חדשות

צילום: ארכיון JDN

לקראת יום השואה הבינלאומי: הצעת החוק שתאסור שימוש בסמלים נאצים

לקראת יום השואה הבינלאומי קיימה ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ישיבה וסיור ב-“יד ושם” • ח”כ פורר: “אניח הצעת חוק שתאסור שימוש בסמלים נאצים” • מנכ”ל ועידת הנשיאים: “לא מפחדים להיאבק באנטישמיות שמרימה את הראש”
  • לראשונה! יום פתוח ללימודי ספרות והגהת סת"ם בא לבדוק אם יש לך את זה בידיים

    תוכן מקודם

  • "נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

    תוכן מקודם

  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שיצוין השבוע, קיימה היום (שלישי) ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח”כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ישיבה וסיור ב-“יד ושם” שהבטיח כי “אניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתאסור שימוש בסמלים נאצים”. יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, מצויין בעולם ב-27 בינואר, תאריך בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים על ידי הצבא הרוסי. יום הזיכרון הבינלאומי לשואה נקבע על ידי העצרת הכללית של האו”ם ב-1 בנובמבר 2005.

במהלך הישיבה שהתקיימה ב-“יד ושם” משרד החינוך הביע תקווה כי המשבר הדיפלומטי עם פולין יסתיים בקרוב ומשלחות הנוער והתלמידים יחזרו למסעות המסורתיים במחנות ההשמדה. דודי שוקף, מנהל מרכז הדרכה ארצי למסעות לפולין במשרד החינוך: “אנחנו ערוכים להחזרת המשלחות לפולין. תאריך היעד שלנו לחזרת המשלחות הוא סביב אירועי 80 שנה למרד גטו וורשה. מקווים שהמשבר עם פולין ייפתר ברמה הדיפלומטית בזמן הקרוב”.

במהלך שנת 2022 ביקרו ב-“יד ושם” 255,620 תיירים מחו”ל. בנוסף לכך בשנה החולפת עברו ב-“יד ושם” 70,632 תלמידים, 65,971 סטודנטים ואנשי מנהיגות צעירה, 70,622 אנשי כוחות הביטחון, 6,314 מורים ו- 82,466 מבקרים ישראלים מהקהל הרחב. צביקה פייראיזן, מנכ”ל “יד ושם”: “אנחנו מזהים שיש עלייה בכמות הבקשות לארכיון שלנו לצורך קבלת מסמכים שמעידים על זהות יהודית שיאפשרו לבעליהם לעלות לישראל לפי חוק השבות. בשנה החולפת יצרנו קשר עם בני המשפחות של חסידי אומות העולם שנמצאים בקו הלחימה באוקראינה, הצענו להם למצוא מקלט בישראל”.

לפי הנתונים של הרשות לזכויות ניצולי השואה, כיום חיים בישראל כ-150,600 ניצולי שואה ונפגעי התנכלויות אנטישמיות בתקופת השואה. גילם הממוצע של הניצולים עומד על 87.5 שנים. 63% מהניצולים ילידי אירופה – 55,300 ילידי בריה”מ לשעבר, 17,100 ילידי רומניה, 7,800 ילידי פולין, 4,100 ילידי בולגריה, 2,100 ילידי הונגריה ו-2,000 ילידי גרמניה. 37% מהניצולים ילידי אסיה וצפון אפריקה – 28,300 ילידי מרוקו ואלג’יריה שסבלו מהתנכלויות אנטישמיות ומגזירות משטר וישי. 16,500 ילידי עיראק שנחשפו לפרעות הפארהוד בבגדד ב-1941, כ-10,200 ילידי תוניסיה ולוב שסבלו מחוקי הגזע ונשלחו למחנות עבודה.

ח”כ עודד פורר, יו”ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות מסר: “האתגר הגדול ביותר שיש כיום הוא להנגיש את זיכרון השואה לדור הצעיר. האחריות מוטלת על כתפינו להנציח ולזכור את השואה ולגרום לכך שהיא לא תחזור על עצמה”. ח”כ פורר התייחס לשימוש בסמלים נאצים במהלך ההפגנות: “אנחנו רואים בישראל זילות בשימוש בסמלים נאצים. שימוש בסמלים האלה מכל הצדדים של הקשת הפוליטית הוא פסול. אניח היום על שולחנה של הכנסת הצעת חוק שתאסור שימוש בסמלים נאצים. צריך להמשיך ולתמוך במאבק נגד אנטישמיות ברחבי העולם. אנחנו רואים את האנטישמיות מרימה ראש ברחבי העולם וזה מטריד מאוד”.

ויליאם דארוף, מנכ”ל ועידת הנשיאים הוסיף: “השואה הייתה אחת התקופות החשוכות בעולם כולו. מקום כמו “יד ושם” מבטיח שזיכרון השואה לא ישכח לעולם. אנחנו לא מפחדים להיאבק באנטישמיות שמרימה את הראש. אנחנו לא מפחדים להילחם בחמאס שמרים את ראשו בעזה או נגד האנטישמיות ברשתות החברתיות. צריך לוודא שזיכרון השואה נמשך גם בבית הספר וגם באוניברסיטאות. יום השואה הבינלאומי הוא הזדמנות לעולם להכריז “לעולם לא עוד”. אנחנו צריכים להבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל והמשך קיומו של העם היהודי ברחבי העולם”.

רחלי ברץ-ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית אמרה: “השנה הגענו לשנת בלימה באירועי האנטישמיות, עדיין לא הגענו אל המנוחה והנחלה אבל אפשר לראות מגמה של בלימה. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הציתה מחדש את גילויי האנטישמיות”.

יו”ר איחוד הרבנים במדינות האסלאם הרב מנחם מענדל חיטריק ציין כי “מדיניות מוסלמיות רבות מלמדות את זיכרון השואה. לאחרונה אבו דאבי הודיעה כי בכוונתה להכניס את זיכרון השואה לתוכנית הלימודים, ובאוניברסיטת איסטנבול יתקיים ביום שישי אירוע לציון יום השואה הבינלאומי. צריך לעשות את עצרות הזיכרון בעולם הערבי במקומות הציבוריים ולא רק בקהילות היהודיות כדי שהזיכרון של השואה יהיה נחלת הכלל ולא רק נחלתם של היהודים”.

לדברי, ח”כ יבגני סובה (ישראל ביתנו): “אני דוחה על הסף כל שימוש בביטויים אנטישמיים במסגרת השיח הפוליטי, אני קורא לחברי בכנסת לא להשתמש בביטויים שקשורים לשואה. אני נגד החרמת המסעות לפולין, נוער ישראלי שמבקר בפולין הופך לשגריר טוב יותר למען העם היהודי”.

ח”כ שרון ניר (ישראל ביתנו): “כמות שורדי השואה הולכת ומתמעטת, צריך לדעת לחנך את הדור הצעיר שאינו יהודי לזיכרון השואה ע”מ לייצר סנטימנט גדול לעם היהודי”. ח”כ אוהד טל (הציונות הדתית): “55% מהסטודנטים היהודים בקמפוסים בארה”ב מדווחים שהם מסתירים את הזהות היהודית שלהם. יהודי התפוצות חוששים לחשוף את הזהות שלהם בפומבי ואנחנו כאן בישראל צריכים לדעת לחזק את אחיינו היהודים בגולה”.

ח”כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד): “נולדתי בברית המועצות, מבחינתי לחיות כיהודייה זה לגדול תחת פחד מאנטישמיות. יד ושם היא הספינה שמובילה את הנרטיב של העם היהודי, כל יהודי חייב במהלך חייו לבקר לפחות פעם אחת במקום החשוב הזה. צריך להנגיש לדורות הבאים את זיכרון השואה”.

חכ”ל מיכל קוטלר וונוש אמרה: “הרשתות החבריות מהוות כר פורה להפצת אנטישמיות. תהליכים אנטישמיים ברשתות החברתיות מובילים לפגיעה פיזית ביהודים ברחבי העולם. אנחנו מנסים לעקוב אחרי המגמות ברשתות על מנת למנוע את הפגיעה הבאה ביהודים ברחבי העולם”.

“מחשבות אנטישמיות מתורגמים למעשים אנטישמיים”, אמרה קרול נוריאל, מנכ”לית הליגה נגד השמצה. לטענת נוריאל: “יש עלייה בסנטימנט נגד מדינת ישראל, המגמות המרכזיות הן עלייה ברמת החומרה במעשים האנטישמיים ועלייה בתקיפה נגד מוסדות דת יהודיים. בנוסך לכך קיימת עלייה באנטישמיות ברשתות החברתיות”.

יו”ר הוועדה ח”כ עודד פורר סיכם את הדיון: “אנחנו שומעים היום אמירות שונות על כוונות לשנות את “חוק השבות”, בעייני זו פגיעה בקודש הקודשים של העם היהודי. אם הייתה מדינת ישראל בתקופת גרמניה הנאצית – לא הייתה מתקיימת שואה. מדינת ישראל תמיד תקבל כל נצר של העם היהודי ונדע להגן ולשמור על בני עמנו בכל מקום שהם בעולם. אנחנו מבקשים מ-“יד ושם” לקבל את הנתונים על מדינות העולם שמשתפות פעולה עם ההדרכות הבינלאומיות כדי שאנחנו בוועדה נוכל לגבש תוכנית פעולה להצלחת הנחלת זיכרון השואה לדור הצעיר. כמו כן, בכוונתי לעסוק בוועדה בהגדרת הציונות כזהות מוגנת מפני גילויי אנטישמיות”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אהרון חליוה התפטר היום. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם עליו | פרופיל
המכתב המלא של אהרון חליוה: "אמ"ן בפיקודי לא עמד במשימה"
פסק הלכה: "יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אהרון חליוה פורש מראשות אמ"ן; מה חסר במכתב? המילה "נכשלתי"
תיעוד דרמטי: המחבל יוצא מהרכב עם נשק שלוף כלפי החרדים - ונעצר • צפו
למעלה מ-90 אלף נפש: עשרות מיליונים בקמחא דפסחא הגדולה בעולם
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח הנער בנימין אחימאיר הי"ד
נס ליד בית הכנסת: המחבלים דרסו ופצעו קל; מעצור בנשק מנע טבח
רבה של באר שבע בבקשה אישית: "אין לו דברים בסיסיים כדי להתחתן"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

צה"ל נערך לליל הסדר וחג הפסח: 108 טון מצות ו-130 טון שניצלים כשל"פ
חיזבאללה בתיעוד דרמטי: כך הפילו עם טיל כטב"ם 'זיק' של צה"ל • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

הרבי מליובאוויטש: לכנס את כל חלקי‬ העם סביב זעקה אחת על שולחן הסדר‫!
חג הפסח • מי בן חורין אמיתי? • הרב עידו ובר
לראשונה מאז השואה: ליל סדר ציבורי בחבל הבדלני הפרו רוסי - טרנסניסטריה
מתכוננים לפסח עם שף אבי מילר: רולדת תפו"א ממולא בבשר
שאלות ותשובות מרתקות: שיעור חובה לעורך הסדר ולכל בני המשפחה • צפו
אני ה' בירוט הטילים מאיראן כמו ביציאת מצרים • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

Unit_504_receives_a_Citation_from_head_of_Aman_March_2023_II-768x512
אהרון חליוה התפטר היום. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם עליו | פרופיל
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | המשאלה של בכיר הרבנים ממרן רה"י, וההכנות לפסח בכל הגזרות
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
אלימות משטרתית ואירוע היסטורי • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | מחוות החילוני לגור, התדהמה ב'התקווה', והתוכניות בחסידות לאחר הכנס ההיסטורי

חדש באתר

Unit_504_receives_a_Citation_from_head_of_Aman_March_2023_II-768x512
אהרון חליוה התפטר היום. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם עליו | פרופיל
‏‏לכידה
הרבי מליובאוויטש: לכנס את כל חלקי‬ העם סביב זעקה אחת על שולחן הסדר‫!
WhatsApp-Image-2023-11-18-at-21.33.29-768x512
חג הפסח • מי בן חורין אמיתי? • הרב עידו ובר
IMG-20240422-WA0069
לראשונה מאז השואה: ליל סדר ציבורי בחבל הבדלני הפרו רוסי - טרנסניסטריה

גלריות

 סדר לימוד הכנה לפסח (4)
שׁוֹאֲלִין וְדוֹרְשִׁין • סדר לימוד שלוש שעות רצופות כהכנה לחג הפסח בחצה"ק טשארנאביל
 אשדוד אפיית מצות (10)
גלריה • האדמו"ר משאץ אשדוד באפיית מצות
 בדיקת חמץ (5)
אוֹר לְאַרְבָּעָה עָשָׂר • האדמו"ר מזוטשקא בבדיקת חמץ
''מ גריינמן בדיקת ושריפת חמץ (10)
כָּל חֲמִירָא • הגר''מ גריינמן בבדיקת ושריפת חמץ

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי • כותרות העיתונים – י"ד בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture