נשיא איראן מסעוד פזשכיאן סופג ביקורת נוקבת מצד כלי תקשורת רשמיים באיראן, הביקורת כלפיו נמתחה לאחר שהצהיר כי הוא תומך בחידוש השיחות עם ארה"ב על הסכם גרעין תוך שהוא מבהיר שאיראן אינה יכולה לעמוד בפני מתקפה נוספת אמריקנית על מתקני הגרעין שלה.
"אתם לא מדברים? אז מה אתם רוצים לעשות? אתם רוצים להילחם? ובכן, זה בא ופגע; עכשיו בואו נלך לתקן את זה, זה יבוא ויפגע שוב!" אמר פזשכיאן.
בהמשך דבריו כדי למתן את הטענות כנגדו הבהיר כי לא ינקוט בשום צעד ללא אישור של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. פזשכיאן הבהיר כי "הממשלה לא ביצעה ולא תבצע שום צעד ללא שיתוף פעולה ותיאום עם המנהיג העליון, דבר ברור, ואסור שנעשה משהו שיפר את האחדות והמסגרת הזו".
מאמר מערכת נזעם שפורסם בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים תקף את דברי הנשיא, בין היתר נכתב: "איזו החלטה יקבל האויב כשישמע את המשפטים הללו, ואיזו גישה תיווצר לגבי איראן? ברור שלא יכולה להיווצר בו שום גישה אחרת מלבד "חולשתה" של איראן".
עורך המאמר המשיך ותקף: "אדוני הנשיא! "האם עלינו לנהל משא ומתן או לא?", "באיזו אסטרטגיה עלינו להשתמש כדי להשתתף במשא ומתן?" ו"מה צריך להיות תוכן המשא ומתן או לא?", כולן עומדות לדיון; כל אחד יכול להביע דעה, להתווכח על נקודת המבט שלו ולבקר את הצד השני. עם זאת, כשאנו מדברים בפומבי כנשיא, לא רק אנחנו שומעים זאת; האויב שומע זאת יותר ויותר לפנינו, ובהתבסס על הערכתו את נקודות החוזק או החולשה שלנו, הוא קובע מדיניות וקובע החלטות".
עוד נכתב: "אם נציג את עצמנו כחלשים ומיואשים, כאילו אין לנו ברירה אלא לדבר, ואם לא נדבר, הצד השני יבוא ויכה אותנו, האם זה יגרום לאויב לנהל איתנו משא ומתן ולעשות ויתורים? ברור שבנסיבות כאלה, אם האויב מנהל משא ומתן, הוא עושה לנו טובה גדולה! שלא לדבר על לעשות ויתורים בשולחן המשא ומתן".
"פזשכיאן היקר, דיבור כזה והבעת חולשה אפילו חוסמים את הדרך למשא ומתן שאתה מאמין בו ופוגעים באינטרסים הלאומיים. שום דיבור אינו ניטרלי; בדיבורו, כל אחד ביצע לא רק תיאור ופרשנות, אלא "פעולה" פוליטית, ופעולה זו יכולה לחזק אותו או להחליש אותו. במיוחד אם אותו אדם נמצא בתפקיד נשיא של מדינה!"




















