צילום: פלסטיני
פעולות סיכול הטרור במסגרת מבצע "שובר גלים", מביאים תוצאות. כלי תקשורת פלסטינים הפיצו הלילה (ראשון) תיעוד של שלושת המחבלים שחוסלו בלילה האחרון על ידי כוחות הביטחון, במהלך מארב מתוכנן כאשר המחבלים ניסו להוציא לפועל פיגוע ירי כנגד מוצב צה"לי. מחבל נוסף כזכור הסגיר עצמו. התיעוד שהופץ הלילה מראה לחימה של המחבלים לפני מספר שבועות.
התיעוד הוא מהקסבה של שכם, כאשר התאריך המדויק של הסרטון לא ידוע אך פרשנים צבאיים בישראל העריכו שהוא צולם לפני מספר שבועות. בתיעוד נראים שלושת המחבלים שחוסלו, כאשר הם מנהלים קרב יריות לאור יום מול כוחות הביטחון – שפעלו באותו הזמן בשכם. המחבלים ביצעו את הירי באמצעות נשקים אוטומטיים מתקדמים, ככל הנראה M16.
מדובר בתיעוד חריג מאחר וקרב היריות בקסבה של שכם נעשה לאור יום, כאשר בין המחבלים לאנשי כוחות הביטחון עמדו אזרחים פלסטינים רבים. אחד המחבלים אף תועד יורה ואז מתגלגל, שוב פעם יורה ושוב פעם מתגלגל, אך עד שהוא מצליח לחזור למאחורי הקיר בו המחבלים הסתתרו מפני ירי כוחות הביטחון. הלילה המעגל נסגר כאשר החולייה חוסלה.
המחבלים שניסו להוציא לפועל פיגוע ירי בלילה האחרון, משתייכים לקבוצת הטרור שרה"מ לשעבר נפתלי בנט הודיע שהיא הוכחדה, "גוב האריות". עיקר מוקד פעילות קבוצת הטרור החדשה יחסית, היא בשכם ובאזור סביבה. הקבוצה מתמקדת בעיקר בפיגועי ירי. דובר צה"ל מסר הבוקר, לאחר סיכול הפיגוע: "הלוחמים החרימו שלושה רובים מסוג M-16, אקדח ומחסניות שהיו ברשות המחבלים. החשוד שנעצר הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו".





















כלי נשק מתקדמים ????
M16 בן 50 שנה
מה בדיוק "מתקדם" כאן ?
ליצנים
ה m16 לפני 50 שנה היה יותר כמו קלצ׳ניקוב,
במלחמת לבנון השניה עדכנו אותו שלא יפלוט כדורים