היום 6 ימים לעומר

Photo by Chaim Goldberg/Flash90

רה”מ, שר הביטחון וגנץ: “מתחייבים להמשיך להילחם עד להשגת מטרות המלחמה”

מסיבת עיתונאים משותפת לרה”מ שר הביטחון וגנץ. בדבריהם הסבירו כי הצלת החטופים מסכנת מוות היא שהובילה להסכמתם לעסקה. לדבריהם לאחר ההפוגה צה”ל ימשיך להילחם עד להשבת כל החטופים ולמיטוט חמאס
  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • הרי אתה מקדש קורס להכשרת רבנים עורכי חופה וקידושין

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • הכסף שיעשה לכם פירות

    תוכן מקודם

  • המזגן נכבה בסעודת השבת? לדעת להכריע - בלי להזיע!

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ קיימו הערב מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, בה הסבירו את הסיבות להסכמתם לעסקת החטופים שאושרה אמש.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדבריו: “אזרחי ישראל, בפתח דבריי אני רוצה לפנות למשפחות החטופים, אחינו ואחיותנו. אתמול בלילה כינסתי את הממשלה כדי לאשר את השלב הראשון במתווה החזרת החטופים. מאז תחילת המלחמה אני לא מפסיק לחשוב עליהם ואני לא מפסיק לחשוב עליכם, בני המשפחות. נפגשתי איתכם, שמעתי מכם מה עובר עליכם, שמעתי מכם על הסיוט המתמשך, על ייסורי אי הוודאות, על הדאגה שאיננה יודעת גבולות. כשאני נפגש איתכם, אתם מצמידים את התמונות של יקיריכם על לוח לבכם, ואני וחבריי מסתכלים על כל תמונה ותמונה והתמונות הללו הן ציווי לפעולה.

מאז פרוץ המלחמה אנחנו אכן פועלים ללא הרף כדי להחזיר את כולם הביתה. וכשאני אומר כולם – אני מתכוון לכולם. כולל אורון והדר, אברה והישאם.

הגדרנו את מטרות המלחמה בצורה מפורשת: לחסל את חמאס, לשחרר את חטופינו ולהבטיח שביום שאחרי חמאס, עזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אמרנו שנפעל לייצר את התנאים להחזרת החטופים ויצרנו אותם. מה שסלל את הדרך למתווה הנוכחי הוא השילוב של שני מאמצים גדולים. המאמץ הראשון, לחץ צבאי מסיבי, בלתי פוסק שאנחנו מפעילים על חמאס. אני רוצה לשבח את צה”ל והשב”כ על הפעולה העצומה שהם עושים כדי לייצר את הלחץ הזה. המאמץ השני, הלחץ המדיני הגדול שאנחנו מפעילים לשחרור חטופינו. אנחנו ניהלנו מו”מ קשוח, נלחמנו לשפר את המתווה. אני שוחחתי עכשיו שוב עם הנשיא ביידן, הודיתי לו על שפעל לבקשתי מול המתווכים כדי להשיג שיפור משמעותי של המתווה ושיפור כזה אכן הושג”.

רה”מ התייחס להתחייבות כי הצלב האדום יבקר את החטופים ויספק תרופות לזקוקים לכך: “השילוב של המאמץ הצבאי והמאמץ המדיני הבשיל את התנאים להשבת חטופינו. אני מאמין שהשילוב הזה יאפשר גם את שחרורם של חטופים נוספים בשלבים הבאים. המתווה שהושג לא יכלול שחרור רוצחים, הוא כן כולל ביקורים של נציגי הצלב האדום אצל החטופים והעברת תרופות אליהם. אני שמעתי שיש מי שכופר על זה. הצלב האדום אמר שהוא לא שמע, אז הנה הסעיף המפורש: “יתאפשר לצלב האדום לבקר את יתר החטופים ולספק להם תרופות נחוצות”. אני מצפה שהצלב האדום יעשה את העבודה שלו”.

נתניהו ניסה להסביר לציבור את ההגיון בהחלטה להסכים לעסקה ואמר: “אזרחי ישראל, כראש ממשלת ישראל אני עומד לעתים קרובות בפני החלטות קשות. בין בחירה קשה, לבחירה קשה עוד יותר. כך בייחוד בנושא החטופים. המאמץ להביא את כולם הביתה נמשך כל הזמן, ובעת הזאת אנחנו יכולים להשיג את שחרורם של תינוקות וילדים, אמהות ונשים, שחרב מונחת על צווארם. זוהי מצוות פדיון שבויים שיש לנו חובה מוסרית עליונה לממש אותה.

בתולדות מדינת ישראל שחררנו בני ערובה במבצעים צבאיים שהייתה לכך היתכנות מעשית. עשינו זאת על אף המחיר היקר ששילמנו. זה קרה במלון סאבוי, זה קרה באנטבה, בסבנה, במקרים אחרים. זה קרה גם במלחמה הזאת, אך לפני כמה שבועות ששחררנו בפעולה צבאית נועזת את החיילת אורי מגידיש. אבל לא תמיד מבצע צבאי אפשרי. ולכן, איננו ממתינים. אנחנו מנצלים כל שביב הזדמנות לשחרור חטופינו, כי השבתם היא משימה קדושה.

צה”ל וכל גורמי הביטחון תומכים באופן מלא במתווה. הם חזרו והבהירו אתמול בישיבת הממשלה שביטחון כוחותינו יובטח בימי ההפוגה ושהמאמץ המודיעיני יישמר בימים אלו. ובזמן הזה, צה”ל יערך להמשך המלחמה.

לפנות בוקר, הממשלה קיבלה החלטה ואני מאמין בכל לבי, וכך גם חבריי, שזוהי ההחלטה הנכונה. אני מודה לחבריי על ההתייצבות המשותפת. ליואב גלנט שר הביטחון, לשר בני גנץ ולשרות ושרי הממשלה, לרמטכ”ל הרצי הלוי, לראש המוסד דדי ברנע, לראש השב”כ רונן בר, האלוף’ במיל’ ניצן אלון ולתא”ל במיל’ גל הירש – לכל מי שעזר ופועל להשיג את השחרור”.

ראש הממשלה התחייב בצורה מפורשת וברורה כי לאחר ימי ההפוגה ישראל תמשיך להילחם בחמאס עד להשגת כל יעדי המלחמה, הוא חידד ואמר: “אני רוצה להיות ברור – המלחמה נמשכת. המלחמה נמשכת. אנחנו נמשיך בה עד שנשיג את כל מטרותינו, להשיב את כל חטופינו, לחסל את חמאס, להבטיח שביום שאחרי חמאס – לא ישלוט בעזה גורם שתומך בטרור, שמחנך את ילדיו לטרור, שמשלם למחבלים או לבני משפחותיהם. עזה לא תהווה יותר איום על ישראל. אנחנו נחזיר את הביטחון, הן לדרום והן לצפון. אנחנו מנצחים, ונמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט. ואנחנו עושים זאת בזכות אומץ הלב של לוחמינו ובזכות ההקרבה של בנינו ובנותינו, גיבורי ישראל. אני תמיד זוכר, לניצחון הזה יש מחיר כבד. לוחמינו שמחרפים את נפשם למען כולנו, גיבורינו שנפלו כדי להגן על הבית.

שוחחתי הערב עם אביחי וטלי ברזני, בנם דביר, לוחם צנחנים, נפל השבוע בקרבות בעזה. אביחי הוא איש ביטחון ותיק שאני מכיר במשך שנים. הוא סיפר לו שהוא כתב לבנו דביר: “כשאתה הולך להילחם בחמאס, זכור שמאחוריך נמצאים 1,400 אזרחי ישראל שנרצחו באכזריות על ידי אויב נורא”. אביחי וטלי ביקשו ממני, וכך עשו כל ההורים השכולים שעמם שוחחתי: תמשיכו עד הסוף, תמשיכו עד הניצחון המוחלט.

אזרחי ישראל, אני עומד כאן הערב כדי לומר לכם דבר ברור: כך בדיוק נעשה. יחד נילחם ובעזרת ה’, יחד ננצח”.

לאחר מכן דיבר שר הביטחון יואב גלנט, בדבריו עמד מספר נקודות, ראשית התייחס למטרת התמרון הקרקעי כאמצעי לחץ על חמאס לשחרר חטופים, לדבריו: “חמאס מבין רק כח, ככל שתעמיק את ההישג כך יגבר הסיכוי להחזיר חטופים. אלה רוצחים שפלים אבל כוח הם מבינים. כל צעד שכוחות צה״ל מתקדמים הם משפרים את הסיכוי להביא חטופים אל ביתם”.

עוד אמר: “אני מקווה שהמתווה ייושם, זה מתווה טוב יותר מזה שהוצג לנו לפני שבוע, אנחנו מחויבים להשלים את המלחמה עד להשגת מטרותיה חיסול החמאס כמסגרת צבאית ושלטונית והחזרת החטופים”.

לאחר מכן שיתף גלנט בתחושותיו ואמר: “יש קושי ושמחה שמהולים זה בזה. תוגה ותחושת הקלה. אנחנו מחויבים להביא את אלה שלא שוחררו לביתם, בעזרת ה’ נצליח”.

השר בני גנץ נשא גם הוא דברים ואמר: “אתמול קיבלנו החלטה קשה, ונכונה. החלטה שיש בה אחריות לקביעת גורלות, ויש בה הצלת חיי אדם. בכנות, זו הייתה מההחלטות הקשות שקבלתי בלמעלה מ-40 שנים שבהן אני משרת את המדינה. ובמלחמה הזו עוד יהיו החלטות כאלו.

אני משוכנע בכל ליבי שזו ההחלטה הנכונה. המחויבות שלנו להחזיר את הבנות והבנים הביתה היא בבחינת שילוב של “אין ספק מוציא מידי ודאי” ו-“כל המקיים נפש אחת מישראל, מעלים עליו, כאילו קיים עולם מלא”. בעיני, ההחלטה הזו, והדאגה לחטופים, היא מפגן עוצמה של החברה הישראלית.

אני מבקש לחזק את משפחות החטופים כולן. את אלו שיזכו ברגעי האיחוד עם יקיריהם, ובעיקר את אלו שסף כאבם וחרדתם יעמיק. אלו שיקיריהם עדיין לא חוזרים. המחויבות שלנו בתוקף, נעשה כל מאמץ כדי להחזיר אותם. אני מבטיח לכל בני המשפחות של החטופים – אנחנו איתכם, אנחנו בשבילכם.

החל ממחר נמשיך וניפגש, נחזק, ונעשה כל מה שצריך ואפשר, כדי שיקיריכם יחזרו. אני מדגיש – אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים, אנחנו נחזור ונבצע. כולנו רוצים בהשבת החטופים וכולנו נחושים להשלים גם את המשימה של הסרת האיום של חמאס ושינוי המציאות. אנחנו יודעים שהצד השני מסתכל ובוחן אותנו, שהם ינסו “לקנות זמן”. ואני אומר לסינוואר ולהנהגת חמאס משפט שלימד אותי האלוף במיל’ חברי פולי מרדכי –”ניחנא שעב סאבור”. אנחנו עם בעל אורך נשימה וסבלנות.
עם ששרד את השואה, ושב מהגלות. עם שבנה צבא חזק וחברה מאוחדת ומשגשגת. אנחנו לא מסתכלים על המציאות רק בימים, אנחנו מסתכלים על נצח ישראל. אני נחוש להמשיך במלחמה – כולנו נחושים לנצח.

המתווה שאושר אתמול ושאליו בעזרת השם אנחנו נכנסים, אינו מחלק אותנו לימין או לשמאל; לדתיים או חילונים; ליהודים, ערבים או דרוזים – הוא כורח המציאות שנכפתה על כולנו. יש שחושבים שההפוגה והמתווה אינם נכונים, אני מכבד את דעתם. אין פה בחירה פשוטה בין טוב לרע, אין פה טובים שרוצים שהילדים ישובו או רעים שרוצים שהם ישארו בידי חמאס.

יש פה דילמה מורכבת שניצבה בפנינו, ומנהיגות שקיבלה את ההכרעה הטובה ביותר האפשרית לדעתה. גם מי שחושב שטעינו, הוא חלק מהעם הזה, וכולנו נדאג להישאר מלוכדים ולנצח. אנחנו בפני ימי הפוגה בדרום, וצופים גם אל הגזרות הנוספות. חיילי צה”ל לוחמים גם בשעות אלו בעומק רצועת עזה בגבורה, ועשרות אלפי חיילים פרוסים ברחבי הארץ וגבולותיה. כולנו מחזקים אותם. אנחנו נערכים להמשך המלחמה. בהקשר זה, חיזבאללה, שאיבד רבים מאנשיו, והביא למנוסתם של עשרות אלפי לבנונים מביתם, צריך לדעת שמה שקורה כעת בצפון עזה – יכול לקרות גם בדרום לבנון.
אנחנו ערים לניסיונות של איראן לאתגר אותנו. נדע לפעול מול השולחים ומול השלוחים. אף פגיעה בריבונות ישראל, לא תישאר ללא מענה.

אחיי ואחיותיי, אזרחי ישראל, בפנינו ימים מורכבים, מול אויבים אכזריים. בפנינו החלטות קשות. נעבור את הימים האלו בערבות הדדית, נצלח אותם וננצח ביחד. נמשיך לבנות ולפתח את ארצנו היחידה והאהובה”.

לאחר מכן ענו השלושה לשאלות עיתונאים.

גנץ נשאל על חילוקי הדעות בקבינט, והשיב: “זה לא חשוב איפה דעתי התקבלה ואיפה לא. גורל המערכה אינם תוכנית ריאלטי, הדיונים עמוקים וקריטים וכך אני ישמור אותם. אשא באחריות על מה שהקבינט עושה על דעתי ולא על דעתי, זה לא רלוונטי, זה עניינים של חיי אדם, אני אשא באחריות למה שהקבינט עושה על דעתי ולא על דעתי”.

נתניהו נשאל כיצד יגיבו אם חמאס יפר את הפסקת האש וישוב לירות על חיילי צה”ל, והשיב: “לא נעמוד כמו כבשים אם תהיה הפרה, נדע מה לעשות, עוד אמר חייל בשטח לא צריך לקבל הוראה להגן על חייו, אין שאלה שאם יורים עליהם החיילים יודעים כיצד לפעול ולהשיב באש”.

נתניהו נשאל על הסעיף המחייב ביקורים של הצלב האדום אצל החטופים שיישארו בעזה, והשיב: “זה הוסכם על ידי הצד השני, ולכן אני מצפה לפעול לפי ההסכם הזה, אולי יהיה קושי כי הצד השני לא יקיים. לא ייתכן שהצלב האדום יתכחש לזה. זה אמור לקרות ברגע שההסכם יבוצע”.

נתניהו נשאל על בן גביר, האם ראוי להשאירו בממשלה לאור התבטאויותיו נגד פעולות הממשלה בזמן מלחמה, והשיב: “הוא מחוייב להצביע לפי צו מצפונו אבל מרגע שהתקבלה ההחלטה אני מצפה לכולם לפעול לפיה”. גם השר בני גנץ אמר כי אין כאן עניין של ימין ושמאל, וכי הוא מכבד גם את אלו שדעתם הייתה להתנגד לעסקה.

גלנט נשאל לגבי אפשרות של חזרת תושבי העוטף לביתם, וענה: “האזור הראשון שאליו נוכל להחזיר בקרוב יהיה מה שנמצא מעבר ל-4 קילומטר מצפון הרצועה, כמובן שרק באזורים שהבתים לא ניזוקו. מכוונים לסוף חודש דצמבר, בואכה ינואר”.

גלנט הייחס גם הוא לסוגיית הצלב האדום ואמר: “זה התקבל על ידי הצד השני וחובתנו לדרוש מהקהילה הבינלאומית את המינימום שמגיע לכל אזרח, כדי שהעולם יזכור שאנחנו נלחמים את מלחמתו”.

נתניהו נשאל על ההבלגה של ישראל וחוסר התגובה שלה לפעולות החות’ים, והשיב: “אנחנו נערכים להגיב על כל מתקפה עלינו, אנחנו שמים לב והאויבים שלנו צריכים לשים לב לזה”.

במענה לשאלה האם ישראל תפעל לחיסול איסמעיל הנייה וחאלד משעל מנהיגי חמאס, אמר שר הביטחון לעיתונאית: “תמסרי להם שהם חיים על זמן שאול”.

ראש הממשלה נתניהו אמר: “הנחיתי את המוסד לפעול כנגד ראשי ארגון חמאס בכל מקום שהם בעולם”.

במענה לשאלה על לקחי עסקת שליט שרה”מ התבטא בעניין כי נעשו טעויות, התייחס נתניהו וסיפק אמירה מעניינת וסתומה. לדבריו האיום הגדול ביותר על ישראל הוא שיהיה לאיראן נשק גרעיני בכמות גדולה, לטענתו אז במסגרת העסקה פעל רבות בעניין. דברים שאינו יכול לפרט כעת, יגיע הזמן שבו יוכל לדבר על כך.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אין עוד מלבדו רק ה’ יעזור

כתבות חדשות באתר

מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
למעלה מ-90 אלף נפש: עשרות מיליונים בקמחא דפסחא הגדולה בעולם
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
הגדולה התגרשה – הקטנה חלתה באסטמה. ואז הגיעה הגאולה הפרטית שלהן
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
"הרגשתי שמישהו למעלה דוחף אותי, דוחף ומריץ אותי לגמור את השידוך..."
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture