובכוונתו להמשיך בפעולות אלו כדי להשביח את עבודתו החינוכית.
המבקר גם התייחס לאי-טיפול במבנים מסוכנים במערכת החינוך. לטענת משרד החינוך, בתגובה לדו”ח, האחריות להגדרת מסוכנותם של מבני חינוך, ובכלל זה בתי ספר חלה על הרשות המקומית. עם זאת, משרד החינוך פועל בשיתוף פעולה הדוק עם מרכז השלטון המקומי וקובע את יחד אתו אמות המידה לבטיחות בתי ספר וגני ילדים. לאור הערת המבקר, המשרד יבצע עבודת מטה נוספת ויבחן את הנושא יחד עם מרכז השלטון המקומי ומהנדסים מומחים מטעם מכון התקנים.
אשר לחיזוק מבני חינוך בפני רעידות אדמה, יצויין כי המשרד פועל כפוף להחלטת הממשלה בנושא זה. בתוך כך, המשרד פועל לאורה של תכנית רב שנתית לשדרוג מבנים והתאמתם לתקן הישראלי, בהתאם לתקציב שמוקצה לכך על-ידי משרד האוצר. מתוך כ- 1,600 מבנים שמופו ונמצאו שנבנו לפני 1980, עד עתה כ-470 בתי ספר נמצאים בתהליך טיפול כזה או אחר.