דברי הרצוג הערב. צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו
נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (ראשון) בטקס אזכרה בהר הרצל, והתייחס למחלוקת בישראל סביב הרפורמה המשפטית. עם זאת, גם הפעם בחר הרצוג להפר את הבטחתו ולא להאשים פומבית את מי שיפוצץ את שיחות ההידברות בבית הנשיא – פיצוץ שביצעו ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ. במקום זה בחר הרצוג להזהיר מפני ה"קרע בעם".
הרצוג פתח את נאומו על המחלוקות: "אנחנו בעיצומם של ימי בין המצרים. ימים שבהם הזעקה ברורה – נגד שנאה, קיטוב ופלגנות, ובעד ה-יחד הישראלי. ימים שמחייבים אותנו לנהוג בכובד ראש ובאחריות, בסוגיות שמשפיעות באופן ישיר על אחדות ישראל ולכידות החברה הישראלית. אני לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות, או מסתכל סביבו ברחוב, בשולחן השבת, במקום העבודה, ברשתות החברתיות או בקבוצות הוואטסאפ – וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית".
"משפחות נקרעות. שכנים וחברים הופכים מאוהבים לאויבים.כולנו מכירים את הדוגמאות ההיסטוריות מהימים האלה בדיוק במעגל השנה שלנו, אבל זו לא היסטוריה – ה"כאן ועכשיו" שלנו מדבר בעד עצמו. המציאות המטלטלת והמסוכנת הזאת מתרחשת לנו מול העיניים. "אני אומר לכם – כל כך הרבה אנשים פונים אלי, לא רק מהציבור הרחב – גם מהשדה הפוליטי – מכל עבריו ואומרים את אותן מילים: איזה פספוס. איזו טרגדיה. וזה נכון", המשיך הנשיא.
לדבריו: "אני אומר לכם – ההסכמות אפשריות, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות. ההסכמה בת השגה. ובכל זאת, אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר – עכשיו, ללא תנאים. זה שווה את זה?! זה באמת שווה את זה?! המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים – משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש. זה הרגע להתאמץ – יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. שחררו את האגו! צריך להמשיך לדבר! עצרו את הקרע הנורא! העם מצפה שתתעשתו, ומהר".





















בשביל שמאלני זה הרבה..
תפרגנו חברים
נכון, אבל אין לו את הזכות החוקית לנצל את הפוזיציה שלו לפוליטיקה!