כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אלי פלדשטיין, החשוד המרכזי בפרשת הדלפת המסמכים במשרד ראש הממשלה, ונגד חשוד נוסף שזהותו חסויה.
על פי כתב האישום, לאחר פרסום הידיעה המודלפת בעיתון הגרמני "בילד", דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך שלח הודעה לפלדשטיין בה כתב "הבוס מבסוט". בהמשך, למרות שפלדשטיין היה מודע לאיסור הצנזורה לפרסם את הידיעה, הוא פנה לאוריך וביקש להפנותו לגורם שיוכל לפרסמה בחו"ל. אוריך הפנה את פלדשטיין לישראל איינהורן, שיש לו קשרים בכלי תקשורת בינלאומיים.
כתב האישום מייחס לפלדשטיין ארבע עבירות חמורות: מסירת ידיעה סודית, מסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, החזקת ידיעה סודית ושיבוש מהלכי משפט. החשוד הנוסף נאשם בשלוש עבירות: מסירת ידיעה סודית, שיבוש מהלכי משפט וגניבה בידי מורשה.
לטענת הפרקליטות, מדובר בגניבת מידע סודי ורגיש במיוחד ישירות ממערכות אגף המודיעין, כולל מודיעין בגרסתו הגולמית. לאחר מכן, המידע פורסם בכלי תקשורת זר, זאת לאחר שהצנזורה פסלה את פרסומו באופן גורף. פלדשטיין היה מודע לאיסור זה, ומטרתו הייתה להשפיע על השיח הציבורי בישראל בנושא הטיפול בסוגיית החטופים.
בכתב האישום נאמר כי "פרסום הידיעה הסודית ברבים, במערכות תקשורת נפוצות, וכן הדהוד הפרסום במשך ימים ושבועות לאחר מכן", גרם לנזק חמור לביטחון המדינה והיה עלול להביא לצמצום יכולת איסוף המודיעין של צה"ל בזמן מלחמה, ואף להביא לסיכון חיי אדם. כמו כן, הוצאת מידע מסווג, ובין היתר הידיעות הסודיות מידי צה"ל עלול היה לגרום נזק לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה, מקום בו תוכן המידע יגיע לאזרחים או לפרסום ברבים".





















ועוד המנותקים האלה במגדל השן בפרקליטות חושבים שנשאר משהו באמון במערכת האכיפה….
אנחנו מתעסקים עם מטומטמים???? איזה נזק בדיוק היה יכול להיגרם??? שיהיו פחות מפגינים בקפלן????
אם המסמך היה נגד נתניהו, אפילו לא היו נוקפים אצבע!!!!