בישראל מגיבים בחריפות למסר שהעביר שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, בשמו של הנשיא וולודימיר זלנסקי – ולפיו אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן לפני ראש השנה ויבוטל הסכם הפטור ההדדי מוויזה בין המדינות.
על פי הדיווח בחדשות 12, גורם דיפלומטי ישראלי התייחס להתבטאויות של השגריר קורנייצ'וק: "אין בסיס לאיומים של שגריר אוקראינה בישראל על סגירת הגבולות לקראת אירועי ראש השנה באומן. בכירים ממנו בממשלת אוקראינה הבהירו זאת בצורה הברורה ביותר לבכירים ישראלים".
"ישראל הוכיחה את מחויבותה לאוקראינה ולעם האוקראיני וממשיכה באספקת סיוע הומניטרי לתמיכה באוקראינה בזירה הבינ״ל", הסביר הגורם הישראלי. "הנתונים שהציג השגריר לגבי סירובי הכניסה לאזרחים אוקראינים רחוקים מאוד מהמציאות ומנופחים בצורה מגמתית. בתקופה האחרונה מתבצע שינוי במעברי הגבול שאמור לסייע בכניסתם של אזרחי אוקראינה לישראל".
הגורם הישראלי לא חסך ביקורת גם מהשגריר עצמו – ותקף: "זו לא פעם ראשונה שהשגריר מנסה ליצור סערה תקשורתית ופוגע בכך ביחסים הטובים בין המדינות".




















