סכנה למטיילים: המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום (רביעי), כי בפעם השלישית מאז תחילת השנה נוטרו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס – הפעם במושב חצבה שבדרום. זאת, לאחר שיתושים נגועים נוטרו באזור אילת והערבה ובאזור מטה אשר. בלכידות שבוצעו בתחילת החודש בסמוך למטעי תמרים במושב חצבה, נמצאו יתושים נגועים בנגיף.
המשרד להגנת הסביבה התריע בפני המועצה אזורית הערבה התיכונה על הימצאות היתושים הנגועים, והורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי. במשרד הוסיפו כי ניתן באמצעים פשוטים יחסית לפעול להפחתת כמות היתושים, כגון באמצעות ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו-כן מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על-ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך.
על מנת להימנע מעקיצות ומפגעי יתושים, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה ממליצים לציבור לצמצם מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים, ובכלל זה: לאתר, לסלק, לנקב או להפוך כל מכל העלול לצבור מים כגון צמיגים ישנים, דליים, וחביות. למנוע הצטברות מים בתחתיות של עציצים ואדניות. לרוקן או להחליף מים לפחות פעם בשבוע במכלים כגון אגרטלי פרחים, וכלי שתייה לחיות מחמד.
עוד המלצות: לכסות בריכות שחייה. לדאוג לנוכחות דגים בבריכות נוי. לנקות ולרוקן מרזבים. להשקיע מאמץ בחיפוש מקורות מים עומדים נסתרים בסבך הצמחייה, במרתפים ובגגות ולסלק מהסביבה חפצים ישנים שאין בהם שימוש ויכולים לצבור בתוכם מים. יש לנקוט באמצעי התגוננות מעקיצות יתושים: להשתמש בתכשירים דוחי חרקים על הגוף וכן בחדרי המגורים. להקטין את שטחי העור החשופים לעקיצות על-ידי לבוש ארוך ובהיר. להפעיל מאווררים בתוך הבית וכאשר יושבים מחוץ לבית. להתקין רשתות על חלונות ופתחים. חשוב ליידע את הרשות המקומית על קיום פריצות ביוב, מים עומדים ומפגעי יתושים בשטחים ציבוריים, על מנת שיוכלו לפעול לסילוקם.




















