ח"כ עמית הלוי, היוזם של "חוק טבריה" שנפסל אמש על ידי בג"ץ בטענה כי הוא חוק פרסונלי העשוי לסייע למקורבו של אריה דרעי, בועז יוסף, ביקר בחריפות הבוקר (שני) את פסיקת בג"ץ.
בריאיון בכאן רשת ב אמר ח"כ הלוי כי: "ראינו אתמול מחזה של ביהמ"ש שיכול לדרוס בקלילות חוק של המחוקק. אל תהיו בצד אחד, תקשיבו, תדונו, אל תטיחו. החוק נידון ברצינות בכנסת, הציבור הכריע וביהמ"ש החליט שזה לא מתאים לו. מה לא לגיטימי בחוק שהיה קיים במשך 50 שנה במדינת ישראל?"
כשנשאל על העיתוי השנוי במחלוקת של הצעת החוק, סמוך לבחירות לרשויות המקומיות, ענה ח"כ הלוי: "מדובר בחוק פרסונלי רק כאשר החוק הוא בעל תוצאה פרסונלית לאדם אחד. החוק הזה נוגע ל-25 אנשים, חברי ועדות קרואות. אני מחוקק לפי אמת מידה – תיקון עוול או לא תיקון עוול, ולא לפי כמה חברי ועדות קרואות רוצים להתמודד. אין שום צידוק למנוע את התיקון הזה לאלו שמחר בבוקר נדרשים אליו".
כזכור, בתום 5 שעות דיון בבית המשפט העליון, בג"ץ פסל את יוסף מלהתמודד בבחירות בטבריה. בתחילה השופטים המליצו ליוסף שלא להתמודד בבחירות הקרובות, ובכך רמזו על החלטתם הצפויה, אך הוא סירב והם פסקו על פסילתו.
ההחלטה התקבלה ברוב של 9 בעד פסילת יוסף, 0 נגד. החוק יחול רק מהבחירות הבאות, בעוד 5 שנים. השופט נועם סולברג, שנחשב לשמרן ביותר בהרכב השופטים המורחב שהתכנס לדון על החוק, אמר לנוכחים באולם כי "עמדת ההרכב המתגבשת היא שהחוק לא יחול על הבחירות המקומיות הקרובות, ולכן אנו ממליצים לבועז יוסף (המקורב הממונה על העיר ושעבורו נחקק החוק) לא להתמודד לראשות עיריית טבריה".




















