בעוד ישראל כבר מתקרבת לקיץ, הלילה צפויה לפקוד את הארץ מערכת חורפית חריגה שתביא עמה גשמים משמעותיים בצפון ואף שלג בחרמון – תופעה נדירה במיוחד לתחילת חודש מאי.
מדובר בשקע ברומטרי שהצליח לחדור לאזור למרות התחממות העונה. השקע נוצר כתוצאה ממפגש בין גוש אוויר קר שמגיע מהקוטב לבין אוויר חם מדרום, וגורם לירידת לחץ אוויר ולרוחות חזקות.
מוקד המערכת נע מאזור יוון לכיוון דרום טורקיה, ולכן ישראל נמצאת בשוליה. המשמעות היא שעיקר ההשפעה תורגש בצפון הארץ, בעיקר בגליל העליון ובחרמון, שם צפוי לרדת שלג.
המערכת תיכנס במהלך הלילה, תגיע לשיאה ביום שני ותיחלש ביום שלישי. במרכז הארץ ייתכנו גשמים מקומיים בלבד.
לצד זאת, הציבור מתבקש להיערך לרוחות חזקות וים סוער. מומלץ לקבע חפצים שעלולים לעוף ולהימנע מכניסה לים במהלך הימים הקרובים.





















השם משנה עיתים ומחליף את הזמנים…ישתבח שמו.
העיקר כיבוי אש חתמו על צו שבשל מזג האוויר אסור להדליק מדורות…..