היום 4 ימים לעומר

צילום: נועם רבקין/פלאש 90

משפחות צעקו כשנתניהו אמר ש”ייקח זמן”; לפיד: “את סינוואר אפשר להרוג גם בחודש הבא”

ליאת הכנסת התכנסה היום לדיון מיוחד בסוגיית החטופים, על רקע הדיווחים על אפשרות לעסקה חדשה • נתניהו: “נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום – הנחתי על השולחן ארגז תרופות וביקשתי שתיתן אותו לאיש חמאס”
  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • אז איך לימון קשור לפסח? לחצו וגלו>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון מיוחד בסוגיית החטופים, על רקע הדיווחים על אפשרות לעסקה חדשה להשבתם של 129 חטופים שבידי חמאס בעזה כבר 80 ימים. בדיון שיזמו ראש האופוזיציה יאיר לפיד וסיעתו יש עתיד, משתתפים ראש הממשלה, יו”ר הכנסת אמיר אוחנה וח”כים נוספים. ביציע הכנסת מחו משפחות חטופים והן הניפו דפים שעליהן בין השאר נכתב: “מה היה אם זה אבא שלך, הביאו אותם עכשיו הביתה”.

נתניהו אמר בדיון: “משפחות יקרות, שרות ושרי ממשלה, ח”כים. במהלך שנותיי כרה”מ נפגשתי עם נציגי כל המעצמות, שגריריהן בישראל, כולל שגריר סין. לא זכור לי שהזמנתי את שגריר סין אליי, בדרך כלל הם מזמינים את עצמם. ביקשתי להעביר מסר ישיר לנשיא סין, בדבר צעירה ישראלית, נועה ארגמני שמה, שאמורה להתחיל את השנה השלישית באוניברסיטת בן גוריון. נועה נחטפה באותו האירוע, יחד עם בן זוגה. את אימה ליאורה פגשתי כמה פעמים, והיא באה עם בעלה יעקב, היא ילידת סין. אמרתי לשגריר: ‘תגיד בבקשה לנשיא, מעבר לכללים ולפרוטקול'”.

“‘יש פה בת לאימא סינית, ואני מבקש את התערבותך האישית בעניינה של נועה משום שהאימא מתחננת לא רק על חייה של נועה, אלא גם על חייה שלה. היא חולה בשלב מתקדם במחלת הסרטן'”, אמר רה”מ נתניהו. “האמא אמרה לי, אני רק מבקשת לראות את נועה פעם אחת נוספת בזמן שנותר לי. השגריר חזר ואמר לי שהדברים הגיעו לנשיאה”.

“יש ראש מעצמה נוסף שפניתי אליו, לא שוחחתי איתו חודשים ארוכים מאוד – נשיא רוסיה פוטין. שוחחתי איתו לפני ימים אחדים ואמרתי לו שאני מבקש את התערבותו ביחס לכל החטופים, נאמר לי שפוטין ינסה לפעול בנושא. למוחרת סגן החוץ של רוסיה קרא לשחרור ללא תנאי של כל החטופים. זה ממחיש דבר אחד – אנחנו לא חוסכים שום מאמץ בדברים הנצפים ושאינם נצפים כדי להחזיר את כל החטופים הביתה”.

“נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום – הנחתי על השולחן ארגז תרופות”, הוסיף רה”מ נתניהו. “תרופות שחלק לא מבוטל מהחטופים שהתמונות שלהם מוצגים כאן – חלקם זקוקים להם ממש להצלת חיים. אמרתי לה – קחי את הארגז הזה ותעבירי אותו למעבר רפיח, לאיש חמאס. זה מה שאני מבקש, דורש ממך. היא לא הסכימה. השיחה הייתה לא קלה. רעייתי שרה אתמול שלחה מכתב לאפיפיור – ביקשה את התערבותו ביחס לכל החטופים ושיפנה לנשיאת הצלב האדום כדי שהארגון ידרוש לבקר את חטופינו ולהעביר להם תרופות. אנחנו לא חוסכים שום מאמץ”.

רה”מ הוסיף: “לא אפרט על השיחות עם ביידן, מקרון, מנהיגים מכל העולם והמאמצים שאנו עושים ברגעים אלה. אני רוצה להדגיש – נטלטל כל עץ ונהפוך כל אבן כדי להחזיר את חטופינו – את כל חטופינו. אני אומר את זה לא רק כקולקטיב אלא גם באופן פרטני – כי כל אחד מהם, כמוני וכמוכם, יקר ויקרה. מאז תחילת המלחמה נפגשתי עם המשפחות יחד עם קבינט המלחמה ולבד. אני שומע את הסיפורים האישיים שלכם”.

“אני שומע את שרון שרעבי שסיפר על אחיו יוסי שנחטף מקיבוץ בארי, אשתו הצילה את בנותיהם ו-7 אזרחים נוספים. אחיו אלי שנחטף גר לידו בקיבוץ בארי. פגשנו את עלי אל-זיאדנה, הייתה לו שמחה גדולה על שחרור 2 מבני דודיו. השחרור מהול בדאגה על אחיו שנותרו בידי חמאס. הסתכלנו זה לזה בעיניים ודיברנו בכנות ובפתיחות מלב אל לב. מלב דואב ללב צורב. אני מסתכל על כל תמונה ותמונה ואני לא אומר את זה מהשפה ולחוץ. זה מאחד את העם, מלכד אותנו במשימה קדושה. אני חוזר ואומר לכם – נמשיך להשקיע את כל המאמצים כדי להחזיר אותם הביתה. אני רוצה להגיד לכם – לא היינו יכולים לשחרר עד כה יותר מ-100 מהחטופים בלי הלחץ הצבאי. כל הלחצים שאנו מפעילים, המדיני והמודיעיני לא היו צולחים בלי הלחץ הצבאי”.

לקול מחאה של משפחות החטופים, אמר רה”מ: “לא נצליח לשחרר את כל החטופים בלי הלחץ הצבאי. לא נפסיק להילחם. אני מגיע לכאן מעזה, מסג’עייה, ג’באלייה ובית להיא, פגשתי שם באבק ובבוץ, ובתוך ההריסות, לוחמים גיבורים ונחושים מחטיבת המילואים של בה”ד 1. צריך לשמוע אותם. המח”ט אמר לי שכל הזמן יש קרבות, מחסלים מחבלים כל הזמן, יום-יום, שעה-שעה, וממשיכים להילחם. שאלתי מה דרוש לך. והוא אומר לי – זמן, אנחנו צריכים זמן. להמשיך. עד הסוף. אין זמן”.

“אומר לי אורי, מג”ד במיל’, אב לשמונה, שחמישה מבני משפחתו נלחמים בעזה: ‘חייבים להמשיך עד הסוף'”, הוסיף רה”מ. “הוא אומר לי ‘אשתי אומרת לי כך עוד חודשיים, עד הסוף, כל הזמן שדרוש’. אומר לי אותו דבר הגשש ח’אלד. דברים דומים אני שומע מבני המשפחות של הנופלים, בלב סדוק ובעיניים דומעות. מתייפחים, אני מחבק אותם אבל הם עומדים בקומה זקופה. הם זועקים – בנינו לא נפלו לשווא. אסור לעצור את המלחמה עד שנבטיח את הניצחון המוחלט. לא עוצרים ולא נעצור עד הניצחון כי אין לנו ארץ אחרת. אין לנו דרך אחרת. כל בית ישראל ואזרחי ישראל איתכם, אני נושא תפילה לשלום חטופינו. אני מבקש לשאת תפילה נוספת לשלום חיילי צה”ל”.

ראש האופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, אמר במליאת הכנסת: “מדינת ישראל הציבה לעצמה שתי מטרות אחרי האסון והמחדל הנורא של ה-7 לאוקטובר. הראשונה היא למוטט את החמאס, השנייה היא להחזיר את החטופים. אלו מטרות שוות בחשיבותן, אבל לא בדחיפותן. את יחיא סינוואר אנחנו יכולים להרוג גם בחודש הבא. אנחנו נהרוג אותו, במוקדם או במאוחר. אנחנו נמוטט את החמאס ונשמיד את יכולותיו הצבאיות. גם אם זה ייקח זמן, צה”ל נחוש וישיג את המטרה”.

לדבריו, “את החטופים אנחנו צריכים להחזיר הביתה עכשיו. בסדר העדיפויות של מדינת ישראל החזרת החטופים היא המטרה הדחופה יותר, הבהולה יותר, התגלמות המושג “עניין של חיים ומוות”. אנחנו צריכים לעשות הכול, ונעשה כל דבר, כדי להחזיר את כולם. אני אמרתי לראש הממשלה, אני אומר מפה עכשיו: האופוזיציה תתן גיבוי לכל מהלך, לכל עסקה. עשינו את זה בעסקה הקודמת. לא שמעתם מאתנו אף מילת בקורת. קיבלתם גב מלא”.

“אני אומר לממשלה: בעניין החטופים, זה גם מה שיהיה בהמשך. אנחנו לא נעשה עליכם סיבוב. אנחנו לא נגיד שהיינו משיגים עסקה טובה יותר. אנחנו לא נטען שפגעתם במטרות המלחמה או מנעתם את מיטוט החמאס. אם זה מביא את החטופים הביתה, אנחנו נגבה את זה”.

“מה שאנחנו עושים פה היום, הדיון הזה, לא יכול להיות רק הבעה של אהדה והזדהות – זו צריכה להיות התחייבות. זו צריכה להיות שבועה משותפת, של שני צידי הבית: לא נרפה ולא נעצור וכל בוקר מחדש נבחן את עצמנו אם אנחנו עושים מספיק ומה אפשר לעשות טוב יותר. ישאלו אותנו: מה עם המחיר? התשובה שלנו תהיה: אנחנו מספיק חזקים בשביל לעמוד גם במחירים גבוהים. אסור למדינת ישראל להפקיר את בניה ובנותיה. אם זה ייצור מציאות קשה, נעמוד בה, ונשנה אותה בהמשך”.

“כל הורה לילד חטוף, כל בן משפחה שפגשנו, שאל אותנו אם עושים מספיק כדי להחזיר אותם. התשובה היא לא. אנחנו נוכל להגיד שעושים מספיק ביום שהם יחזרו. עד אז, לא עושים מספיק. הדיון הזה משודר, ואני רוצה להאמין שהחטופים שלנו בעזה שומעים אותנו עכשיו. אני רוצה להאמין שהם שומעים שלא שכחנו. אנחנו יודעים את חובתנו אליהם”, דברי לפיד.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

3 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

לפיד שחקן קולנוע הייתה ושחקן תישאר כל החיים שלך עדיף לך תגיש חדשות או איזה תוכנית ריאליטי

הזבל הזה לפיד הנבער לא יפספס שום הזדמנות לתקוף את הממשלה. כאילו שהחטופים מעניינים אותו בכלל. רק בגלל שהם יכולים לשמש לו פלטפורמה להלחם במדינה ובממשלה, הוא מתייחס אליהם. נס משמיים שלא הוא ולא הטיפש השני בנט הם לא ראשי ממשלה במלחמה הקשה הזאת. אם הם חלילה היו בהנהגה, היתה המדינה מובסת בידי חמאס והתשקורת העולמית תוך ימים. ראינו איזה נזקים איומים גרמו למדינה בחודשים הספורים שהנהיגו. הוא לא שווה את עפר רגליו של ביבי, אז לפחות שיסתום את באר התרעלה שלו.

לפיד: “אנחנו מספיק חזקים בשביל לעמוד גם במחירים גבוהים” לדוגמא הוא מתכוון לכל ההרוגים שהביאה עיסקת שליט?

כתבות חדשות באתר

שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד • צפו
נס: המחבלים עם המשטובה נתפסו בתוך החווה בדרכם לבצע פיגוע קטלני
בחזרה מחתונת אחותו הוא נשבר ומירר בבכי כמו תינוק
החסידים הצטרפו לחסימות: ראש העיר מאיים על השר בן גביר
המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב הגדול בעמק חפר • צפו
הגדולה התגרשה – הקטנה חלתה באסטמה. ואז הגיעה הגאולה הפרטית שלהן
לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף • צפו
לא משאירים אף מטוס מאחור: זהו 'בית החולים האווירי' היחיד מסוגו בעולם
הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג מירי הנ"ט של חיזבאללה להר דב
אחמד טיבי מסתבך? הדרישה של שופט העליון מהיועצת המשפטית לממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

בהשתתפות מאות - הילולת הבבא מאיר אבוחצירא זצוק"ל
ביתר עילית: מעמד הכנה לליל הסדר ע"י רשת ישיבות בין הזמנים 'כותל המזרח'
תיעוד חריג: הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף • צפו
תכירו מהו באמת הבן הרשע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
סיפור לשבת חול המועד • לא להתייאש • הרב עידו ובר
הרמב”ם היומי • הלכות מתנות עניים פרק ה׳ • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | ההדלפה מבית האדמו"ר, הדיין שעלה לכותרות והאכזבה בנופש
WhatsApp Image 2024-04-24 at 09.18
מהפרעות להריגה: מסע בתחנות חייו של גר הצדק דוד בן אברהם | מיוחד

חדש באתר

FB_IMG_1714129820781
בהשתתפות מאות - הילולת הבבא מאיר אבוחצירא זצוק"ל
whatsapp_image_2024-04-26_at_10-49-20
כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד • צפו
photo1714118884
נס: המחבלים עם המשטובה נתפסו בתוך החווה בדרכם לבצע פיגוע קטלני
WhatsApp Image 2024-04-26 at 11.01
החסידים הצטרפו לחסימות: ראש העיר מאיים על השר בן גביר

גלריות

 ספרי הגר''מ עמוס (58)
שמואל דריי תיעד: גדולי עולם הדיינות והרבנות השתתפו במעמד כבוד התורה לרגל הופעת ספריו של זקן חברי בית הדין
 מכירת חמץ (30)
ביתר עילית: רבני העיר מכרו את החמץ לגוי
 אבן הפינה אילת השחר בית שמש - צילום יעקב לדרמן (4)
הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּנָּה • הנחת אבן הפינה לבנין הגדול של מרכז התורה אילת השחר ברמה ג'2
 סיור באתר בניה (8)
אשדוד: כ"ק האדמו"ר מטאלנא מסייר באתר הבניה של היכל בית מדרשו החדש

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture