ברוך דיין האמת: ביום שבת הסתלק לגנזי מרומים הגאון רבי טוביה בהרי"ר זצ"ל, רבה של העיר נשר עשרות בשנים, כשהוא בשנה ה-88 לחייו.
הרב טוביה זצ"ל, רבה הראשי האשכנזי של נשר בין השנים תשל"ג–תשס"ח, נולד בתל אביב לאביו הרב אברהם ישראל בהרי"ר ז"ל, שם ינק את ערכי התורה והיהדות.
בבחרותו שקד על תלמודו בישיבת היישוב החדש בתל אביב ולאחר מכן עלה ללמוד בישיבת סלבודקה בבני ברק. רבי טוביה זצ"ל נכנס בברית הנישואין בשנת תשי"ט, ונולדו לו שמונה ילדים.
כאמור, בשנת תשל"ג מונה לכהן כרב הראשי האשכנזי של נשר עד לשנת תשס"ח, בחלק מהזמן המקביל להרב מרדכי בר מוחא זצ"ל ששימש כרבה הספרדי הראשי של העיר נשר. בזמן כהונתו התגורר בתל חנן.
הוא כיהן כרב בבית הכנסת המרכזי "אוהל קדושים". תפקידו כרב כלל טיפול בכל ענייני הדת ביישוב: כשרות, נישואין, גיור, מקוואות ושמירת שבת. הרב בהרי"ר נשא דרשות בבתי הכנסת ובבתי הספר והקים כולל ללימוד תורה הפועל בשטח בית הכנסת.
לאחר שעזב את כהונתו כרב המשיך להתגורר בנשר, ובשנת תשע"ג עזב את נשר ועבר להתגורר בבני ברק.
הרב זצ"ל זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, של בנים ובנות, חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו.
הלווייתו יצאה מביתו ברחוב ראדזמין בבני ברק לעבר בית החיים ויזניץ, שם נטמן.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.




















