עם סיום פעולות הסריקה והצלה בזירות הנפילה והיירוט במרכז הארץ, מפרסם מד"א את הסיכום הרשמי של פינוי הנפגעים לבתי החולים שיבא (תל השומר), שניידר, בלינסון ומעייני הישועה. בסך הכל טופלו 19 נפגעים, רובם בזירות בבני ברק ובגבעת שמואל.
מוקד הפגיעה המרכזי בבני ברק נרשם מספר הנפגעים הגבוה ביותר – 12 בני אדם. בהם פצוע במצב בינוני. צעיר בן 23 שספג פגיעות רסיסים בבטן ובראש. הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים בלינסון. ועוד 8 פצועים באורח קל, מתוכם 6 ילדים שנפגעו מרסיסים ומהדף הפיצוץ העז. ועוד 3 נפגעי חרדה שטופלו במקום ופונו למעייני הישועה.
גם בגבעת שמואל הסמוכה היו נפגעים, 3 פצועים באורח קל, סובלים מפגיעות הדף כתוצאה מנפילת שברי יירוט כבדים במרחב היישוב.
בפתח תקווה 4 אנשים לקו בהתקף חרדה חריף בעקבות קולות הנפץ העזים והאזעקות, ופונו לבתי החולים הסמוכים.
צוותי הרפואה בבתי החולים שיבא, בלינסון ובמרכז שניידר לרפואת ילדים ערוכים להמשך הטיפול בנפגעים. מצבו של הפצוע הבינוני מוגדר יציב, והוא הועבר לבדיקות דימות (CT) וחדר ניתוח. הילדים שנפצעו קל בבני ברק נמצאים תחת השגחה במחלקות המיון בבתי החולים שניידר ובלינסון.
משטרת ישראל קוראת לציבור להתרחק מזירות הנפילה ולאפשר לכוחות החירום וההצלה לבצע את תפקידם
משטרת ישראל ממשיכה בריכוז מאמץ גדול בזירות הנפילה בתחומי מחוז ת"א, אנו עדים בחלק מהזירות, להתקהלות של סקרנים שמהווים הפרעה משמעותית לניהול הזירה ופעילות הכוחות בשטח.
אנו פונים לציבור הסקרנים להתרחק מיידית ולאפשר לשוטרים, כיבוי והצלה, פיקוד העורף, מגן דוד אדום לישראל ולאיחוד הצלה לבצע את משימתם בזירות השונות.
מעבר לסכנה הטמונה בנוכחות אזרחים בזירות הנפילה, קיים צורך ממשי להשאיר צירי חירום פנויים ולאפשר הגעה מהירה של כוחות הביטחון וההצלה.

צפו בתיעוד מהזירה




















