בערב שבת האחרון נרשמה שמחה גדולה בשכונת פסגת זאב מרכז כאשר לאחר מאמצים והשקעה גדולה מצד העירייה ובליווי צמוד מצד סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר הועדה לתכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר, הוקצה שטח זמני מכובד לבני התורה בשכונה לקראת קבלת הקצאה קבועה לבית הכנסת. יצוין, כי הצעד נעשה לאחר פרסום 'חדשות JDN' בדבר היעדר בית כנסת לתושבי השכונה כאשר התושבים טענו לאפלייה מצד עיריית ירושלים.

כזכור, לפני מספר שבועות 'חדשות JDN' פרסם כי בשנים האחרונות קהילת האברכים בשכונה מצויה ללא בית כנסת לתורה ולתפילה משלהם, והיו מתפללים בדרך ארעי באולם הפיס הקהילתי בו המקום היה צר מלהכיל את כמות המתפללים והלומדים. כעת, נבנה בית הכנסת והקהילה נוסדה והתפתחה ע"י התגייסות של האברכים בשכונה שהתאגדו באחדות כאשר בשבת האחרונה זכו להיכנס לתפילות השבת הראשונות ולקבוע מקום תורה, תוך קביעת זמני תפילות וסדרי לימוד בכל שעות היממה. כמו כן, בשבת התקיים קידוש הודאה בהשתתפות כלל תושבי השכונה מכל גווני הקשת באחדות מופלאה.

ל'חדשות JDN' נודע כי בתקופה האחרונה נעשו מאמצים גדולים מצד גדולי ישראל, בינהם הגאון הרב דוד כהן, ראש ישיבת חברון, והגאון הרב ברוך סלובייצ'ק במטרה להקים את בית הכנסת ולפעול לפיתוח הקהילה המתגבשת.
תושב השכונה א. סיפר בהתרגשות בשיחה עם 'חדשות JDN': "תחושות של סיפוק ושמחה ניכרות היטב בשכונה. לאחר שנאלצנו להתפלל במקומות בלתי ראויים תוך פינויים, כעת סוף סוף אנו זוכים למקום תפילה ראוי ומכובד. לאחר החשיפה של 'JDN' נוצר רעש אדיר כאשר מיד לאחר מכן כלל הגורמים פעלו במאמץ מרובה למצוא מקום לבית הכסנת. מתפללי ולומדי ביה"כ מבקשים להודות לכל העוסקים במלאכה הברוכה הזו ולעירייה על שטרחו ודאגו על מנת שיצא הכל על בוריו".




















