המלחמה באוקראינה. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
קרוב לשנה למלחמה במזרח אירופה: הלילה (רביעי) דווח ב'כאן חדשות', כי ישנה דרישה אמריקנית מישראל בעניין אוקראינה. בכירים אמריקנים העבירו לאחרונה מסר לישראל שהם "מצפים לראות יותר סיוע ישראלי לאוקראינה". הנושא עלה בין היתר בפגישות שקיימו בישראל, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בארה"ב ג'ייק סאליבן.
לפי הדיווח, בלינקן וסאליבן אמרו לישראל כי הם "רוצים לראות יותר סיוע לקייב". מדובר בצעד משמעותי, מאחר ובחודשים האחרונים של ממשלת לפיד-בנט נמנעו האמריקנים מהבקשה, בין היתר בגלל שראש הממשלה דאז יאיר לפיד גינה פעמים רבות את הרוסים. הגינויים עברו בצורה חלקית, כאשר לא נוצר משבר דיפלומטי חריג בין הממשל בירושלים לממשל בקרמלין.
לכן מדובר במשהו חדש – ייתכן בגלל שהאמריקנים יודעים עד כמה ראש הממשלה הנוכחי ח"כ בנימין נתניהו רוצה להיזהר שלא לפגוע בקשר שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אחת הטענות שהעלו האמריקנים כלפי ישראל, היא מדוע ישראל צריכה לסייע יותר לאוקראינה. "המעורבות האיראנית שהעמיקה, ושיתוף הפעולה האיראני-רוסי, צריכה לגרום לכם לסייע להם", טענו.
עוד דווח, כי ייתכן שכחלק ממאמצי היח"צ שישראל תעשה יותר למען אוקראינה, אמר רה"מ נתניהו בראיון לערוץ צרפתי כי בישראל בוחנים את האפשרות להעביר את מערכת היירוט "כיפת ברזל" לאוקראינה, למרות שיש התנגדות גורפת בדרג המדיני והצבאי למהלך. גם הרוסים הגדירו, בין היתר בשיחות ובראיונות שקיימו, שמבחינתם "העברת נשק היירוט תיחשב כקו אדום".




















