אחרי שבמשך מספר שבועות התרבו הקריאות להדחתו, מצד אנשים רבים כולל ראשי מועצות ביהודה ושומרון, יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, מודיע הצהריים (ראשון) על פרישה מתפקידו. במשך השנה החולפת הרבה אלחייני לתמוך בממשלה האחרונה, בעקבות כך שהוא מזוהה כאיש של גדעון סער. בימין זעמו על כך שבזמן שמרבית התושבים באיו"ש מתנגדים לממשלה, דווקא יו"ר המועצה מביע תמיכה.
במכתב ששלח לפני זמן קצר יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני לראשי המועצות ביהודה ושומרון, בו הוא מודיע על בקשתו לסיים את כהונתנו בתפקיד ולהביא לדיון בחירת ייו"ר חדש למועצת יש"ע, כותב אלחייני כי "לפני כשלוש שנים נבחרתי על ידכם לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע. עם כניסתי לתפקיד, הצבתי לנגד עיניי את המשך תנופת פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן".
לדבריו, "ראיתי בתפקיד זה משימה לאומית ראשונה במעלה ועשיתי זאת מתוך אמונה עמוקה בחשיבות ההתיישבות לעתיד ישראל. במהלך שנים אלו יזמנו והובלנו שורה של תכניות שהובילו לפיתוח תשתיות ובנייה, לשמירה על ביטחונם של התושבים, ולהגדלת תקציבי הרשויות. באמצעות פעילות מדינית ופרלמנטרית ובזכות המאבקים הציבוריים שהובלנו, הצלחנו לקדם את האזור".
"שמרנו על חיי התושבים והאינטרסים החשובים לעתיד כל מדינת ישראל. עשינו זאת במקביל למגיפת הקורונה שהתפרצה לחיינו יחד עם מערכות בחירות חוזרות ונשנות. אני מסכם את הפרק הזה בתחושת סיפוק עמוקה נוכח הנושאים המשמעותיים שהצלחנו לקדם. כצפוי בארגון בעל פעילות אינטנסיבית חשובה ורחבה, היו בנינו הסכמות ושיתופי פעולה רבים, אך גם חילוקי דעות", הוסיף.

המכתב המלא





















ברוך שפטרנו. מאמין שלפחות 85% מתושבי יש"ע – אותם היה אמור אלחייני כביכול לייצג – מזדהים עם הברכה הנ"ל