לראשונה זה שנתיים גורם ישראלי בכיר מבקר באוקראינה. שר החוץ גדעון סער יצא אתמול לביקור רשמי באוקראינה. השר האחרון שביקר באוקראינה היה השר אלי כהן בשנת 2023.
הבוקר נפגש שר החוץ בקייב עם ארטיום בוריק שאיבד את משפחתו בפגיעת הטיל האיראני בבת ים במהלך מבצע "עם כלביא". ארטיום איבד מפגיעת הטיל את בתו נסטיה בת ה-7, שהגיעה לישראל לצורך טיפול רפואי במחלת הסרטן בה חלתה, את אשתו מריה ועוד שלושה מבני משפחתו.
שר החוץ גדעון סער: "בלב כבד נפגשתי בקייב עם ארטיום בוריק, שאיבד את משפחתו בפגיעת טיל איראני בבת ים במהלך מבצע "עם כלביא". הבעתי את תנחומי ואת השתתפותנו בצער ובכאב על האובדן הכבד והטרגי. אמרתי לארטיום כי כל עם ישראל איתו בכאבו. שמעתי מארטיום, המשרת כחייל בצבא האוקראיני, גם על שירותו הצבאי בקו החזית".
אוקראינה ורוסיה צפויות לחדש את שיחות המשא ומתן ביניהן מחר.




















