צילום: אתר רשמי, ההסתדרות/באדיבות המצלם

תחקיר המקווה ברכסים – בכיר במשרד הדתות תוקף ב'JDN': "המועצה פושעת"

בעקבות התחקיר על היעדר מקווה טהרה בגבעה ג' ברכסים למעלה מעשור, גורם בכיר במשרד הדתות ששוחח עם 'חדשות JDN' תוקף בחריפות את התנהלות מועצת רכסים • "הסיפור הוא הרבה יותר גדול ממה שאנשים חושבים", אמר הגורם

כתבות נוספות בנושא:

בעקבות התחקיר על היעדר מקווה טהרה בגבעה ג' ברכסים למעלה מעשור, גורם בכיר במשרד הדתות ששוחח עם 'חדשות JDN' תוקף בחריפות את התנהלות מועצת רכסים. "יש להדגיש, הבקשה של בניית המקווה תקועה כבר 13 שנה. האישורים והכסף יושבים אצלם כבר שנים רבות. הסיפור הוא הרבה יותר גדול ממה שאנשים חושבים. מדובר במחדל הרבה יותר גדול", תקף הגורם.

הגורם הסביר את ההתנהלות המקוממת והכושלת של המועצה: "כשמועצה מקומית פונה למשרד הדתות לבקשת תמיכה למבני דת ומקבלת ממנה אישור, נותנים לה כסף, הקצאה. אך ברגע שהמועצה לא מימשה את הכסף, בסוף השנה אנו אמורים להחזיר את הכסף למשרד האוצר ושנה אחרי זה אנחנו שוב פותחים לה את ההקצאה, זאת משום שאם תוך שנה היא לא הצליחה להשיג את האישורים, מהנדס, ושאר העניינים הרלוונטים, משרד האוצר לוקח על זה עמלה כי הכסף נמצא ולא נוצל".

הבכיר הסביר, "אם לצורך העניין בפעם הראשונה מועצת רכסים קיבלה מיליון ש"ח, כעת הם נותרו עם חצי מיליון ש"ח בלבד בעקבות הנתח שמשרד האוצר לוקח אחרי אי השימוש בכסף". לדברי הגורם מדובר בכמעט גזלה, משום שהדבר מגיע על חשבון הרשויות האחרות. "תושבי המקומות האחרים שמעוניינים לבנות מקווה, לא נותר להם מספיק כסף משום שרכסים לקחה הכל. זה נקרא 'חב לאחריני'. מדובר במאות אלפי שקלים ש"נגזלו" ע"י מועצת רכסים".

משרד הדתות. צילום: אתר רשמי, ההסתדרות

הגורם תוקף בחריפות את המועצה: "המועצה בעייתית. הם דופקים את שירותי הדת. אני חושב שאריה דרעי בהיערכות שלו לבחירות המקומיות צריך להבין שהמועצה בהרכבה הנוכחי היא 'פיגוע אדיר'". לדבריו, מלבד ההתנהלות הכושלת בעניין המקווה ישנו התנהלות נוספת בעייתית. "ישנו מחדל נוסף בנושא שירותי הקבורה. מדובר ביישוב חרדי שהציבור שלו אמור להיקבר בקבורת שדה ולא בקומות ומכפלות. מה המועצה עשתה עבור התשובים שלה? למה תושב רכסים של"ע נאלץ לטפל במת חרדי שלא ייקבר בקומות כמו שרבותיו סבורים יצטרך להוציא הרבה כסף מכיסו בכדי לקבל חלקת קבר רק משום שיש שם מועצה לא טובה. אם הם היו טיפה רציניים הם היו מבינים שהם אמורים לדאוג לתושבים שלהם".

לדבריו, "המשרד לשירותי דת אינו צד באירוע הזה. המועצה פושעת בצורה הכי ברורה. אנחנו היום יודעים לעשות את הבדיקות שלנו ולומר שמי שאנחנו רואים שלא יודע לנצל כספים, אנחנו לא ניתן לו כספי תמיכה. המדיניות של מנכ"ל משרד הדתות הוא לקחת את כל הכספים ולפזר אותם כמה שיותר, לא להשאיר שקל בקופה אצלנו. שמו לך כסף אתה לא משתמש בו? זאת אומרת אתה לא יודע לטפל בכספים. תשאיר את זה לנו ונבדוק את התאמתך לתפקיד. רשות שלא יודעת לנצל את הכסף מדוע שניתן לה בפעם הבאה? פעם אחת עוקצים אותנו לא פעמיים".

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

23 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מה הבעיה,
מיליון שקל? סגור!

מתסכל ביותר להבין מה משחקים על חשבונינו, ומחר לא נקבל תקציבים לשירותי דת אחרים.
כואב שככה אנשים שצריכים לדאוג לטובת הציבור מתנהלים.

אתם יודעים מה הכי נורא בסיפור הזה?
שלא משנה מה הם עשו ויעשו הם יהיו אלו שיישארו גם בקדנציה הבאה.
ככה זה ברכסים….

חבל שהם לא מבינים שהם באו לעבוד
הם חושבים שהם באו להסביר
כל דבר שאתה שואל למה
תבוא אלי אני יסביר לך
וכשעושים החתמות בגבעה ג
הם מבררים מי החתים ומי חתם
זה יותר מאפיה מעבודה ציבורית
מקווה שיחליפו את כל הראשים שם לאנשים עובדים
גם בש”ס וגם בדגל

אולי עכשיו אנשים יבינו למה הרכסימים ממשיכים לסבול
פשוט עושים טרור נגד כל מי שמעיז לצייץ

בכל זאת מעניין לשמוע תגובה של המועצה, כי לא ברורה הסיבה להתנהלות שלהם וכנראה שיש

ערב טוב לכולם

לצערי אין אפשרות לענות או להתייחס ברצינות לרגשות ולטענות שעולות כאן בקבוצת וואטצאפ.

אכן במבחן התוצאה אין מקווה, וזה כשלעצמו חמור מאוד ולא צריך להיות !

אך מהטענות שעולות כאן, הסקת המסקנות שאני קורא כאן, התושבים לא יודעים באמת מה נעשה ומה לא.

יש הרבה הסברים (כן תרוצים = הסברים) אבל דבר אחד בטוח, וחשוב שתבינו ראש המועצה דאז, וראש המועצה היום, וכן להיפך כל אחד שהיה סגן עשו ויעשו הכל לסיים את זה, זה לא עסק או עמותה, המועצה נתונה לחוקים, נהלים ועוד ברקרטיות שלא הכל אפשרי.

ברשותכם לא אכנס לדין ודברים בקבוצה, אסתפק בזה, מי שרוצה לדעת ולשמוע יותר, יותר ממוזמן או שיזמין אותי ואגיע להשמיע ולשמוע.

יוסי קקון

זה תגובה של מנכ”ל המועצה

חובה לא לנוח ולא לשקוט עד שהעולה תתוקן.
בבקשה לא להרפות מהנושא.
המועצה ברכסים חייבת בחירות אמיתיות ולא אנשים שנבחרים ללא בחירות ולא עושים כמעט כלום לטובת הציבור.
בביתר עילית לדוגמה כל 2 בתים יש מבנה ציבור. ברכסים בונים שכונה שלמה בלי מבנה ציבור (יש בית כנסת אחד) ותחת כל בית כנסת בונים גנים. מדוע? מדוע גן לא מקבל הקצאה של גן ובית כנסת הקצאה נורמלית ומונגשת. (ללא מדרגות) עכשיו הולכים לבנות שם שכונה "מצפה השחר" . אבל תשתיות אין. אין גנים אין מקוואות . יש רק חנות אחת לא גדולה שמשרתת את התושבים "יש חסד".
התחבורה לא מסודרת בצורה נורמטיבית. כל נוסע צריך ליסוע סיבוב מטורף כדי להגיע לכל מקום ועוד עוד..
תקצר היריעה..

למערכת JDN אתם מוזמנים לעשות תחקיר על המקוואות במודיעין עילית שם המצב גרוע בהרבה – כמות המשתמשים ביחס למס' המקואות – עולה על כל דמיון ….

בושה וחרפה
ותיכף יגידו שלא מתאים להעביר ביקורת על ראש המועצה……

המקוה לגברים ברחוב מסילת יוסף, פשוט בושה וזוועה!!!

זה פשוט נושא כואב ועצוב
שאף אחד לא רוצה לתת דין וחשבון עליו
זה מחדל

בבקשה אל תרפו מהנושא!!!
לא מבינה במה שקורה מאחורי הקלעים… אבל בשורה התחתונה הציבור סובל!!!
אנא מכל מי שיכול לעזור – – – – בבקשה
הגיעו מים עד נפש!
(והמקווה שכמעט מוכן עדיין ללא מים….)

למה לא עושים כתבה על מה שאין מקווה באחיסמך

באמת? אין מקוה? 😯 אוי!

זה נראה שהתחקיר דפק על ארון תמים ומתוכו מתחילים לצאת עוד ועוד שלדים

גפני, גולדקנוף, דרעי וכל השאר.
עכשיו ישפך עליכם כמויות של כסף שהרי אתם יחד עם המשיח-ביבי
ואז ובא לציון גואל, לא?

באמת מועצה זוועה יש לנו !!!!!!

ברוכים הבאים ובוקר טוב
ברכסים גם אין בנק ואין כמעט חנויות הכל בתוך בתים ומחסנים, והדואר בסוף הישוב שמאלה. פתחו לפני עשור מרכז מסחרי ומילאו אותו בקופות חולים. כמה נרוץ ממכירה למכירה פשוט סיוט.

הדואר לא ברכסים
נמצא בכפר חסידים

פשוט בושה בעוד שנה דני כהן רייך (שלמרות שמתגורר בגבעה ג אולי מכיון שהדבר כבר לא רלוונטי אליו הוא לא מטפל בזה וד"ל ) כולם הביתה ונבחר באנשים ראויים ונקיים ותודה למערכת JDN ובראשם לכתב הכה מוכשר שלהם אבי מוסקוב סהעלו את הנושא יישר כוח עצום

חכמים, היזהרו בדבריכם.

אתם לא מכירים את כל התמונה,
גם אני לא,
אבל אני יודעת שיש דברים שאין לנו שליטה עליהם, גם אםם יעשו מאמצים גדולים.
נעשו מאמצים, אני בעצמי דברתי עם ראש המועצה, ועם מנכ"ל המועצה,
ואני יודעת שנעשו מאמציםגדולים.

לפעמים אין סייעתא דשמיא, ואנחנו כולנו רק בני אדם.

למה נפתח בגבעה א'? כי כך ה' רצה!!!

ורק כדי להרגיע, בימים האלו נעשים מאמצים אינטנסיביים לפתיחת המקום.
ולא, לא בגלל הכתבה הזו. הייתי בקשר עם ראש המועצה ( אין לי קשר איתו, פשוט התקשרתי וענה)
והצעדים לפתיחת המקום נעשו עוד קודם הכתבה.

נתפלל!
ובעז"ה בקרוב תבוא הישועה.

כתבות חדשות באתר

לראות בעיניים איך עץ הופך לארון קודש מפואר: סיור מאחורי הקלעים של אימפריית הריהוט מהצפון
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
ארונו של מישל מזרחי שנרצח בקנדה נחת בארץ; ההלוויה הלילה
צה"ל חיסל מחבלים בדרום לבנון וממשיך במצור על עשרות מחבלים נצורים במנהרות
טעות הגיוס שעולה לחברות אלפי שקלים - ואיך החרדים באמת מחפשים עבודה?
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
לקראת חופשת הקיץ: ה"ימ-בולנס" של איחוד הצלה חוזר לכנרת
הנשיא בטקס חללי "צוק איתן": ליישם את תוכנית טראמפ: "לפרק את חמאס מנשקו"
גדולי הפוסקים מעוררים את עמלי התורה: "ראוי לראות את הנולד"
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
סיכול אמל"ח בחטיבת מנשה: נשקים ומחסניות אותרו בברטעה
מתיחות במפרץ: איראן ירתה על ספינת משא אזרחית במצר הורמוז
מרן הגר"ד כהן שליט"א בברכה מרגשת: "סיעתא דשמיא מופלאה בחינוך הילדים"
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
מסוק שהטיס את הנשיא הרצוג נחת נחיתת חירום לאחר שנפגע מציפור
רה"מ נתניהו: "יש עוד משימות לבצע, יש עוד דברים לעשות מול אירן ומול חמאס"

הכתבות המעניינות ביותר

תם מסע 'קרן עולם התורה': גדולי ישראל חזרו לארץ ישראל
"עולם התורה נתון ברדיפות קשות": חברי 'מועצת גדולי התורה' מצטרפים לקריאת מרן רה"י
ביהמ"ש שחרר את הנהג ששלף אקדח: "העבירה נעברה בשעת לחץ ובחוסר אכיפה"
שר הביטחון באיום ישיר לטהראן: "אם תתקפו נמחיש לכם היטב את פערי הכוחות"
 אחיה כהן בסינגל מרגש לזכרו של אבי פיאמנטה ז''ל
מעמד "מפי עוללים": ת"ת "אהל תורה" יתכנסו לתפילה ביארצייט לרבי אלחנן וסרמן הי''ד
קריאה לתושבי השכונה החדשה בצפון בני ברק: לשמור על הצביון הרוחני
משרד הבריאות מטיל מגבלות על רשת זול ובגדול: איסור מכירת מזון בסניפים בירושלים
לאחר חודשים של עבודות: החלו עבודות שדרוג פני רחוב חזון איש בבני ברק
וואטסאפ

חדש באתר

WhatsApp Image 2026-06-25 at 20-compressed
ארונו של מישל מזרחי שנרצח בקנדה נחת בארץ; ההלוויה הלילה
MIDEAST ISRAEL LEBANON
צה"ל חיסל מחבלים בדרום לבנון וממשיך במצור על עשרות מחבלים נצורים במנהרות
WhatsApp Image 2026-06-25 at 17.47
לקראת חופשת הקיץ: ה"ימ-בולנס" של איחוד הצלה חוזר לכנרת
WhatsApp Image 2026-06-25 at 17-compressed
הנשיא בטקס חללי "צוק איתן": ליישם את תוכנית טראמפ: "לפרק את חמאס מנשקו"

המיוחדים

צילום מסך 2026-06-18 022446
הרבי מליובאוויטש עצר אותי ושאל שאלה ששינתה את חיי | ראיון מרתק
WhatsApp Image 2026-06-11 at 09.35
בוגרת הפרקליטות יוצאת למלחמה: "המדינה מענישה נשים חרדיות בגלל בעליהן"
WhatsApp Image 2026-06-08 at 10.08
רעידת אדמה משפטית: בוגרת הפרקליטות יוצאת למאבק נגד סנקציות הדיור - ומאיימת בבג"ץ
קיפקעס | פיצוץ השיחות עם צה"ל ומכה קשה לדרייברים
קיפקעס | פיצוץ השיחות עם צה"ל ומכה קשה לדרייברים

גלריות

הספד בבוהוש צילום שוקי לרר (1)
עצרת הספד בחצה"ק בוהוש על פטירת הרה"צ חיים דוב הלפרין ז"ל
שבת התאחדות עם תלמידי המתיבתא במחנה דברי יואל קרעדיט שלמה ב
האדמו"ר מסאטמאר בשבת 'בצל כנפיך' עם תלמידי המתיבתא
WhatsApp Image 2026-06-25 at 08.26
אלפי רכבים רבבות משתתפים ולב אחד | גלריית ענק מסכמת משיירת הרכבים
המשפיע רבי שמעון זאב מייזליש בביקור בקהילת סאטמאר בב''ב צילום א
הגה"צ רבי שמעון זאב מייזליש רב ביהמ"ד ישמח משה בקרית יואל מונורו בביקור בקהילת סאטמאר בב"ב

עיתוני היום

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברוכים הבאים!

לגלישה באתר נקי מפרסומות קופצות ובאנרים, היכנסו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
Hide picture